Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurtcu, Fatih
dc.contributor.authorYılmaz, Bilgehan
dc.date.accessioned2024-07-11T12:41:13Z
dc.date.issued2024-07
dc.date.submitted2024-06-10
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35285
dc.description.abstractFashion; Being an industry that includes production, consumption, distribution and marketing activities, it is a constantly changing and developing phenomenon that seeks innovation. While clothing is a basic human need and a functional outfit; The concept of fashion as a representation of feelings such as status, privilege and magnificence emerged in 14th century Europe. As a result of the developments in the Industrial Revolution in the 18th century, fashion became a global industry covering areas such as design, branding, merchandising and advertising. Today, the fashion industry is in a digital transformation due to technological developments and new styles in design. Within the scope of this transformation, digital marketing strategies have gained importance by distinguishing themselves from traditional media tools. In a huge consumption competition, fashion brands have had to establish dynamic visual communication to attract the masses. At this point, the bond between fashion design and graphic design is strengthening and a digital transformation is taking place against traditional roots in marketing activities on online platforms that dominate the fashion industry. This thesis study consists of four main headings. The first heading contains general information about the history of clothing. In the second part, the fashion industry is discussed with the subheadings of fashion branding, publishing and marketing, starting from the Industrial Revolution. In the third section, examples of motion graphics in the designs of fashion brands were examined due to the increase in digital marketing and online platforms. In the application proposal, a fashion brand was designed in which motion graphics were used in the design of corporate identity, product and marketing content. It can be said that the animated fashion graphics used in designs produced in digital environments enable fashion to keep up with the internet age, adapt to the digitalization trend regardless of time and place, and increase the interaction of designs. Motion graphics applications advance the digitalization of the fashion industry in this context. Keywords: Fashion Design, graphic design, motion graphics, clothing history, fashion history, fashion industry, digitalization.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectModa tasarımtr_TR
dc.subjectGrafik tasarımtr_TR
dc.subjectHareketli grafiklertr_TR
dc.subjectDijitalleşmetr_TR
dc.subjectModa endüstrisitr_TR
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleModa Endüstrisinin Dijital Dönüşümü: Hareketli Moda Grafikleri ve Bir Uygulama Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetModa; üretim, tüketim, dağıtım ve pazarlama faaliyetlerini kapsayan bir endüstri olmakla sürekli yeniliği arayan, değişen ve gelişen bir olgudur. Giyim, insanın temel bir ihtiyacı ve işlevsel bir kıyafeti iken; statü, ayrıcalık ve ihtişam gibi duygularının bir temsili olarak moda kavramı 14. yüzyıl Avrupası’nda ortaya çıkmıştır. Moda, 18. yüzyılda ise Sanayi Devrimindeki gelişmeler neticesinde tasarım, marka, mağazacılık ve reklam gibi alanları kapsayan küresel bir endüstri haline gelmiştir. Günümüzde teknolojik gelişmelere ve tasarımdaki yeni tarzlara bağlı olarak moda endüstrisi dijital bir dönüşüm içerisindedir. Bu dönüşüm kapsamında geleneksel medya araçlarından ayrışarak, dijital pazarlama stratejileri önem kazanmıştır. Moda markaları büyük bir tüketim rekabeti içerisinde, kitleleri kendilerine çekmek için dinamik bir görsel iletişim kurmak durumunda kalmıştır. Bu noktada moda tasarımı ve grafik tasarımı arasındaki bağ güçlenmekte ve moda endüstrisini domine eden çevrimiçi platformlardaki pazarlama faaliyetlerinde geleneksel köklere karşı dijital bir dönüşüm yaşanmaktadır. Bu tez çalışması dört ana başlıktan oluşmaktadır. İlk başlıkta giyim tarihi hakkında genel bilgiler yer almaktadır. İkinci bölümde, Sanayi Devrim’inden başlayarak moda markası, yayıncılığı ve pazarlaması alt başlıkları ile moda endüstrisi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde dijital pazarlama ve çevrim içi platformların artışına bağlı olarak moda markalarının tasarımlarındaki hareketli grafik örnekleri incelenmiştir. Uygulama önerisinde ise kurumsal kimlik, ürün ve pazarlama içeriklerinin tasarımlarında hareketli grafiklerin kullanıldığı moda markası kurgulanmıştır. Dijital ortamlarda üretilen tasarımlarda kullanılan hareketli moda grafiklerinin modanın internet çağına ayak uydurma, zamana ve mekâna bağlı olmadan dijitalleşme akımına uyum sağlamasını ve tasarımların etkileşimlerinin artışına sebep olduğu söylenebilmektedir. Hareketli grafik uygulamaları moda endüstrisinin dijitalleşmesini bu bağlamda ilerletmektedir. Anahtar sözcükler: Moda tasarımı, grafik tasarım, hareketli grafikler, giyim tarihi, moda tarihi, moda endüstrisi, dijitalleşme.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-07-11T12:41:13Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster