dc.contributor.advisor | Özkan, Yasemin | |
dc.contributor.author | Aydın, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2024-03-26T10:43:27Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-01-19 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34826 | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to ensure harmony among children, increase
respect for differences and develop tolerance by using school social service and art
together. In this context, the effect of The Little Prince, one of the most read children's
books, on the increase in respect for others, differences, love and tolerance of 6th grade
students studying in mixed schools was investigated. The aim of the research is to offer
alternative solutions by bringing together art and school social work and to contribute to
the literature on this subject.
Mixed research method was used in the research. Semi-Structured Interview Forms,
prepared separately for 30 students, 20 parents and 10 teachers/administrators who
participated in the research, were applied. The Respect for Differences Value Scale was
applied to 30 students as a pre-test and post-test. The Little Prince book was read with
the experimental group students and the Tolerant Behaviors activity and the How Peace
Should Be activity were carried out.
As a result of the research, in the light of the data obtained from the SPSS program as
a result of the Peace Education Program and the data analyzed through the MAXQDA
program, it was concluded that the book The Little Prince increased the respect for
differences among children and increased love and tolerance. Based on the studies in
the literature and in the light of the qualitative and quantitative data obtained within the
scope of this study, it has been concluded that the combined use of school social service
and literary works is efficient. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | sanat ve sosyal hizmet | tr_TR |
dc.subject | okul sosyal hizmeti | tr_TR |
dc.subject | göç | tr_TR |
dc.subject | öteki | tr_TR |
dc.title | 6. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Sanat ve Sosyal Hizmet Uygulanması: Öteki Göçmeni Bir Okul Sosyal Hizmeti Müdahalesi ile Anlamak | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Okul sosyal hizmeti ve sanatla sosyal hizmet uygulamalarını birarada kullanarak
çocuklar arasında uyumu sağlamak, farklılıklara saygıyı artırmak ve hoşgörüyü
geliştirmek önemli bir adımdır. Bu araştırmada, çok okunan çocuk kitaplarından birisi
olan Küçük Prens’in; karma okullarda eğitim alan 6. sınıf öğrencilerinin farklılıklara
saygısının, sevgi ve hoşgörüsünün artmasına olan etkisi araştırılmıştır. Kitaptaki
karakterin çocuk olması, hiç bilmediği bir yere gitmesi, kültürel farklılıklar yaşaması tıpkı
göçmen bir çocuğun hayatına benzemektedir. Olumsuz tutumların değişmesi için ‘öteki’
ile uyumun edebî eser aracılığıyla sağlanmasının amaçlandığı araştırmada sanat ve okul
sosyal hizmetini biraraya getirerek alternatif çözüm önerisi sunmak hedeflenmiştir.
Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 30 öğrenciye, 20
ebeveyne ve 10 öğretmene/idareciye ayrı ayrı hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış
görüşme formları uygulanmıştır. 30 öğrenciye Farklılıklara Saygı Değeri Ölçeği ön test
son test olarak uygulanmıştır. Çalışma kapsamında deney grubunu oluşturan Zonguldak
Bülent Ecevit Üniversitesi Medeniyet Araştırmaları ve Değerler Eğitimi Merkezi’ne
gönüllü gelen 6. sınıf öğrencilerine barış eğitimi verilmiştir. Barış eğitimi kapsamında
Küçük Prens kitabı okutulmuştur. Ayrıca bu öğrencilerle Hoşgörülü Davranışlar Etkinliği
ile Barış Nasıl Olmalı Etkinliği yapılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS
24.0 kullanılmıştır. Nitel verilerin tematik analizde ise MAXQDA programından
yararlanılmıştır.
Bu araştırma sanatla sosyal hizmet ve okul sosyal hizmeti kapsamındaki uygulamaların
çocuklar arasında farklılıklara saygının artmasını, sevginin ve hoşgörünün pekişmesini
sağladığını göstermiştir. Bu bağlamda, sağlıklı bir okul ortamı yaratarak, çocukların
üstün yararı için ayrımcılığın önüne geçerek kültürel kaynaşmayı pekiştirmede sanatla
sosyal hizmet ve okul sosyal hizmetini bir araya getirmenin önemli olduğu söylenebilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-03-26T10:43:27Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |