Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöksal, Murat
dc.contributor.authorKılıçkaya, Ali
dc.date.accessioned2024-10-07T11:51:52Z
dc.date.issued2024-05-13
dc.date.submitted2024-04-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35834
dc.description.abstractLiquid jets injected into gaseous crossflows have been extensively investigated in the literature due to their wide range of applications, such as ramjet/scramjet fuel injectors, gas turbine combustors, and the agriculture industry. The available studies have mainly focused on investigating primary breakup regimes, jet trajectory, penetration, fracture length, droplet features, formation mechanisms, and droplet distribution in the liquid jet’s far-field region at standard temperature and pressure (STP) conditions. This work aimed to design and manufacture a test system to investigate the characteristics of liquid jets in subsonic crossflow at high temperature and standard pressure (HTSP) and high temperature and pressure (HTP) conditions. The test system was specifically designed to house high-speed shadowgraphy and Phase Doppler Particle Analysis (PDPA) measurement systems, and preliminary tests were conducted using the high-speed shadowgraphy system. Moreover, JP-10 was used as a test liquid of jet injected into gaseous crossflow, which was not used in the open literature before. In shadowgraphy tests, normalized values of jet penetration’s length and height with jet diameter were measured and found to be between 38 and 124 and between 24.6 and 49.4, respectively, under 2 bar and 493.15 K crossflow conditions. An essential parameter for PDPA measurements, the attenuation coefficient for JP-10 was measured and found to be between 0.00871 and 0.0115 mm-1. The developed test system is a valuable contribution to TÜBİTAK SAGE’s infrastructure, enabling more comprehensive studies about developing related propulsion systems in the near future.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPDPAtr_TR
dc.subjectShadowgraphytr_TR
dc.subjectJP-10tr_TR
dc.subjectLiquid jet in subsonic crossflowtr_TR
dc.subjectHigh temperaturetr_TR
dc.subjectHigh pressuretr_TR
dc.titleThe Design and Preliminary Testing of a Liquid Jet in Subsonic Crossflow Test Setuptr_TR
dc.title.alternativeSesaltı Yanakış Altındaki Bir Sıvı Jet Test Düzeneğinin Tasarımı ve Ön Testleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGaz halindeki yanakışlara enjekte edilen sıvı jetler, ramjet/scramjet yakıt enjektörleri, gaz türbini yanma odası ve tarım endüstrisi gibi çok sayıda uygulamaya sahip olduğundan literatürde kapsamlı bir şekilde araştırılmıştır. Mevcut çalışmalar temel olarak birincil kırılma rejimlerini, jet eğrisini, penetrasyonunu, kırılma uzunluğunu, damlacık özelliklerini, oluşum mekanizmalarını ve standart sıcaklık ve basınç (STP) koşullarında, sıvı jetin uzak alan bölgesindeki damlacık dağılımını araştırmaya odaklanmıştır. Bu çalışmanın amacı, yüksek sıcaklık ve standart basınç (HTSP) ile yüksek sıcaklık ve basınç (HTP) koşullarındaki sesaltı yanakışa enjekte edilen sıvı jetinin özelliklerini araştırmak için bir test sistemi tasarlamak ve üretmektir. Test sistemi, yüksek hızlı gölgegrafi ve Faz Doppler Parçacık Analizi (PDPA) ölçüm sistemleri ile ölçüm alınacak şekilde tasarlanmış ve yüksek hızlı gölgegrafi sistemi kullanılarak ön testler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, gaz yanakışı üstüne püskürtülen jetin test sıvısı olarak, açık literatürde daha önce bu tarz çalışmalarda kullanılmayan JP-10 kullanılmıştır. Gölgegrafi testlerinde jet penetrasyonunun jet çapına göre normalize edilmiş uzunluk ve yükseklik değerleri ölçülmüş ve 2 bar ve 493.15 K yanakış koşullarında sırasıyla 38 ile 124, ve 24.6 ile 49.4 arasında bulunmuştur. PDPA ölçümleri için önemli bir parametre olan JP-10'un zayıflama katsayısı ölçülmüş ve 0.00871 ile 0.0115 mm-1 arasında bulunmuştur. Geliştirilen test sistemi, TÜBİTAK SAGE'nin altyapısına değerli bir katkı vererek, yakın gelecekte ilgili itki sistemlerinin geliştirilmesi konusunda daha kapsamlı çalışmalar yapılmasına olanak sağlayacaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-10-07T11:51:52Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster