Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorIşıksal, Aslı
dc.contributor.advisorOskay, Harika Esra
dc.contributor.advisorAltun, Havva
dc.contributor.authorDokumacı, Medine İrem
dc.date.accessioned2024-06-11T11:09:45Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-04-05
dc.identifier.citationAntmen, Ahu. (2013). Kimlikli Bedenler *. İstanbul: Sel Yayıncılık. Aslan, Gamze. (2011). ORTAÇAĞDAN GÜNÜMÜZE “MODERNİTE”: DOĞUŞU ve DOĞASI. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7, s.10. Aşkın, Muhittin. (2010). Kimlik ve Giydirilmiş Kimlikler. DergiPark, Erişim: 13.01.2024. Becker, Howard S. (1963). Hariciler (Outsiders) Bir Sapkınlık Sosyolojisi Çalışması (Şerife Güneş, Levent Ünsaldı Çev.). Ankara: Heretik Yayınları. Becker, Howard S. (1963). Hariciler (Outsiders) Bir Sapkınlık Sosyolojisi Çalışması (Şerife Güneş, Levent Ünsaldı Çev.). Ankara: Heretik Yayınları. Can, Aydan. (2019). 19. YÜZYILDA KADIN SANATÇI OLMAK: ROSA BONHEUR. DergiPark, 04/06, s. 388-403. Cevizci, Ahmet. (2019). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Say Yayınları. Cömert, Bedrettin. (2015). Mitoloji ve İkonografi. Ankara: De Ki Basım Yayım, s. 115. Cömert, Bedrettin. (2015). Mitoloji ve İkonografi. Ankara: De Ki Basım Yayım, s. 116. Cömert, Bedrettin. (2015). Mitoloji ve İkonografi. Ankara: De Ki Basım Yayım, s. 148. Dalbay, Ramazan Saim. (2018). “KİMLİK” ve “TOPLUMSAL KİMLİK” KAVRAMI. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2018/2, s. 161-176. Dolby, Karen. (2014). Bir Nefeste Cinsellik Tarihi/History's Naughty Bits (P. Üstel, Çev.). İstanbul: Maya Yayınları. Dolby, Karen. (2014). Bir Nefeste Cinsellik Tarihi (P. Üstel, Çev.). İstanbul: Maya Yayınları. Erdoğan, Firdevs Candil. (2015). Michelangelo. İstanbul: Hayalperest Yayınevi, s. 20. etimolojiturkce. Erişim: 28.11.2023. https://www.etimolojiturkce.com/kelime/normal Euronews. Erişim: 27.03.2024. https://tr.euronews.com/2020/05/26/escinsellik-hangi-ulkelerde-yasak-hangi-ulkeler-escinsel-evlilige-izin-veriyor Foucault, Michel. (1954-1988). Özne ve İktidar (I. Ergüden, Çev.), (O. Akınhay, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Foucault, Michel. (2019). Bilginin Arkeolojisi (V. Urhan Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Freud, Sigmund. (2018). Freud Cinsellik Üzerine (E. Yıldırım, Çev.). İstanbul: Oda Yayınları. Giddens, Anthony. (1992). Mahremiyetin Dönüşümü Modern Toplumlarda Cinsellik, Aşk ve Erotizm / The Transformation of Intimacy Sexuality, Love & Eroticism in Modern Societies (İ. Şahin, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları Google Arts & Culture. Artemisia Gentileschi. Lut ve Kızları / Lot and His Daughters. Erişim: 04.01.2024. https://artsandculture.google.com/story/1AUBCjorCeJ6Jw Jung, Carl Gustav. (2021). Dört Arketip (Z. Aksu Yılmazer, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. Jung, Carl Gustav. (2015). Kişiliğin Gelişimi (D. Olgaç, Çev.). İstanbul: Pinhan Yayıncılık. Jung, Carl Gustav. (2015). Kırmızı Kitap (O. Gündüz, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Kağıtçıbaşı, Çiğdem. (2000). Kültürel Psikoloji: Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. İstanbul: Evrim Yayınları. Karataş, Yaylagül Ceran. (2017). Büyük öteki: Bilinçdışının Söylevi. Lacivertdergi. Erişim: 13.05.2024. https://www.lacivertdergi.com/dosya/2017/04/12/buyuk-oteki-bilincdisinin-soylevi Kaynak, İbrahim Hakkı. (2016). DİNLERDE KUTSAL ZAMAN VE MEKÂNIN TARİHSEL YAPISININ FENOMENOLOJİK ALGISI, DergiPark. Erişim: 26.12.2023. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/165180 Kırmızı Figürlü Hetaera Çanağı. Erişim: 17.12.2023 https://en.wikipedia.org/wiki/Hetaira Kutsal Kitap (Tevrat, Zebur ve İncil). (2001). İstanbul: Kitabı Mukaddes Şirketi. s. 30-38. Lacan, J. (2005). Ecrits (A. Sheridan, Çev.). London: Routledge. Lewinsohn, Richard. (1966). Resimli Cinsel Yaşam Ansiklopedisi, 1. Cilt, s. 285. Live To Bloom. Erişim: 11.05.2024. https://livetobloom.com/bilincalti-kesfinde-freudyen-ruya-sembolleri/ Madan Sarup, “Identity and Narrative”. Identity, Culture and the Post-modern World. Editör: R. Tasneem; G. Athens, The University of Georgia Press, 1996, s.14. Medium. Erişim: 07.11.2023. https://medium.com/dili-turkce-in-turkish/carnal-art-etsel-sanat-nedir-f584bc424e9b#:~:text=Carnal%20art%20(etsel%20sanat),,performanslar%C4%B1%20Carnal%20Art%20olarak%20adland%C4%B1r%C4%B1l%C4%B1r. Millon, T., Grossman, S., Millon, C., Meagher, S., Ramnath, R. (2020). Modern Yaşamda Kişilik Bozuklukları (E. Okan Gezmiş, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Nişanyan. (2024). https://www.nisanyansozluk.com/kelime/ma%C5%9Fallah Oxford Languages. Erişim: 19.01.2024. https://www.google.com/search?q=kimlik+nedir&sca_esv=599856602&rlz=1C1EJFC_enTR931TR931&sxsrf=ACQVn08YkU-1b6tFI2RvHj5gaeaVX1GbWg%3A1705689541511&ei=xcGqZa-9Hvnjxc8P7aaT8A8&udm=&ved=0ahUKEwjvs9_ZjOqDAxX5cfEDHW3TBP4Q4dUDCBA&uact=5&oq=kimlik+nedir&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiDGtpbWxpayBuZWRpcjIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgARI6S1QAFj8LHAAeAGQAQCYAdoBoAHpEKoBBjAuMTAuM7gBA8gBAPgBAcICCBAAGIAEGKIEwgIFECEYoAHCAgoQIxiABBiKBRgnwgIKEAAYgAQYigUYQ8ICCxAAGIAEGLEDGIMBwgIIEC4YgAQYsQPCAgQQIxgnwgINEAAYgAQYigUYQxixA-IDBBgAIEE&sclient=gws-wiz-serp Öztürk, Yücel. (2007). Tarih ve Kimlik. Akademik İncelemeler, 2, s. 5. Piaget, Jean. (2023). Çocuğun Gözüyle Dünya (İ. Yerguz, Çev.). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Rubell Museum. Charles Ray. Oh! Charley, Charley, Charley. Erişim: 19.01.2024. https://rubellmuseum.org/140-exhibitions/current-exhibitions/to-have-and-to-hold/297-thath-charles-ray saltonline. Marina Abramovic. Rythm 0. Erişim: 20.12.2023. https://saltonline.org/tr/738/rhythm-0-marina-abramovic Sayın, Zeynep. (2015). İmgenin Pornografisi. İstanbul: Metis, s. 183. Sayın, Zeynep. (2015). İmgenin Pornografisi. İstanbul: Metis Yayınları. Seddavi, Neval El. (1987). Sıfır Noktasındaki Kadın/Woman at Point Zero (S. Demiröz, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. SPIEGEL International. Erişim: 14.12.2023. https://www.spiegel.de/fotostrecke/photo-gallery-the-art-of-suekran-moral-fotostrecke-49005.html TED. Erişim: 20.12.2023. https://www.youtube.com/watch?v=M4so_Z9a_u0 Türk Dil Kurumu. Erişim: 09.01.2024. https://sozluk.gov.tr/ Türk Dil Kurumu. Erişim: 26.12.2023. https://sozluk.gov.tr/ Wahrig, Gerhard. (1982). Deutsches Wörterbuch. München: Mosaik Verlag. Wikimedia Commons. Hans Baldung Grien. Cadılar / The Witches. Erişim: 01.01.2024. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Baldung_Hexen_1508_kol.JPG Wikipedia. Erişim: 02.11.2023. https://tr.wikipedia.org/wiki/Birey Wikipedia. Erişim: 17.12.2023. https://en.wikipedia.org/wiki/Hetaira Wikipedia. Erişim: 19.01.2024. https://tr.wikipedia.org/wiki/Kimlik#:~:text=Psikolojideki%20kimlik,-Eric%20Ericson%20kimli%C4%9Fi&text=Psikanalizde%20kimlik%20kesintili%20bir%20yap%C4%B1,sosyal%20olgular%C4%B1%20i%C3%A7selle%C5%9Ftirerek%20kimli%C4%9Fini%20olu%C5%9Fturur. Wikipedia. Erişim: 20.01.2024. https://tr.wikipedia.org/wiki/Modernite Wikipedia. Erişim: 23.11.2023. https://tr.wikipedia.org/wiki/Ekzogami Wikipedia. Hieronymus Bosch. El Jardin De Las Delicias / Dünyevi Zevkler Bahçesi. Erişim: 09.01.2024. https://tr.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCnyevi_Zevkler_Bah%C3%A7esi https://dergipark.org.tr/tr/download/articlefile/32061#:~:text=Sosyolojik%20kimlik%2C%20toplumsal%20cinsiyet%20ve,belirlemeleri%20sonucu%20olu%C5%9Fmu%C5%9F%20olan%20ger%C3%A7ekliklerdir. Wikipedia. Sandro Botticelli. Venüs’ün Doğuşu / La Naissance de Vénus. Erişim: 03.01.2023. https://tr.wikipedia.org/wiki/Ven%C3%BCs%27%C3%BCn_Do%C4%9Fu%C5%9Fu_(Botticelli)#:~:text=Ven%C3%BCs'%C3%BCn%20Do%C4%9Fu%C5%9Fu%2C%20%C4%B0talyan%20ressam,'daki%20Uffizi'de%20sergilenmektedir. Wilkinson, Kathryn. (2021). Mitler ve Dinler. M. Faruk Bayrak (Ed.). Semboller ve İşaretler, s.102-133. İstanbul: Alfa Yayınları Wilkinson, Kathryn. (2021). Mitler ve Dinler. M. Faruk Bayrak (Ed.). Semboller ve İşaretler, s.209. İstanbul: Alfa Yayınlarıtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35050
dc.description.abstractThe aim of this thesis, by approaching the concepts of ‘sacred’ and ‘outsider’ on a sociological and psychological basis, is to seek an answer to the question of whether a new concept of ‘sacred’ is possible, and to examine these two concepts on a new ground through art. This thesis focuses on the tension between the concepts of ‘sacred’ and ‘outsider’. With new connections established between these two concepts, the aim throughout this study has been to search for an alternative space for dogmatic sacredness. The sacred is at the core of religions and is expressed through phenomena such as objects, places and forms of behavior that express moral, social and religious values that are cherished and must be protected. The outsiders, on the other hand, corresponds to a group of people that Becker considers not to be a part of society. The outsiders are in a position that can be seen as opposite to the sacred in terms of being outside social and cultural norms. It has been observed in researches that the formation of the concept of ‘outsider’ is directly related to the concepts of ‘myself’ and ‘the other’. Therefore, during this study, issues such as the self and being an individual were first examined and then, as the study continued, the concept of ‘the other’ was looked into. Next, by focusing on the outsiders within ‘the other’, the direction of the research was turned towards the similarities and contrasts between the outsider and the sacred. As a result, within the scope of the thesis, sacredness was evaluated within a new framework and the idea of the ‘individual sacredness’ was put forward. With this newly emerged concept, paintings were drawn by focusing on the reflections of the alter ego and the state of being outsider in art.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectResimtr_TR
dc.subjectÖtekitr_TR
dc.subjectHaricitr_TR
dc.subjectKutsaltr_TR
dc.subjectKimliktr_TR
dc.subjectKadıntr_TR
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.titleHaricilerin Kutsallığıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezin amacı “kutsal” ve “harici” kavramlarına sosyolojik ve psikolojik temeller üzerinden yaklaşarak yeni bir kutsal kavramının mümkün olup olmadığı sorusuna cevap aramak ve bu iki kavramı sanat üzerinden yeni bir zeminde incelemektir. Bu tezde kutsal ve harici kavramları arasındaki gerilime odaklanılmıştır. Araştırma süresince kutsal ve harici arasında kurulan yeni bağlantılar ile birlikte dogmatik kutsallığa alternatif bir alan arama hedeflenmiştir. Kutsal, dinlerin temelinde yer alır ve üzerine titrenilen, korunması gereken ahlaki toplumsal ve dinsel değerleri ifade eden nesne, mekan ve davranış biçimleri gibi fenomenler üzerinden ifade edilir. Harici ise, Becker’in toplumun dışında gördüğü bir grup insana tekabül eder. Hariciler, toplumsal ve kültürel normların dışında kalmaları bakımından kutsal ile zıt görülebilecek bir konumdadır. Yapılan araştırmalarda haricinin oluşumunun ben ve öteki kavramı ile doğrudan ilişkili olduğu gözlemlenmiştir. Bu yüzden tez süresince önce ben, benlik, birey olmak gibi meseleler incelenmiş ve sonrasında öznenin dışında kalan öteki kavramı irdelenerek araştırmalara devam edilmiştir. Ardından ötekinin içinde bulunan haricilere odaklanılarak, araştırmaların yönü harici ve kutsalın benzerliklerine ve zıtlıklarına doğru çevrilmiştir. Tüm bu bilgiler sonucunda, tez kapsamında kutsallık yeni bir çerçeve içerisinde değerlendirilmiş ve “bireysel kutsal” fikri ortaya atılmıştır. Ortaya çıkan bireysel kutsal ile birlikte, öteki benlik ve harici olma durumlarının sanattaki yansımalarına odaklanılarak resimler üretilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-06-11T11:09:45Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeannotationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster