Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇaylı, Emek
dc.contributor.authorKandemir, Kadriye Beren
dc.date.accessioned2024-09-03T06:57:42Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-27
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35649
dc.description.abstractWith the widespread use of digital technologies and the Internet, remarkable transformations have begun to occur in television engagement practices. Television is in our daily life; It is a highly sought-after media tool due to its widespread access, easy-to-use, relatively economical and secondary monitoring structure. In addition, television is frequently preferred because it provides a source for many functions such as receiving news, entertainment, dividing the day, and spending time in the flow of daily life. The study traces the effects of these transformations on the way viewers relate to television content. It is not possible to consider the transformations in communication tools and the way audiences interact with the media separately from social, economic and political conditions. Based on this, the framework of the study was determined as the reality-talk show genre, which is a reality television content, and a research was conducted focusing on the concepts of crime, criminal and justice, which are the most frequently associated representations of this genre. In the study, a discourse analysis was conducted on the program Müge Anlı ile Tatlı Sert and a netnography study was carried out on the X (Twitter) platform in order to reveal the online mediated interaction patterns of the audience with Müge Anlı ile Tatlı Sert. The results are discussed within the framework of the relevant literature.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİzleyici çalışmalarıtr_TR
dc.subjectNetnografitr_TR
dc.subjectSöylem analizitr_TR
dc.subjectReality-talk showtr_TR
dc.subjectAudience studiestr_TR
dc.subjectNetnographytr_TR
dc.subjectDiscourse analysistr_TR
dc.subjectReality talk showtr_TR
dc.subject.lcshH- Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleMüge Anlı ile Tatlı Sert Örneğinde İzleyici Etkileşimitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetDijital teknolojilerin ve İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, televizyonla ilişkilenim pratiklerinde de dikkate değer dönüşümler yaşanmaya başlamıştır. Televizyon gündelik yaşamımızda; erişimi yaygın, kullanımı kolay, görece ekonomik ve ikincil izlemeye olanak tanıyan yapısından dolayı oldukça fazla yönelinen bir medya aracı durumundadır. Bunların yanısıra, televizyon, gündelik yaşamın akışı içerisinde haber alma, eğlence, günü bölümlendirme, vakit geçirme gibi birçok işlev için kaynak sunmasından dolayı da sıkça tercih edilmektedir. Çalışmada izleyicilerin televizyon içerikleriyle ilişkilenme biçimlerinde bu dönüşümlerin etkilerinin izleri sürülmektedir. İletişim araçlarındaki ve izleyicilerin medya ile ilişkilenme biçimlerindeki dönüşümlerin toplumsal, ekonomik ve siyasal koşullardan ayrı olarak düşünülmesi mümkün değildir. Buradan yola çıkılarak, çalışmanın çerçevesi bir gerçeklik televizyonu içeriği olan reality-talk show türü olarak belirlenmiş ve bu türün en sık ilişkilendiği temsiller olan suç, suçlu ve adalet kavramlarına odaklanan bir araştırma yürütülmüştür. Çalışmada Müge Anlı ile Tatlı Sert programına ilişkin bir söylem analizi yürütülmüş ve izleyicilerin Müge Anlı ile Tatlı Sert programıyla çevrimiçi dolayımlı etkileşim örüntülerinin ortaya çıkarılabilmesi için X (Twitter) sitesinde bir netnografi çalışması gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-09-03T06:57:42Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster