Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTERVİEL, Candan
dc.contributor.authorKASAN, Işıl
dc.date.accessioned2024-08-19T12:21:27Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-24
dc.identifier.citationKASAN, Işıl. (2024). "6-10 Yaş Çocuklarla Tematik Çalışmalar Üzerinden Becerilerin Geliştirilmesi".(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35622
dc.description.abstractThis thesis investigates the effects of thematic ceramic module studies conducted with the participation of different groups of children aged between 6-10 years on their educational and cognitive skills. The study aims to enhance children's artistic expressions, motor skills, social communication, and cooperative abilities through ceramic work created within a modular system using clay materials. The study also seeks to increase sensory expression abilities and children's interest in learning. The primary objective of this thesis is to reveal the child-oriented contributions of the ceramic art activity and fill the knowledge gap in this area. Within this scope, workshops were conducted with 165 children at Bilkent Laboratory and International Schools, Milli Eğitim Vakfı Özel Eğitim Primary school, and Büyükşehir ANFA Primary School. Observations of cognitive and physical effects during the clay module construction phases were made. It was noted that children participating in the workshops begin to adapt to group work, enjoyed being part of the process and production by helping each other and analyzing each other's work. In this process, their cooperative and social skills were improved. Ceramic art practices can be utilized as a tool for art education at every level.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectseramik sanatıtr_TR
dc.subjectseramik eğitimitr_TR
dc.subjectsanat eğitimitr_TR
dc.subjectyaratıcılıktr_TR
dc.subjectPedagojik Modellertr_TR
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.title6-10 Yaş Çocuklarla Tematik Çalışmalar Üzerinden Becerilerin Geliştirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışması, 6-10 yaş arasındaki farklı çocuk gruplarının katılımıyla gerçekleştirilen tematik seramik modül yapımı çalıştaylarının, eğitimsel ve bilişsel becerilere olan etkilerini araştırmaktadır. İlkokul çağındaki çocukların seramik kil malzemesi kullanarak modüler bir sistemde oluşturdukları seramik çalışması sayesinde çocukların sanatsal ifadelerini geliştirme, motor becerilerini güçlendirme, sosyal iletişim ve iş birliği becerilerini destekleme, duyusal ifade yeteneklerini arttırma ve öğrenmeye olan ilgilerini araştırmaktadır. Tez çalışmasının bir diğer hedefi ise, seramik yapım etkinliğinin çocukların çok yönlü gelişimine sunduğu katkıları ortaya çıkarmak ve bu konudaki bilgi boşluğunu doldurmaktır. Bu kapsamda 6-10 yaş aralığında 165 çocukla Bilkent Laboratuvar Uluslararası Okulları, Milli Eğitim Vakfı Gökkuşağı Özel Eğitim İlkokulu ve Büyükşehir ANFA İlkokulu’nda atölye çalışmaları yapılmıştır. Kendilerine verilen “kil” malzemesi ile seramik modül yapım aşamaları bilişsel ve bedensel etkileri bakımından gözlemlenebilmiştir. Atölye çalışmalarına katılan çocukların grup çalışmasına yatkın olmaya başladıkları, birbirlerinden yardım alarak ve birbirlerini analiz ederek sürecin ve üretimin bir parçası olmaktan keyif aldıkları, iş birliği ve sosyal becerilerinin gelişiminde katkılar saptanabilmiştir. Seramik sanat uygulamaları her seviyede sanat eğitiminin bir aracı olarak kullanılabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-19T12:21:27Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeeditorialtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster