Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEKREM, Erkin
dc.contributor.authorSARIKAN, Sedanur
dc.date.accessioned2024-09-25T06:47:21Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-26
dc.identifier.citationSARIKAN, Sedanur. "Kang Youwei'nin Reform Düşüncesi ve II. Meşrutiyet'e Bakışı". Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, 2024tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35726
dc.description.abstractThe Qing (Manchu) Dynasty, China's last imperial dynasty, began to lose its sovereignty in the 19th century due to both internal rebellions and external threats. Defeated by the First Opium War with Britain in 1840- 42, the Qing Dynasty faced a similar outcome in the Second Opium War from 1856 to 1860, during which Beijing was occupied by foreign powers. Following these wars, China, now heavily influenced by the West and semi-colonized, suffered a heavy defeat at the hands of the Japanese, whom it had underestimated, in 1894. In the wake of these pivotal moments in Chinese history, a reformist intellectual class led by Kang Youwei began to pressure the emperor and submit petitions for reform. As a result, the "Hundred Days' Reform," inspired by reforms happening in Western and neighboring countries, took place in 1898. Kang Youwei aimed to introduce innovations in military, administrative, economic, industrial, and educational sectors through these reforms. However, the Hundred Days' Reform was thwarted by Empress Dowager Cixi and other conservatives in power. Facing the threat of execution, Kang Youwei embarked on a 16- year exile. During his exile, Kang Youwei traveled to various countries, including Türkiye, where he arrived in Istanbul in July 1908. He witnessed the proclamation of the Second Constitutional Era (II. Meşrutiyet) and was influenced by the Young Turks. He documented his impressions in a travelogue titled "Tujue Youji" (Travelogue of the Türkiye). Additionally, besides his efforts in governance in China, Kang Youwei focused on art, morality, and social issues, advocating for a radical approach to the traditional Chinese concept of Datong.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOsmanlıtr_TR
dc.subjectJön Türklertr_TR
dc.subjectÇintr_TR
dc.subjectII. Meşrutiyettr_TR
dc.subjectReformtr_TR
dc.subject.lcshAsya tarihitr_TR
dc.titleKang Youwei'nin Reform Düşüncesi ve II. Meşrutiyet'e Bakışıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇin’in son hanedanı olan Qing (Mançu) Hanedanı, 19.yüzyılda ülkesinde sahip olduğu egemenliği hem içeride yaşanan isyanlar hem de dışarıdan gelen tehditler sebebiyle kaybetmeye başlamıştır. 1840-42 yıllarında İngiltere ile yaşanan ilk Afyon Savaşının sonucunda yenilen Qing Hanedanlığı, 1856-60 yılları arasında gerçekleşen II.Afyon Savaşında da aynı sonuçla karşılaşmış ve başkent Pekin yabancılar tarafından işgal edilmiştir. Yaşanan bu savaşların ardından Batı etkisinde kalan ve yarı bir sömürge durumuna gelen Çin, 1894’te ise küçük gördüğü Japonlar tarafından ağır bir yenilgiye uğratılmıştır. Çin tarihinde yaşanan bu kırılma noktaları ile başını Kang Youwei’nin çektiği reformcu aydın kesim, reform çalışmaları için imparatora baskı yapmaya başlamış ve dilekçeler sunmuşlardır. Bunun sonucunda, Batılı ve komşu ülkelerde gerçekleşen reformların örnek alındığı “Yüz Gün Reformları” 1898 yılında meydana gelmiştir. Kang Youwei’nin liderliğini yapmış olduğu bu reformlar ile siyasi, idari, askeri, ekonomi, sanayi ve eğitim alanında yenilikler gerçekleştirmek istemiştir ancak Yüz Gün Reformları İmparatoriçe Cixi ve yönetimde bulunan diğer muhafazakârlar tarafından engellenmiştir. Bu durum üzerine idam ile karşı karşıya kalan Kang Youwei, 16 yıl sürecek olan bir sürgün hayatına adım atmıştır. Sürgün hayatında çeşitli ülkeleri gezen Kang Youwei, 1908 yılının Temmuz ayında İstanbul’a gelmiştir. II. Meşrutiyet’in ilanına şahitlik etmiş ve Jön Türklerden etkilenmiştir. Buradaki izlenimlerini ise Türkiye Seyahatnamesi (Tujue Youji) adıyla kaleme almıştır. Ayrıca Kang Youwei Çin’de yönetimdeki çalışmalarının yanı sıra sanat, ahlak ve sosyal konular üzerinde durmuş ve geleneksel Çin düşüncesinde var olan Datong’a radikal bir yaklaşım getirmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentTarihtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-09-25T06:47:21Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster