dc.contributor.advisor | Pehlivan, Serdar | |
dc.contributor.author | Kanmaz, Zahide İdil | |
dc.date.accessioned | 2024-05-23T12:21:50Z | |
dc.date.issued | 2024-05-17 | |
dc.date.submitted | 2024-03-19 | |
dc.identifier.citation | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
Grafik Anasanat Dalı
DİJİTAL DÖNÜŞÜM ÇAĞINDA DEĞİŞEN GRAFİK TASARIM
SÜRECİ: AKILLI SAATLER İÇİN GRAFİKSEL KULLANICI
ARAYÜZ TASARIMI
Zahide İdil KANMAZ
Sanatta Yeterlik Tezi
Ankara, 2024 | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34955 | |
dc.description.abstract | The human-computer interaction that emerged with the 3rd Industrial Revolution
has been instrumental in taking graphic design to a higher level in its usable areas.
Portable information technology, which started with the 4th Industrial Revolution
and is developing day by day, has continued to evolve in technologies that change
with human life. With this thesis; The change, development, current level and future
situation of the paradigms in design methods developed with wearable technology,
which is guided by the needs of people, are discussed. With this thesis and the
digital design project “Dark”, the concept of wearable technology and the historical
development of user experience and user interface designs in smart watches,
which are among the application areas, are investigated in terms of current
application areas and future design thinking. At the same time; The main factors
associated with the different or repetitive uses of smartwatches' user interfaces are
examined and it aims to propose a theoretical digital design framework by making
use of these factors. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Akıllı saat | |
dc.subject | Kullanıcı deneyimi | |
dc.subject | Grafiksel kullanıcı arayüzü | |
dc.subject | Tasarım odaklı düşünme | |
dc.subject | Dijital ürün tasarımı | |
dc.subject | Grafik tasarımı | |
dc.title | Dijital Dönüşüm Çağında Değişen Grafik Tasarım Süreci: Akıllı Saatler İçin Grafiksel Kullanıcı Arayüz Tasarımı | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | III. Sanayi Devrimi ile ortaya çıkan insan bilgisayar etkileşimi, görsel tasarımın
kullanılabilir alanlarında bir üst basamağa çıkmasına vesile olmuştur. IV. Sanayi
Devrimi ile başlayan ve her geçen gün gelişen taşınabilir bilişim teknolojisi, insan
yaşamı ile birlikte değişen teknolojilerde evrilmeye devam etmiştir. Bu tez ile;
insanların ihtiyaçlarına istinaden yön verilen giyilebilir teknoloji ile birlikte gelişen
tasarım yöntemlerindeki paradigmaların değişimi, gelişimi, geldiği nokta ve
gelecekteki durumu tartışılmaktadır. Bu tez ve “Dark” isimli dijital tasarım projesi ile
birlikte, giyilebilir teknoloji kavramı ve uygulama alanlarından olan akıllı saatlerdeki
kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüz tasarımlarının tarihsel gelişimi, günümüzdeki
uygulama alanları ve geleceğe yönelik tasarım düşüncesindeki öngörüler
araştırılmaktadır. Aynı zamanda; akıllı saatlerin arayüzlerinin birbirinden farklı ya
da tekrar eden kullanımları ile ilişkili temel faktörler incelenmektedir ve bu
faktörlerden yararlanılarak teorik bir dijital tasarım çerçevesi önermeyi
amaçlamaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Grafik | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-05-23T12:21:50Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |