dc.contributor.advisor | Gökmen, Rengim | |
dc.contributor.author | Kosman, Umut | |
dc.date.accessioned | 2024-11-13T12:21:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-10-09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36106 | |
dc.description.abstract | Pietro Mascagni's one-act opera "Cavalleria Rusticana" has managed to become one of the most performed and beloved operas in the world since its first meeting with the audience in Rome on May 17, 1890. As one of the masterpieces of the Verismo Movement, which is described as the Italian realistic opera tradition, this opera was inspired by Giovanni Verga's "Rural Life" stories and aimed to depict the life of the people for the people. The story, set in a village in Sicily, is a clear representation of humanity's passions, anger, and love. The dramatic storytelling of the early 19th century gave way to a pure understanding.
This pursuit of a different approach in opera composition also created a significant difference for opera soloists. Almost every opera's performance requires the opera composer's highly specific demands, which puts the responsibility on the singers and orchestra conductors to find solutions to these requests. Singers and orchestra conductors must have a deep understanding of how operas from different periods were historically performed and fulfill the cultural and musical requirements specific to each opera. These requirements are discussed and finalized during the long rehearsal process. The correct and flawless performance of an opera requires great teamwork and cooperation; orchestra conductors and singers must always be in communication. This paper elaborates on how the conductor and singers communicate in the opera "Cavalleria Rusticana," and it clearly addresses the attitude that should be adopted in this opera, which contains realistic yet romantic elements. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Pietro Mascagni | |
dc.subject | Verismo | |
dc.subject | Gerçekçilik | |
dc.subject | Şeflik teknikleri | |
dc.subject | Orkestra şefi | |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Verısmo Akımı Bağlamında Cavallerıa Rustıcana Operasının Şeflik Teknikleri Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Pietro Mascagni’nin bir perdelik operası olan “Cavalleria Rusticana” 17 Mayıs 1890’da Roma’da seyirciyle ilk buluşmasından beri opera dünyasının en çok seslendirilen ve sevilen operalarından biri olarak anılmaktadır. İtalyan gerçekçi opera geleneği olarak ifade edilen Verismo Akımı’nın (gerçekçilik akımı) başyapıtlarından biri olan bu opera İtalyan yazar Giovanni Verga’nın “Köy Yaşamı” öykülerinden esinlenmekte ve halka halkı anlatmayı amaçlamaktadır. Sicilya’daki bir köyde geçen hikâye insanlığın içindeki tutku, öfke ve aşkın bir göstergesi olmayı amaçlamaktadır. Eserde 19. Yüzyılın başlarındaki dramatik anlatım yerini saf bir anlayışa bırakmaktadır (Francisi, 2021,1-7).
Opera besteciliğindeki bu farklılık arayışı opera solistleri için de büyük bir farklılık yaratmaktadır. Neredeyse her operanın seslendirilişinde opera bestecisinin oldukça spesifik istekleri şancıları ve orkestra şeflerini bu isteklere çözüm üretmekle yükümlendirmektedir. Şancılar ve orkestra şefleri farklı dönemlerde bestelenmiş operaların tarihsel anlamda nasıl sergilendiğini çok iyi bilmeli ve operaların kendilerine ait olan kültürel ve müzikal gereksinimleri doğru şekilde yerine getirmelidir. Bu gereksinimler orkestra şefi ve şancıların uzun soluklu prova süreçlerinde tartışılmakta ve sonuçlandırılmaktadır. Operanın doğru ve hatasız sergilenmesi büyük bir takım çalışmasını ve yardımlaşmayı gerektirmektedir.
Bu çalışmada, orkestra şeflerinin, orkestra ile opera solistleri ve opera korosunu buluşturduğu sırada orkestra gelenekleri ile şan ve nefes tekniklerini sorunsuz bir şekilde harmanlamasını ve başarılı bir performans ortaya koymaları amaçlanmaktadır. Araştırma, orkestra şeflerinin Pietro Mascagni'nin Cavalleria Rusticana operası üzerinde çalışırken veya yönetirken hangi müzikal biçimlere ve şeflik tekniklerine odaklanmaları adına Türkçe bir kaynak olarak aydınlatıcı ve yararlı bilgiler verilmesi açısından önem taşımaktadır | tr_TR |
dc.contributor.department | Kompozisyon ve Orkestra Şefliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-11-13T12:21:14Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |