Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeber, Hande
dc.contributor.authorSümen, Tuğrul Can
dc.date.accessioned2024-04-01T07:03:19Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-24
dc.identifier.citationSÜMEN, Tuğrul Can. Abjection of Women and Womanhood in Edmund Spenser’s The Faerie Queene, MA Thesis, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34835
dc.description.abstractThe aim of this thesis is examining the adverse representations of women and womanhood in “Book I: The Legend of the Knight of the Redcrosse, or Holinesse,” “Book II: The Legend of Sir Guyon, or of Temperaunce,” and “Book III: The Legend of Britomartis, or of Chastity” in Edmund Spenser’s The Faerie Queene (1590 96) from the perspective of Julia Kristeva’s theory of abjection, established in Powers of Horror: An Essay on Abjection (1982). In an unorthodox amalgamation of epic poetry, moral allegory, and med ieval romance, Spenser creates a plethora of women characters and personifications in a binary opposition of morality, most of whom are represented by the virtues and vices. The narrative is constructed as a progression of physical and spiritual battles be tween morality and immorality, and by the victory of moral characters and personifications, Spenser conveys his didactic messages. In the light of Spenser’s nationalism, this thesis argues that in “Book I,” “Book II,” and “Book III” of The Faerie Queene , w omen, who threaten the representations of Elizabeth I, The Kingdom of England, and Protestantism are labelled as evil, and these women can be classified as mothers and “whores.” Both productive and non productive sexual actions of evil women are represente d as odious, unnatural, and villainous, unravelling the moral fabric of England. This thesis refers to theory of abjection to analyse the representations of such women , by concentrating on the form of these women . The argument connecting Spenser and Kriste va is, Spenser’s portrayals of evilness of women are created in accordance with Neoplatonism. In Neoplatonism, a person’s physical appearance is an expression of inward spiritual condition. Spenser follows the Neoplatonism in The Faerie Queene , and the debasing physical and non physical descriptions of evil women focus on the body, which is represented as disgusting. This thesis analyses Spenser’s The Faerie Queene from the perspective of abjection and argues that Spenser represents evil women as abject, an d through their destruction, the author purges evil qualities from any association with Elizabeth I, the Kingdom of England, and Protestantism.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEdmund Spenser
dc.subjectThe Faerie Queene
dc.subjectJulia Kristeva
dc.subjectAbjection
dc.subjectNeoplatonism
dc.subjectWomanhood
dc.subject.lcshAile. Evlilik. Kadın.tr_TR
dc.subject.lcshİngiliz edebiyatıtr_TR
dc.titleAbjection of Women and Womanhood in Edmund Spenser's The Faerie Queenetr_TR
dc.title.alternativeEdmund Spenser'ın The Faerie Queene'inde Kadınların ve Kadınlığın İğrençliğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezin amacı Edmund Spenser’ın The Faerie Queene (Peri Kraliçe) adlı eserinin “Book I: The Legend of the Knight of the Redcrosse, or Holinesse” (I. Kitap: Kızıl Haçlı Şövalyenin Destanı, ya da Kutsallık), “Book II: The Legend of Sir Guyon, or of Temperaunce” (II. Kitap: Sör Guyon’un Destanı, ya da Ölçülülük), ve “Book III: The Legend of Britomartis, or of Chastity” (III. Kitap: Britomartis’in Destanı, ya da İffet) bölümlerinde bulunan olumsuz kadın ve kadınlık temsillerini Julia Kristeva’nın, Powers of Horror: An Essay on Abjection (Korkunun Güçleri: İğrençlik Üzerine Deneme) (1982) eserinde kurduğu iğrençlik teorisinin ışığı altında incelemektir. Epik şiirin, ahlaki alegorinin ve Orta çağ romansının sıra dışı bir birleşimi olan eserde Spenser, iyilik ve kötülük temsili olan çok sayıda kadın karakteri ve kişileştirmelerini, ahlaki bir ikilem içerisinde yaratır. Anlatı, ahlak ve ahlaksızlık arasında süregelen fiziksel ve ruhani savaşlar ile ilerler ve ahlak sahibi karakterlerin ve kişileştirmelerin zaferleri aracılığıyla Spenser öğretici mesajlarını aktarır. Spenser’ın ulusçuluğu göz önüne alınarak, bu tez The Faerie Queene’in birinci, ikinci ve üçüncü bölümlerinde, I. Elizabeth’i, İngiliz Krallığını ve Prostestanlığı tehdit eden kadınların kötü veya ahlaksız olarak nitelendirildiğini ve bu kötü kadınların anneler ve “fahişeler” olarak gruplandırılabileceğini iddia eder. Kötü kadınların hem üreme-merkezli, hem de üreme-merkezli olmayan tüm cinsel faaliyetleri mide bulandırıcı, doğaya aykırı ve düşmanca temsil edilerek, bu kadınlar İngiltere’nin ahlaki yapısını bozmakla suçlanırlar. Bu tez bu tür kadın temsillerini incelerken Julia Kristeva’nın Korkunun Güçleri: İğrençlik Üzerine Deneme adlı eserinden yararlanır ve bu kadınların bedenine odaklanır. Spenser ve Kristeva’yı bağlayan nokta ise Spenser’ın kadınlardaki kötülüğü betimlerken kullandığı temsillerin Neoplatonizm ışığında yaratılmış olmasıdır. Neoplatonizm’e göre, bir bireyin fiziksel görünüşü içindeki ahlaki durumun bir ifadesidir. Spenser, The Faerie Queene’de Neoplatonizm’e uyar ve iğrenç olarak temsil edilen kötü kadın tasvirlerinde kullandığı alçaltıcı fiziksel ve fiziksel olmayan betimlemelerinde bedene odaklanır. Bu tez The Faerie Queene’i iğrençlik teorisi ışığında inceler ve Spenser’ın kötü kadınları iğrenç olarak betimlediğini ve yazarın bu kadınları ortadan kaldırarak beğenmediği kötü özelliklerin I. Elizabeth, İngiliz Krallığı ve Protestanlık ile çağrışımlarının engellendiğini iddia eder.tr_TR
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-01T07:03:19Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster