dc.contributor.advisor | Cengiz, Mikail | |
dc.contributor.author | Çakmak, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2024-06-11T06:35:30Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-05-09 | |
dc.identifier.citation | Çakmak, T. (2024). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme ve Konuşma Becerileri Odaklı Kültürlerarası Yaklaşıma İlişkin Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35042 | |
dc.description.abstract | In recent years, with globalization and the advancement of technology, interaction between people has increased. This increased interaction has brought with the need to communicate with people from different cultures and languages. Therefore, intercultural communication among people has gained importance. In order for students to develop intercultural communication in Turkish lessons for foreigners, textbooks should be prepared in accordance with this approach. In textbooks that teach Turkish to foreigners, culture is generally intended to be conveyed through reading and writing skills, and listening and speaking skills are left behind in terms of intercultural approach. For this reason, in this study, the listening and speaking activities of the A2 level Yedi İklim book prepared for teaching Turkish to foreigners was analyzed in terms of their suitability for the intercultural approach. At the end of the evaluation, it was concluded that the listening and speaking activities in the book could be further improved in terms of intercultural approach. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil olarak Türkçe | tr_TR |
dc.subject | Kültürlerarası yaklaşım | tr_TR |
dc.subject | Ders kitabı | tr_TR |
dc.subject | Dinleme becerisi | tr_TR |
dc.subject | Konuşma becerisi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme ve Konuşma Becerileri Odaklı Kültürlerarası Yaklaşıma İlişkin Bir Çalışma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Son yıllarda küreselleşme ve teknolojinin ilerlemesiyle birlikte insanlar arasındaki etkileşim artmıştır. Bu artan etkileşim, farklı kültürlerden ve dillerden insanlarla iletişim kurma ihtiyacını da beraberinde getirmiştir. Dolayısıyla insanlar arasında kültürlerarası iletişim önem kazanmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde de öğrencilerin kültürlerarası iletişimi geliştirmeleri için ders kitapları bu yaklaşıma uygun hazırlanmalıdır. Yabancılara Türkçe öğreten ders kitaplarında kültür genellikle okuma ve yazma becerisi üzerinden aktarılmak istenmiş, dinleme ve konuşma becerileri kültürlerarası yaklaşım açısından geri planda kalmıştır. Bu nedenle bu çalışmada yabancılara Türkçe öğretmek için hazırlanan A2 seviyesindeki Yedi İklim kitabının dinleme ve konuşma etkinlikleri kültürlerarası yaklaşımına uygunluk açısından incelenmiştir. Değerlendirme sonunda kitaptaki dinleme ve konuşma etkinliklerinin kültürlerarası yaklaşım açısından daha fazla geliştirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-06-11T06:35:30Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |