dc.contributor.advisor | Özüm, Aytül | |
dc.contributor.author | Canatan, Aynur Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2024-10-03T07:48:24Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-09-05 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35773 | |
dc.description.abstract | Humour is a significant component of human expression, playing an essential role in various dimensions of human experience. It has the connective power and offers a distinctive lens through which societal norms and perspectives can be evaluated. Studies in this field have explored these functions, delving into the underlying mechanics and the effects of comedic elements on individuals and societies, particularly through the lenses of incongruity, superiority, and release theories. Within this context, dark humour emerges as a potent tool for addressing taboo subjects, confronting existential anxieties, and reflecting on life's absurdities. This thesis investigates the use of dark comedy in Evelyn Waugh's Sword of Honour trilogy—Men at Arms (1952, Silah Arkadaşları), Officers and Gentlemen (1955, Subaylar ve Beyefendiler), and Unconditional Surrender (1961, Koşulsuz Teslimiyet)—by examining how Waugh employs satiric, ironic, grotesque, absurd, and parodic modes to critique the absurdities and tragedies inherent in wartime experiences. The analysis is grounded in theoretical frameworks that help elucidate how these comedic elements function within the narrative. Through a detailed examination of key scenes and character interactions, the thesis demonstrates how Waugh's dark humour serves as a critical lens through which he scrutinises the futility of human endeavours during war. Thus, this study argues that Waugh's deployment of dark comedy is a powerful device for exposing the inherent absurdity and futility of the human condition during wartime, revealing the underlying truths beneath the heroic narratives surrounding military systems, structures, and traditions. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kara mizah | tr_TR |
dc.subject | Dark humour | tr_TR |
dc.subject | İngiliz edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English literature | tr_TR |
dc.subject | Evelyn waugh | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Edebiyat (Genel) | tr_TR |
dc.title | The Use Of Dark Humour In Evelyn Waugh's The Sword Of Honour Trilogy | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Mizah, insan ifadesinin önemli bir bileşenidir ve insan deneyiminin farklılık gösteren boyutlarında önemli rol oynar. Bağlayıcı güce sahiptir ve toplumsal normlar ile bakış açılarını değerlendirmek için benzersiz bir mercek sunar. Mizah çalışmaları, bu işlevleri derinlemesine inceleyerek mizahın bireyler ve toplumlar üzerindeki etkilerini ana mizah kuramları, yani uyumsuzluk, üstünlük ve rahatlama kuramları perspektifinden araştırmıştır. Bu alanda kara mizah, tabu konuları ele almak, varoluşsal kaygılarla yüzleşmek ve varoluşun absürtlüğünü yansıtmak için etkili bir form olarak ortaya çıkar. Bu tez, Evelyn Waugh'un Sword of Honour üçlemesinin Men at Arms (1952), Officers and Gentlemen (1955) ve Unconditional Surrender (1961) adlı eserlerde kara mizahın kullanımını incelemektedir. Bu inceleme, Waugh'un kara mizahın satirik, ironik, grotesk, absürt ve parodik modlarını nasıl kullandığını ve bu sayede savaş zamanındaki absürtlükler ve trajediler karşısında kendine özgü eleştirisini nasıl sunduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, uyumsuzluk, üstünlük ve rahatlama kuramları gibi mizah kuramlarına dayanarak, mizahın anlatı içindeki işleyişini anlamak için kuramsal bir çerçeve sunar. Kilit olaylar ve karakter etkileşimlerinin ayrıntılı bir incelemesi yoluyla, bu tez, Waugh'un eserinde eleştirel bakış açısını sağlamak için kara mizahı nasıl kullandığını göstermektedir. Dolayısıyla, bu çalışma, Waugh'un kara mizah kullanımının, askerî sistemler, yapılar ve gelenekler etrafında dönen kahramanlık anlatılarının altında yatan gerçekleri ortaya çıkaran bir araç olduğunu ve savaş zamanındaki insanın durumunun beyhudeliğini gözler önüne serdiğini savunmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-10-03T07:48:24Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |