dc.contributor.advisor | Poyraz, Tuğça | |
dc.contributor.author | Işık, Işıl | |
dc.date.accessioned | 2024-07-16T07:27:02Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-11 | |
dc.identifier.citation | IŞIK, Işıl. Pandemi Sürecinde Türkiye’deki Müzisyenlerin Deneyimleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2024. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35299 | |
dc.description.abstract | The focus of this research is the experiences of musicians in Turkey during the pandemic, a moment of social crisis. In this context, within the framework of the concepts of digitalization, risk, and trust; it is aimed to reveal and interpret how musicians are affected by their practices of production and performance in the course of this process, the risks they face, and the elements that constitute trust for them. Likewise, it is also aimed to offer solutions by revealing the risk factors for musicians. In this respect, in-depth interviews were conducted with a total of 22 participants, 11 in Ankara and 11 in Istanbul, and conclusions were made about the experiences of musicians in the process.
Both the positive and negative reflections of digital production and performance practices on the musician's world of experience and the reasons for these reflections are evaluated in detail. Since the only way of inclusion in digital practices is when it is possible to adapt and access the digitalized tools, it appears as a process that deepens inequalities. By interpreting the dynamics of the sense of ontological security of the musicians, the roles of elements such as insurance, the roles of authorities, civil society organizations, and organizational skills of the musicians in this process are discussed. In this study, which leans on Giddens and Beck's theoretical framework of risk society evaluations; as a result of the examination of the risks encountered during the pandemic process, it was concluded that the risks that musicians already faced outside the pandemic deepened. The risk elements created by the flexible market conditions that dominate the employment areas that deepen their vulnerability in the process have also been discussed and the musicians' suggestions against risks have been put forward. In light of all these, it was concluded that musicians were one of the professional groups most deeply affected by the pandemic conditions. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Müzisyen | tr_TR |
dc.subject | Pandemi | tr_TR |
dc.subject | Dijitalleşme | tr_TR |
dc.subject | Risk | tr_TR |
dc.subject | Güven | tr_TR |
dc.subject | Ontolojik Güvenlik | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Sosyoloji | tr_TR |
dc.title | Pandemi Sürecinde Türkiye'deki Müzisyenlerin Deneyimleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, toplumsal bir kriz anı olan pandemi döneminde Türkiye’deki müzisyenlerin deneyimlerini konu edinmektedir. Bu bağlamda dijitalleşme, risk ve güven kavramları çerçevesinde müzisyenlerin bu süreçteki üretim ve icra pratiklerinden nasıl etkilendiklerini, yüzleştikleri riskleri ve onlar için güven teşkil eden unsurları ortaya çıkarmak ve yorumlamak amaçlanmıştır. Aynı zamanda müzisyenler için risk unsurlarını ortaya koyarak çözüm önerileri sunmak da hedeflenmiştir. Bu doğrultuda Ankara’da 11, İstanbul’da 11 olmak üzere toplam 22 katılımcı ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilerek müzisyenlerin süreçteki deneyimlerine dair sonuçlara ulaşılmıştır.
Dijital üretim ve icra pratiklerinin, müzisyenin deneyim dünyasına hem olumlu hem olumsuz yansımaları ve bunların sebepleri ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmiştir. Dijital pratiklere dâhil olmak ancak dijitalleşen araçlara uyum ve ulaşım sağlanabildiğinde mümkün olduğundan, eşitsizlikleri derinleştiren bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Müzisyenlerin ontolojik güvenlik hissiyatlarının dinamikleri yorumlanarak; sigortalanma, yetkililerin rolleri, sivil toplum kuruluşları ve müzisyenlerin örgütlenme becerileri gibi unsurların bu süreçteki rolleri tartışılmıştır. Giddens ve Beck’in risk toplumu değerlendirmelerine teorik çerçevesini yaslayan bu çalışmada; pandemi sürecinde karşılaşılan riskler incelenirken, müzisyenlerin pandemi haricinde de zaten yüzleştikleri risklerin derinleştiği sonucuna varılmıştır. Süreçteki kırılganlıklarını derinleştiren istihdam alanlarına hâkim olan esnekleşmiş piyasa koşullarının meydana getirdiği risk unsurları da tartışılarak, müzisyenlerin risklere karşı önerileri ortaya koyulmuştur. Bütün bunların ışığında müzisyenlerin pandemi koşullarından en derin şekilde etkilenen meslek gruplarından biri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sosyoloji | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-07-16T07:27:02Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |