Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Ayşe Nevin
dc.contributor.authorTongarlak, Nusret
dc.date.accessioned2024-07-02T09:37:38Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35152
dc.description.abstractIn the 20th and 21st centuries, sports have become an important concept in the social sphere, moving away from the act of competitive performance. In the last century, as sports brought the masses together, it began to include many economic, cultural, political and social problems. The increasing relationship of the masses with sports in the process of socialization has expanded the sphere of influence of sports. In this sense, the relationship between sports and social processes and masses has led to the emergence of the concept of sports culture. This concept of sports culture is the subject of this thesis. The spread of sports among the masses and their popularization through the media has caused sports to be shown as an example of popular culture. In this context, sports culture and sports media have been accepted as a part of popular culture and have gained a significant place in everyday life. Examining sports culture and sports media in the context of popular culture reveals important data in terms of the problems created by social relations and cultural productions in this field. From this point of view, it is possible to analyze how the sports culture created by the sports media is, in which contexts it is handled, and its changes and transformations through popular culture. In this thesis, Socrates Magazine, which is a productive area in terms of sports culture and sports media, is analyzed. Based on the assumption that Socrates Magazine, which is accepted as an example of alternative media within the sports media in Turkey, produces a different sports culture; its relationship with sports culture has been analyzed and the components of the sports culture it creates have been revealed. The study is based on descriptive analysis method, which adopts qualitative research methodology. As a sample, a holistic approach was taken to the printed content published by Socrates Magazine between 2015 and 2023 and the relationship between the selected texts and the dominant sports culture in Turkey was analyzed. The study concluded that Socrates Magazine is positioned in an alternative place within the dominant sports culture and that the magazine can produce an alternative sports culture.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subjectPopüler kültürtr_TR
dc.subjectSpor kültürütr_TR
dc.subjectSpor medyasıtr_TR
dc.subjectSocrates dergitr_TR
dc.subject.lcshH- Sosyal bilimlertr_TR
dc.titlePopüler Kültür Örneği Olarak Socrates Dergi ve Türkiye’deki Spor Kültürütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSpor, 20. ve 21. Yüzyılda rekabete dayalı bir performans eyleminden sıyrılarak toplumsal alanda önemli konuma yerleşen bir kavram haline geldi. Son yüzyılda sporun kitleleri bir araya getirmesiyle ekonomik, kültürel, politik ve toplumsal birçok sorunu içermeye başladı. Kitlelerin toplumsallaşma sürecinde sporla olan ilişkisinin artması, sporun etki alanını genişletti. Bu anlamda, sporun toplumsal süreçlerle ve kitlelerle olan ilişkisi spor kültürü kavramını ortaya çıkardı. Bahsi geçen spor kültürü kavramı bu tezin konusunu oluşturmaktadır. Sporun kitleler arasında yayılması, medya aracılığıyla popülerleşmesi sporun popüler kültür örneği olarak gösterilmesine neden olmuştur. Bu bağlamda spor kültürü ve spor medyası popüler kültürün bir parçası olarak kabul edilmiş ve gündelik hayatta azımsanamayacak düzeyde kendisine yer edinmiştir Spor kültürünü ve spor medyasını popüler kültür bağlamında incelemekse bu alandaki toplumsal ilişkilerin, kültürel üretimlerin oluşturduğu sorunlar açısından önemli veriler ortaya çıkarmaktadır. Buradan hareketle, spor medyasının yarattığı spor kültürünün nasıl olduğunu, hangi bağlamlarda ele alındığını; değişimleri ve dönüşümleri popüler kültür üzerinden analiz etmek mümkündür. Bu tez çalışmasında, spor kültürü ve spor medyası açısından verimli bir alan olan Socrates Dergi incelenmiştir. Türkiye’deki spor medyası içinde alternatif medya örneği olarak kabul edilen Socrates Dergi’nin farklı bir spor kültürü üretme varsayımından hareketle; spor kültürüyle olan ilişkisi analiz edilmiş ve yarattığı spor kültürünün bileşenleri ortaya koyulmuştur. Çalışma, niteliksel araştırma metodolojisi benimseyen betimsel analiz yöntemine dayanmaktadır. Örneklem olarak Socrates Dergi’nin 2015-2023 yılları arasında yayınladığı basılı içeriklere bütüncül bir yaklaşım getirilerek seçilmiş metinler ve ülkedeki baskın spor kültürü arasındaki ilişki analiz edilmiştir. Çalışmada Socrates Dergi’nin baskın spor kültürü içerisinde alternatif bir yerde konumlandığı ve derginin alternatif bir spor kültürü üretebildiği sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-07-02T09:37:39Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster