dc.contributor.advisor | Mutdoğan, Alım Selin | |
dc.contributor.author | Balaban, Özge | |
dc.date.accessioned | 2024-07-05T12:55:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-05-28 | |
dc.identifier.citation | BALABAN, Ö. (2024). Mobilya Mağazaları İç Mekanlarında Alışveriş Deneyiminin Kullanıcı Sadakati Üzerindeki Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35219 | |
dc.description.abstract | An updated perspective is presented on the effects of space design components in furniture stores, store perception and experiential marketing strategies applied in the sector on store loyalty. These stores are places where durable consumer goods that are constantly used in daily life are sold. That’s why furniture stores were chosen as workspaces. Design language and shopping experience have an impact on sales and sales continuity of furniture stores.
The concept of furniture store was defined by literature review method in the first part, important stages of the store experience, store design components and store perception analysed in the second part. Transforming the perceptual process into a memorable experience is possible by presenting different shopping methods to the consumer within the store atmosphere. Practices related to experience are explained and exemplified in the context of the concept of 'Experiential Marketing' in the third part of this study.
The fourth part of the study includes field work. A survey was conducted. Then examinations made in a furniture store that implemented experience marketing. In the store review, every aspect of the store design was analyzed and the practices implemented in the context of experiential marketing within the store were discussed.
In the conclusion, results of the study was evaluated and suggestions were presented. It’s thought that the findings of this study can be a reference for new research and can also be a resource for marketers, designers and interior architects. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Mobilya satış mağazası | tr_TR |
dc.subject | Mağaza tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Mağaza sadakati | tr_TR |
dc.subject | Deneyimsel pazarlama | tr_TR |
dc.subject | Mağaza deneyimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Mobilya Mağazaları İç Mekanlarında Alışveriş Deneyiminin Kullanıcı Sadakati Üzerindeki Etkileri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çalışmada, mobilya mağazalarında mekân tasarımı bileşenlerinin, mağaza imajının ve sektörde uygulanan deneyimsel pazarlama stratejilerinin, mağaza sadakati üzerindeki etkilerine dair güncel bir bakış açısı sunulmuştur. Mobilya mağazalarının çalışma alanı olarak seçilme nedeni; bu mekanların yaşam içerisinde devamlı kullanılan dayanıklı tüketim ürünlerinin satışa sunulduğu yerler olmasıdır. Mobilya mağazaları tasarım dili ve alışveriş deneyimi bağlamında satış ve satış devamlılığı üzerinde etki sahibidir.
Çalışmanın birinci bölümünde literatür taraması yöntemiyle mobilya mağazası kavramı tanımlanmış, ikinci bölümünde mağaza deneyiminin en önemli aşamaları olan mağaza tasarım bileşenleri (renk, ses, aydınlatma vs.) ve mağaza imajı konuları üzerinde durulmuştur. Algısal sürecin hatırlanabilir bir deneyime dönüşmesi, mağaza atmosferi içinde tüketiciye farklı alışveriş uygulamalarının sunulmasıyla mümkündür. Bu bağlamda çalışmanın üçüncü bölümünde deneyime dair yapılan uygulamalar ‘Deneyimsel Pazarlama’ kavramı özelinde açıklanarak örneklendirilmiştir.
Dördüncü bölümde alan çalışmasına yer verilmiştir. Bu çalışmayla literatür taramasından elde edilen bilgilerin somut verilerle desteklenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada anket uygulamasına ve deneyim pazarlamasını uygulayan bir mobilya mağazasında yapılan incelemelere yer verilmiştir. Anket sonuçlarına göre katılımcılarda sadakat oluşumunda, doğru tasarlanmış bir mağaza ortamında, deneyimli personeller eşliğinde, müşteriye katılımcı bir rol verilerek sunulan sıra dışı alışveriş deneyimlerinin büyük payı olduğu görülmüştür. Yapılan mağaza incelemesinde ise mağaza tasarımı her yönüyle analiz edilmiş ve mağaza bünyesinde deneyimsel pazarlama bağlamında yapılan uygulamalar ele alınmıştır.
Sonuç bölümünde çalışmanın değerlendirmesi yapılarak, öneriler sunulmuştur. Hazırlanan çalışma, mağaza atmosferinde deneyime dair yapılan yenilikleri içermekte ve alternatif fikirler sunmaktadır. Bulgular ve incelemelerin literatürde yapılacak olan yeni araştırmalara referans olabileceği ve ayrıca pazarlamacılar, tasarımcılar ve iç mimarlar için bir kaynak olabileceği düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-07-05T12:55:21Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |