Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeber, Hande
dc.contributor.authorÇevirgen, Arzu
dc.date.accessioned2024-07-18T07:15:31Z
dc.date.issued2024-07-17
dc.date.submitted2024-07-08
dc.identifier.citationÇEVİRGEN, Arzu. Science, Politics and Utopia in Margaret Cavendish’s Works, Ph.D. Dissertation, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35308
dc.description.abstractAs one of the most prolific female figures of the seventeenth century, Margaret Lucas Cavendish, the Duchess of Newcastle (1623-1673), wrote a great number of literary works in the male-dominated literary world of the time. Despite all the obstacles, Cavendish’s endless imagination, curiosity and enthusiasm stimulate her to write on subjects and genres like science, politics and utopia that were not seen as suitable for women writers. Accordingly, the primary objective of this dissertation is to examine Cavendish’s “Atomic Poems” in Poems, and Fancies (1653), Bell in Campo (1662) and The Description of a New World, Called The Blazing World (1666) in order to show how as a woman writer, she redefines the position of women by presenting her own accomplishments in several fields. To this end, in the first chapter, Cavendish’s “Atomic Poems” is scrutinised with respect to her own appreciation of atomism and materialism, which provides her a means to express her thoughts on scientific matters in particular. In the second chapter, her play Bell in Campo is explored to discuss Cavendish’s ideas on the accomplishments of women during wartime when they dare enter man’s political world. In the third chapter, her fantastic utopian fiction, The Blazing World is analysed to demonstrate her way of constructing a personal utopia. It is argued that in this imaginary world, Cavendish assumes numerous new roles that are unattainable in reality, and it is through these roles that she manages to freely express her views on a wide range of topics like science, art, life, marriage, war, monarchy, and politics. Accordingly, this dissertation concludes that Margaret Cavendish redefines her identity as a woman writer in the male-dominated literary tradition by expressing her scientific, literary, philosophical, and political views in her works. Substituting fancy and her endless curiosity for formal education she manages to employ such topics. Moreover, by creating fictional female characters who are indeed the projections of herself, she offers various possibilities of how women can step out the traditional roles that the society imposed on them.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMargaret Cavendishtr_TR
dc.subject“Atomic Poems,”
dc.subjectBell in Campo
dc.subjectThe Blazing World
dc.subjectScience
dc.subjectPolitics
dc.subjectUtopia
dc.titleScience, Politics and Utopia in Margaret Cavendish's Workstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetOn yedinci yüzyılın en üretken kadınlarından biri olan, Newcastle Düşesi Margaret Lucas Cavendish (1623-1673), yaşadığı dönemin erkek egemen edebiyat dünyasında çok sayıda eser yazarak yer edinmeye çalışır. Karşılaştığı tüm engellere rağmen, sahip olduğu engin hayal gücü, merakı ve ilgisi sayesinde bilim, siyaset ve ütopya gibi kadınlar için uygun görülmeyen konularda sıra dışı pek çok eser kaleme alır. Bu doğrultuda, tezin temel amacı Cavendish’in Poems, and Fancies (Şiirler ve Hayaller) (1653) adlı şiir kitabında yer alan “Atomic Poems” (Atom Şiirleri)’ni, Bell in Campo (Campo’dan Yükselen Ses) (1662) ve The Blazing World (Yeni Kristal Dünya) (1666) adlı eserlerini sırasıyla inceleyerek, onun bir kadın yazar olarak farklı alanlardaki bilgisini ortaya koyarken kadınların durumunu yeniden tanımlama gayretini ele almaktır. Bu doğrultuda, tezin ilk bölümünde, Cavendish’in bilimsel konulardaki fikirlerini dile getirmesine zemin hazırlayan atomizm ve materyalizm kavramlarını kendi algıladığı hâliyle nasıl kullandığını tartışmak amacıyla “Atom Şiirleri” ele alınmaktadır. İkinci bölümde, savaş konusunu ele alan Bell in Campo adlı oyun incelenmektedir. Bu kısımda kadınların erkeklerin politik dünyasına girebilecek yeterlikte olmaları ve bu şansa sahip olduklarında neler başarabilecekleri ele alınmaktadır. Tezin son bölümünde, Cavendish’in fantastik ütopik kurgusu The Blazing World adlı eserinde kendine ait ütopik dünyayı kurma şekli konu edilmektedir. Bu hayali dünyada kendisine bir kadın olarak gerçek hayatta sahip olamayacağı yeni roller vererek bilim, sanat, hayat, evlilik, savaş, monarşi, siyaset gibi çeşitli konulardaki görüşlerini özgürce ifade edebilişi tartışılmaktadır. Yapılan inceleme ışığında bu tezde Margaret Cavendish’in bilimsel, edebi, felsefi ve politik görüşlerini eserlerinde dile getirerek erkek egemen edebiyat dünyasında bir kadın yazar olarak kimliğini yeniden tanımladığı sonucuna varmaktadır. Hayal gücünü ve sonsuz merakını kapsamlı eğitim sahibi olmanın yerine koyarak bu tür konuları ele almayı başarır. Üstelik kendisinin yansıması olan kurgusal kadın karakterler yaratarak, kadınların toplumun onlara dayattığı geleneksel rollerin dışına nasıl çıkabileceğine dair çeşitli olanaklar sunar.tr_TR
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-07-18T07:15:31Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster