dc.contributor.advisor | Özarslan, Metin | |
dc.contributor.author | Ülkmen, Yağmur | |
dc.date.accessioned | 2024-05-07T08:22:35Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-03-29 | |
dc.identifier.citation | ÜLKMEN, Yağmur. Lütfi Ö. Akad’ın Gelin, Düğün, Diyet Filmlerine Halkbilimsel Bir
Bakış, Yüksek Lisans, Ankara, 2024. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34906 | |
dc.description.abstract | "In this study, the films "Gelin" (1973), "Düğün" (1974), and "Diyet" (1974) by
Lütfi Akad, one of the prominent directors of Turkish cinema, have been
examined through the method of film and text analysis and from the perspective
of folklore studies. The visual, auditory, and textual approaches through which
folklore elements are portrayed in these films have been evaluated. By
identifying some folklore elements that need to be analyzed in these three films,
the director's purpose in using these elements has been questioned. The data
obtained have been discussed within the scope of the characteristics of folklore
discipline. Furthermore, the findings revealing the relationship between cinema
and folklore have been evaluated in terms of concepts and perspectives within
the folklore discipline, and it has been examined how folklore elements are
transferred to cinema and whether this transfer is a natural consequence of film
editing. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Halkbilimi | |
dc.subject | Sinema | |
dc.subject | Gelenek | |
dc.subject | Lütfi Ö. Akad | |
dc.subject.lcsh | Halk bilim | tr_TR |
dc.title | Lütfi Ö. Akad’ın Gelin, Düğün, Diyet Filmlerine Halkbilimsel Bir Bakış | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada Türk sinemasının önemli yönetmenlerinden Lütfi Akad’ın “Gelin”
(1973), “Düğün” (1974) ve “Diyet” (1974) filmleri; film ve metin analizi
yöntemiyle ve halkbilimi bakış açısıyla incelenmiştir. Söz konusu filmler
üzerinden halkbilimi unsurlarının sinemada nasıl işlendiği görsel, işitsel ve
metinsel yaklaşımla değerlendirilmiştir. Üçleme olarak adlandırılan bu üç filmde
irdelenmesi gereken bazı halkbilimi ögeleri tespit edilerek yönetmenin bu ögeleri
kullanış amacı sorgulanmıştır. Elde edilen veriler halkbilimi disiplininin özellikleri
kapsamında tartışılmıştır. Ayrıca sinema-halkbilimi ilişkisini ortaya koyan
bulgular, halkbilimi disiplini içindeki kavramlar ve anlayışlar bakımından
değerlendirilerek halkbilimi unsurlarının sinemaya nasıl aktarıldığı ve bu
aktarımın sinema kurgusunun doğal bir sonucu olup olmadığı da irdelenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türk Halkbilimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-05-07T08:22:36Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |