Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin Kütük, Birsen
dc.contributor.authorSeyitoğlu, Suat
dc.date.accessioned2024-03-20T07:10:06Z
dc.date.issued2024-01
dc.date.submitted2024-01-08
dc.identifier.citationAbaslı, K. (2017). Acil durumlarda eğitim programı kapsamında Türkiye’deki mülteci çocuklar için şartlı eğitim yardımı projesinin değerlendirilmesi. (Eds) 3. Uluslararası Öğrenciler Sosyal Bilimler Kongresi Bildiriler Kitabı-1 içinde, ss. 117-137). İstanbul: İlmi Etüdler Derneği. https://www.ilem.org.tr/mediaf/3-uok-kitap-1.pdf (15.11.2022). Abay, A. & Güllüpınar F. (2020). Türkiye'de Suriyeli Çocukların Eğitim Durumlarının Değerlendirilmesi: Kızıltepe Örneği, Muhakeme Dergisi, 3(1), 37-60. Adıgüzel, Y. (2018). Göç Sosyolojisi. 2.Baskı, Ankara Nobel Yayınları. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı AFAD. (2022). https://www.afad.gov.tr/ afadhakkinda, (Erişim Tarihi: 27.10.2022). Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı. (2013). https://www.afad.gov.tr/kurumlar/ afad.gov.tr/2311/files/Suriyeli_Misafirlerin_Saglik_ve_Diger_Hizmetleri_Hakkinda_Genelge_20138.pdf, (Erişim Tarihi: 27.10.2022). Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı. (2014). https://www.afad.gov.tr/TR /IcerikListele1.aspx?ID=16, (Erişim Tarihi: 27.10.2022). Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı. (2022). https://www.afad.gov.tr/afadhakkinda Akar, Ç. (2021). Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonu, Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi, 5 (4), 287-296 Akdeniz, Y. (2018). Türkiye’de Yaşayan Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Uyum Sorunları: Şanlıurfa İli Örneği. [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Aker, T., Ayata, B., Özeren, M., Buran, B., & Bay, A. (2002). Zorunlu İç Göç: Ruhsal ve Toplumsal Sonuçları, Anadolu Psikiyatri Dergisi, 3(2), 97-103. Akman, T. (2019). Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri ve mesleki doyumlarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Aktaş, A. (2016). Syrian women refugees in Turkey: the case study of Kilis. [Yüksek Lisans Tezi, Bilgi University], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Altaş, N. T. & Şimşek, Ö. (2020). Sosya ekonomik özellikleri bakımından Erzurum’daki Suriyeli sağınmacılar, Stratejik Arastirmalar Merkezi, 12(46), 406-416. Altıntaş, M. E. (2018). DKAB Öğretmenlerine Göre Suriyeli Çocukların Devlet Okullarında Karşılaştıkları Sorunlar (Nitel Bir Araştırma). Marife, 18/2, 469-499. Apak, H. (2014). Suriyeli Göçmenlerin Kente Uyumları: Mardin Örneği. Mukaddime, 5(2), 53-70. Arango, J. (1999). Immigrants in Europe: Between Integration and Exclusion, in: Metropolis International Workshop, Proceedings, September 28-29, 1998. Lisbon: Textype-Artes Gráficas, Lda., 231–257 Arı, K. (2019). Jewısh Mıgratıon From Turkey To Israel After The Foundatıon Of Israel. Tarih ve Günce, 2 (4), 203-230 . Arslan, Ü., & Ergül, M. (2022). Mülteci Öğrencilerin Eğitimlerinde Yaşadıkları Sorunlar: Öğretmenlerin Perspektifinden Bir Delphi Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (54), 1-31. Atalay, N., Kilic, Z., Anilan, B., Anilan, H., & Anagun, S.S. (2022). Syrian refugee children's education in Turkish public schools: Primary school teachers' experiences. Journal of Qualitative Research in Education, 29, 265-281 Atasü Topçuoğlu, R.A. (2012). Türkiye’de Göçmen Çocukların Profili, Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Önerileri Hızlı Değerlendirme Araştırması, Ankara: IOM Yayınları http://www.turkey.iom.int/documents/Child/IOM_GocmenCocukRaporutr03062013.pdf /, (Erişim tarihi 11.12.2015). Avcı, Z. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden mülteci öğrencilerin sınıf ortamında karşılaştıkları sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Language Teaching and Educational Research, 2(1), 57-80. Aycan, Z. & Berry, J.W. (1996). Impact of employment-related experiences on immigrants well-being and adaptation to Canada. Canadian Journal of Eehavioiiral Science. 28, 240-251. Aydemi̇r, S. & Şahin, M.C. (2018). Zorunlu-Kitlesel Göç Olgusuna Sosyolojik Bir Yaklaşım: Türkiye’deki Suriyeli Sığınmacılar Örneği. Dini Araştırmalar, 21(53), 121-148. Aydın, H. & Kaya, Y. (2017). Türkiye'deki Suriyeli mülteci öğrencilerin eğitim ihtiyaçları ve karşılaştıkları engeller: nitel bir vaka çalışması, Kültürlerarası Eğitim, 28 (5), 456-473. Aydin, H., Gundogdu, M., & Akgul, A. (2019). Integration of Syrian refugees in Turkey: understanding the 'educators' perception. Journal of International Migration and Integration, 19(1), 1-12. Aygün, B., & Memisoğlu, F. (2021). Mültecilere Yönelik Yerel Entegrasyon Politikalarında Çok Düzeyli Yönetişim Uygulamaları. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (60), 119-143. Aykaç, S. A., & Karakaş, M. (2022). Entegrasyon, asimilasyon ve uyum kavramları arasından Türkiye’nin seçimi. İçtimaiyat, (Göç ve Mültecilik Özel Sayısı), 6, 419-429. Aykut, N. (2019). Çalışan ve Eğitime Devam Eden Suriyeli Çocuklarda Yaşam Doyumu ile Depresyon Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, [Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Barkın, E. (2004). 1951 Tarihli Mülteciliğin Önlenmesi Sözleşmesi. Ankara Barosu Dergisi, (1),331-360. Beiser. M.. Barwick, C.. Berry, J.W.. da Costa. G.. Fantino, A., Ganesan. S., Lee. C.. Milne. W.. Naidoo. J.. Prince, R., Tousignant. M.. & Vela, E. (1988). Menial health issues affecting immigrants and refugees. Ottawa: Health and Welfare Canada. BenShalom, U. & Horenczyk, G. (2003). Acculturation OrientationsA Facet Theory Perspective on the Bidimensional Model. Journal of Cross-Cultural Psychology, 34(2), 176-188. https://doi.org/10.1177/0022022102250249 Berry, J. W. (1997). Immigration, Acculturation, and Adaptation. Applied psychology, 46(1), 5-34. Berry, J. W. (2005). Acculturation: Living Successfully in Two Cultures. International Journal of Intercultural Relations, 29(6), 697-712. Berry, J. W. (2011). Integration and Multiculturalism: Ways Towards Social Solidarity. Papers on Social Representations, 20(1), 2-1. Berry, J. W., & Kim, U. (1988). Acculturation and mental health. In P. R. Dasen, J. W. Berry, & N. Berry, J. W., Kim, U., Power, S., Young, M., & Bujaki, M. (1989). Acculturation Attitudes in Plural Societies. Applied Psychology, 38(2), 185-206. Berry, J. W., Poortinga, Y. H., Segall, M. H., & Dasen, P. R. (2002). Cross-cultural psychology: research and applications (Second, revised edition). Berry, J., Phinney, J., Sam, D., & Vedder, P. (2006). Immigrant Youth: Acculturation, Identity, and Adaptation. Applied Psychology, 55(3), 303-332. Berry, J.W. & Ataca, B, (2007) Cultural factors in stress. In Encyclopedia of Stress (pp. 672-78). Oxford: Elsivier. Berry, J. W. (1970). Marginality, Stress And Ethnic Identification In An Acculturated Aboriginal Community. Journal of Cross-Cultural Psychology, 1(3), 239–252. B erry, J.W. (1974). Psychological aspects of cultural pluralism. Culture Learning, 2, 17-22. Berry, J.W. (1980). Acculturation as varieties of adaptation. In A. Padilla (Ed.), Acculturation: Theory, models and some new findings. (pp.9-25). Boulder: Westview Press. Berry, J.W. (1984). Multicultural Policy in Canada: A Social Psychological Analysis. Canadian Journal of Behavioural Science, 16, 353-370. Berry, J.W. (1992). Berry, J.W. (1992). Acculturation and adaptation in a new society. International Migration, 30, 69-85. Berry, J.W. (1997). Immigration, acculturation and adaptation. Applied Psychology: An International Review, 46, 5-68. Berry, J.W. Phinney, J.S., Sam, D.L. & Vedder, P. (Eds.) (2006). Immigrant youth incultural transition: Acculturation, identity and adaptation across national contexts. Lawrence Erlbaum Associates Publishers. https://doi.org/10.4324/9780415963619 Berry, Jhon W. (1997). Immigration, acculturation, and adaptation. Applied Psychology: an International Review, Ontario, 46 (1), 5-68. Berry. J.W. (1990). Psychology of acculturation. In J. Berman (Ed.), Cross-cidrural perspectives: Nebraska Syniposiiirn on Morivarion (pp. OI-234). Lincoln: University of Nebraska Press. Bezci, B., Hopyar, Z., Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Türkiye’de Suriyeli Mültecilerin Eğitimlerinin Entegrasyon Sürecine Etkisi. Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Sonuç Raporu, 87-88 Binbaşıoğlu C., (2004) Ailede Ve Okulda Eğitim Sorunları, 2. b, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Birleşmiş Milletler Mülteci Örgütü. Çocuk Mültecilere İlişkin Türkiye’deki Yasal Çerçeve, https://www.unhcr.org/tr/cocuk-multecilere-iliskin-turkiyedeki-yasal-cerceve, (Erişim Tarihi: 24.10.2022). Bongard, Stephan (2007). Akkulturation und gesundheitliche Beschwerden bei drei Migrantenstichproben in Deutschland. Eschenbeck, H., Heim-Dreger, U. & Kohlmann, C.W. (Hrsg.), Beiträge zur Gesundheits-psychologie. Schwäbisch Gmünd: Gmünder Hochschulreihe Band, 29, 53. Bourhis, R., Moise, C., Perreault, S., & Senecal, S. (1997). Towards an Interactive Acculturation Model: A Social Psychological Approach. International Journal of Psychology. 32, 369-386. Boyraz, Z. (2015). Türkiye'de Göçmen Sorununa Örnek Suriyeli Mülteciler. Journal Of World Of Turks. 7(2), 35-58. Bölükbaş, F. (2016). Suriyeli Mültecilerin Dil Ihtiyaçlarının Analizi: İstanbul örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46), 21-31. Bursa Yenişehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, 2024. Büyükhan, M. (2019). Zorunlu Eğitim Çağındaki Suriyeli Çocukların Eğitime Erişimi Önündeki Engeller: Ankara Ili Örneği, [Doktora Tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Cebeci, M. (2015). Sosyolojik Açıdan Göç ve Göçmenlerin Sosyal Kültürel Entegrasyonları, Disiplinlerarası Göç ve Göç politikaları Sempozyumu. 29-30 May 2015. İstanbul. Clanet. C. (1990). L’interculturel: Introduction Aux Approaches Interculturelles En Education Er En Sciences Humaines. Toulouse: Presses Univesitaires du Mirail. Crul, M., Lelie, F., Keskiner, E., Schneider, J., & Biner, O. (2019). Lost in transit. Education for refugee children in Sweden, Germany, and Turkey. In M. Suárez-Orozco (Eds.), Humanitarianism and mass migration: Confronting the world crisis, pp. 268– 290. Oakland: University of California Press. Çalhan, M. (2020). Suriyeli Çocukların Eğitim Ekosistemi Içindeki Dayanıklılık Imkânları: Darıca Örneği. [Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Çalışkan, C. & Özcebe, H. (2013). Afetlerde Enfeksiyon Hastalıkları Salgınları ve Kontrol Önlemleri. TAF Preventive Medicine Bulletine, 12(5), 583-588. Çavuşoğlu, H. (2021). Şanlıurfa Şehrı̇nde Surı̇yelı̇ Çocuk İşçı̇lerı̇n Yaşam Koşullarının İncelenmesı̇, [Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Çelik, Y. (2018). Türkiye'de Suriyeli Çocuklara Yönelik Uygulanan Eğitim Politikalarının Incelenmesi: Tespitler, Sorunlar ve Öneriler, [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Çetin, İ. (2016). Suriyeli Mültecilerin İşgücüne Katılımları ve Entegrasyon: Adana-Mersin Örneği, Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 15(4), 1001-1016. Çiçekli, B. (2009). Göç Terimleri Sözlüğü. Cenevre, Uluslararası Göç Örgütü Yayınları, (18). Demirci, M. (2015). B1 Seviyesinde Türkçe Öğrenen Suriyeli Öğrencilerin Sesli Okuma Becerisiyle İlgili Tespitler, Turkish Studies, 10(7), 333 - 358. Doğan, P. K., & Yetim, A. (2011). Halk Oyunlarının Sosyal Bütünleşmeye Etkisi, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(3), 27-48. Doosje, B., Ellemers, N., & Spears, R. (1995). Perceived Intragroup Variability as a Function of Group Status and Identifcation. Journal of Experimental Social Psychology, 31, 410-436. Duman, F. K. (2020). Sporun sosyal bütünleşme üzerindeki etkileri. Spor Eğitim Dergisi, 4(3), 169-177. Dustman, C. (2003). Children and return migration. Journal of Population Economics, 16(4), 815-830. Dünya Sağlık Örgütü Anayasası. (1946). http://www.tiphukuku.org.tr/icerik.php?gid=169 HYPERLINK "http://www.tiphukuku.org.tr/icerik.php?gid=169&cat=29"& HYPERLINK "http://www.tiphukuku.org.tr/icerik.php?gid=169&cat=29"cat=29, (Erişim Tarihi: 26.10.2022). Eğitim Reformu Girişimi. (2019). Eğitimin İçeriği-Eğitim İzleme Raporu 2019. https://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2010/01/EİR19_OgrencilerveEgitime Erisim.pdf, (Erişim Tarihi: 23.10.2022). Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitimi: Temel Eğitim Politikaları. 153, Seta. Erdem, C. (2017). Sınıfında Mülteci Öğrenci Bulunan Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Öğretimsel Sorunlar Ve Çözüme Dair Önerileri, Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42. Erdoğan, M. (2021). Suriyeliler Barometresi. Surı̇yelı̇lerle Uyum İçı̇nde Yaşamın Çerçevesı̇. Eğı̇ten Kı̇tap Yayıncılık, Ankara. Erdoğan, M. M. (2015). Türkiye’deki Suriyeliler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Erdoğan, M. M., & Çorabatır, M. (2019). Suriyeli Mülteci Nüfusunun Demografik Gelişimi, Türkiye’deki Eğitim, İstihdam ve Belediye Hizmetlerine Yakın Gelecekte Olası Etkileri. UDRA Programme Research Panel. Erdoğan, M. M., & Ünver, C. (2015). Türk İş Dünyasının Türkiye'deki Suriyeliler Konusundaki Görüş, Beklenti ve Önerileri. Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu. Erdoğan, M., & Kaya, A. (2015). Türkiye'nin Göç Tarihi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Erdoğan, Murat (2018). Türkiyedeki Suriyeyliler Toplumsal Kabul ve Uyum (2.Basım), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Ergün, Ö. R. (2018). Geçici Koruma Statüsündeki Suriyeli Çocukların Eğitim Sürecindeki Toplumsal Uyum Sorunları: Burdur Örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Universitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Faist, T. (2003). Uluslararası Göç Ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar. Çev. G. Az ve C. Nacar, Bağlam Yayınları. Fansa, M. (2021). Türkı̇ye’dekı̇ Bı̇r Geçı̇cı̇ Barınma Merkezı̇nde Surı̇yelı̇ Çocukların Yaşamı: İlkokul Eğı̇tı̇mı̇ Üzerı̇ne Etnografı̇k Bı̇r Çalışma. [Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Geçici Koruma Yönetmeliği (2014), https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/21.5.20146883.pdf, (Erişim Tarihi: 15.11.2022) Gencer, T. E. (2019). Göç Süreçlerindeki Çocukların Karşılanamayan Gereksinimleri, Haklara Erişimleri Ve Beklentileri: Ankara ve Hatay'da yaşayan Suriyeli Çocuklar Örneği. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Göç İdaresi, Göç İstatistikleri, https://www.goc.gov.tr/gecici-korumamiz-altindaki-suriyeliler, 01.09.2022). Gökmen, H. (2020). Suriyeli Göçmen Öğrencilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyon Sorunu (Bursa Yıldırım Ilçesi Örneği), [Yüksek Lisan Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Güçer, M., Karaca, S., & Dinçer, O. (2013). Sınırlar Arasında Yaşam Savaşı Suriyeli Mülteciler Alan Çalışması. International Strategic Research Organization (USAK), 5(1). Gülyaşar, Melike (2017).Suriyeliler ve Vatandaşlık: Yerel Halk ve Suriyeli Sığınmacılar Çerçevesinde Bir Değerlendirme, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (7/13): s.(678-705). Gür, M. (2019). Sokakta Çalıştırılan Suriyeli Çocuklar Ve Aileleri Üzerine Bir Araştırma: Kocaeli Gebze Ilçesi Örneği, [Yüksek Lisan Tezi, Kocaeli Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Harunoğulları, M. (2016). Suriyeli Sığınmacı Çocuk İşçiler ve Sorunları: Kilis Örneği. Göç Dergisi, 3(1), 29-63. Heckmann, F. (1993). Multiculturalism defined seven ways. The Social Contract, 3(4), 245-246. Heckmann, F. (2010). Recent Developments of Integration Policy in Germany and Europe. TEAMS Workshop, European Forum for Migration Studies, San Diego. Heckmann, F. (2016). Understanding the creation of public consensus: Migration and integration in Germany, 2005 to 2015. Migration Policy Institute, Washington, DC. Heckmann, F., & Lüken-Klaßen, D. (2013). The Impacts of Rights on Family Migrants Integration in Europe: Literature Review”. IMPACIM Uni-Bamberg, Bamberg. Heckmann, F. (2008). Education And The Integration Of Migrants: Challenges For European Education Systems Arising From Immigration And Strategies For The Successful Integration Of Migrant Children In European Schools And Societies. (NESSE Analytical Report, 1). Bamberg: Europäisches Forum Für Migrationsstudien (Efms) Institut An Der Universität Bamberg. Https://Nbn-Resolving.Org/Urn:Nbn:De:0168-Ssoar-192500 Heckman JJ. (2008). Schools, Skills, and Synapses. Econ Inq.46(3):289. Işıkçı, Y. M. (2017). Türkiye’de İdari Reform Çalışmalarının Tarihsel Perspektif Açısından Değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 167-191. İnan, C. E. (2016). Türkiye’de Göç Politikaları: İskân Kanunları Üzerinden Bir İnceleme. Göç Araştırmaları Dergisi, (3), 10-33. İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi. (1948). https://www.ihd.org.tr/insan-haklari-evrensel-beyannames/, (Erişim Tarihi: 25.10.2022). İvrendi, M. (2021). Genç Suriyeli Mültecilerin Sosyal Uyum Ve Sorunlarına Ilişkin Bir Alan Araştırması: İstanbul Arnavutköy Örneği, [Yüksek Lisans Tezi, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Jayasuriya. L.. Sang. D.. & Fielding. A. (1992). Eihniciry, Immigrarion and Menial Illness: A Crirical Review Of Aiisrralian Researrh. Canberra: Bureau of Immigration Research. Kağnıcı, D. (2017). Suriyeli Mülteci Çocukların Kültürel Uyum Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarına Düşen Rol ve Sorumluluklar, İlköğretim Online, 16(4), 1768-1776. Karadağ, Ö. & Altıntaş, K. H. (2010). Mülteciler ve Sağlık. TAF Preventive Medicine Bulletine, 9(1), 55-62. Karakaya, Ş. (2020). Türkiye'deki Suriyeli Çocukların Yaşadıkları Sorunların Okullaşma Süreçlerine Etkisi Ve Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında Çözüm Önerileri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Cerrahpaşa Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Karasu, MA (2016). Şanlıurfa'da Yaşayan Suriyeli Sığınmacıların Kentle Uyum Sorunu . Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (3), 0-0. Kaya, A. (2019). Suriyeli Mülteci Çocukların Eğitimi Üzerine Bir Araştırma: Geçici Eğitim Merkezleri Ve Müfredatları, [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Cerrahpaşa Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Kaya, İ., & Eren, E. (2015). Türkiye'deki Suriyelilerin Hukuki Durumu: Arada Kalanların Hakları ve Yükümlülükleri. SETA. Keleş, F. B. (2020). Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Türkiye'de Kültürlenme Düzeyleri, Kültürleşme Stresleri Ve Kolektif Benlik Saygıları Arasındaki Ilişkiler, [Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Keser, A. & ve Özbek, C. (2018). Suriyeli Çocukların Türkiye’deki Ulusal Eğitim Sistemine Uyumu Üzerine Kamu Politikası Analizi. İnsan Hakları Yıllığı, 36, 105-132. Kızıloğlu, Y. (2021). Potentialities For And Limits To Inclusion By Education: The Case Of Syrian Children’s Education In Turkey And Child Labour. [Master’s Thesis,. Middle East Tecnic University], YÖK Ulusal Tez Merkezi. KONDA Barometresi (2016) Suriyeli Sığınmacılara Bakış, KONDA Araştırma ve Danışmanlık, 16-17. Koşak, M. A., & Atasoy, R. (2022). Suriyelilerin Temel Eğitim Sistemine Entegrasyonunda Şanlıurfa İli Özelinde Okul Yöneticilerinin Karşılaştığı Sorunlar. Harran Maarif Dergisi, 7(2), 150-178. Kuhlman, T. (1991). The Economic Integration of Refugees in Developing Countries: A Research Model. Journal of Refugee Studies, 4(1), 1-20. Kuyucuoğlu, İ. (2013). Danimarka’da Müslüman Toplumun Entegrasyon Sürecinde Dinin İşlevi. Turkish Studies-İnternational Periodical For The languages, Literature And History of Turkish or Turkic, 8(3), Winter, 383-298. Küçükdüveyki, E. (2019). Geçici Koruma Statüsündeki Suriyeli Çocukların Eğitim Alanında Yaşadıkları Sorunlar Ve Sosyal Desteklerinin Incelenmesi: Altındağ Örneği, [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. LaFromboise, T., Coleman, H., & Gerton, J. (1993). Psychological Impact Of Biculturalism: Evidence And Theory. Psychological Bulletin, 114(3), 395. Lerner, A. (2012). The Educational Resettlement of Refugee Children: Examining Several Theoretical Approaches. Multicultural Education, 20(1), 9-14. Lortoğlu, S. C., & Kurtulmuş, M. M. (2020). Tekstil Sektöründe Suriyeli Çocuk Emeği: İstanbul Örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 42(1), 124-156. Malzberg. B. 8: Lee, E. (1956). Immigration and Menral Disease. New York: Social Science Research Council. Mengü, E. & Yaman, Ö.M. (2021). A Qualitative Research on Syrian Working Children’s Education Problems. Turkish Studies - Social Sciences, 16(6), 2059 - 2075. Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acil Durumlarda Eğitim Daire Başkanlığı, 2022, https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf (Erişim Tarihi: 24.10.2022). Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). Yabancılara Yönelik Eğitim-Öğretim Hizmetleri Genelgesi, http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1715.pdf , (Erişim Tarihi: 24.10.2022). Milli Eğitim Bakanlığı. (2015). 2015-2019 Stratejik Planı. https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_09/10052958_10.09.2015sp17.15imzasz.pdf, (Erişim Tarihi: 25.10.2022). Milli Eğitim Bakanlığı. (2017). Geçici Koruma Statüsündeki Bireylere Yönelik Özel Eğitim Hizmetleri Kılavuz Kitabı. Milli Eğitim Basımevi. Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). 2019-2023 Stratejik Planı. https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_09/10052958_10.09.2015sp17.15imzasz.pdf , (Erişim Tarihi: 25.10.2022). Montreuil, A., & Bourhis, R. Y. (2004). Acculturation Orientations of Competing Host Communities Toward Valued And Devalued Immigrants. International Journal of Intercultural Relations, 28(6), 507–532. Mullan, B., Majka, L., & Rumsey, C. (2002). Social Adaptation Problems Among Amerasian Refugees. Asian And Pacific Migration Journal, 11(3), 275-295. Mülteci Derneği, (2020). Türkiye’deki Suriyeli Sayısı, https://multeciler.org.tr/turkiyedeki-suriyeli-sayisi-aralik-2020/ Mülteciler Derneği. (2020). Geçici Koruma Kapsamında Sağlık Hizmetleri. https://multeciler.org.tr/gecici-koruma-kapsaminda-saglik-hizmetleri/, (Erişim Tarihi: 26.10.2022). Nauck, B. (2008). Acculturation. In F.J. Van de Vijver, D.A. van Hemert, & Y.H. Poortinga (Eds.), Multilevel analysis of individuals and cultures (pp. 379–410). Mahwah, NJ: Erlbaum. Nimer, M. (2019). Türkiye’deki Suriyeli Mültecilerin Türkçe Dil Eğitimi Deneyimleri ve Kurumsal Yapılar. İstanbul Politikalar Merkezi Sabancı Üniversitesi Stıftung Mecrator Girişimi. Norwegian Refugee Council, (2002) Internally Displaced People: A Global Survey, 2nd ed., Earthscan Publication, London. Nizamoğlu, A. V. (2022). Suriyeli Öğrencilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonu ve Piktes Projesi, 5;96-97 Oberg. K. (1960). Culture shock: Adjustment to New Cultural Environments. Practical Anthropology. 7. 377-182. Özmen, K. Z. (2020). The Problems That Syrian Refugee Children, Class Teachers, and Turkish Children Face in the School Environment From the Standpoint of Trainee Teachers. Educational Research and Reviews, 15(9), 554-563. Özcan, E. (2016). Çağdaş Göç Teorileri Üzerine Bir Değerlendirme. İş ve Hayat, 2(4), 183-215. Özer, İ. (2004). Kentleşme Kentlileşme ve Kentsel Değişme. Ekin Kitapevi, Bursa. Özer, M., Gençoğlu, C., & Suna, E. (2020). Türkiye’de Eğitimde Eşitsizlikleri Azaltmak İçin Uygulanan Politikalar. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(2), 294-312. Ozer M, Gençoğlu C, Suna H (2021). Okul Öncesi Eğitimin Türkiye’de Gelişimi Ve Eşitsizlikleri Azaltmadaki Rolü. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(1), 356 - 370. Öztürk, K. (2017). İstanbul'daki Suriyeli çocukların öfke ve sosyal uyum düzeyleri, [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. Özuğur F. (2020). Türkiye’deki Suriyeli Çocuklarin Entegrasyon Süreçlerine Yönelik Yapilan Akademik Çalişmalarin Sosyolojik Analizi, [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. Phinney, J. (1990). Ethnic Identity in Adolescents and Adults: A Review of Research. Psychological Bulletin, 108.499-514. Redfield, R., Linton, R., & Herskovits, M.J. (1936). Memorandum for the Study of Acculturation. American Anthropologist, 38, 149-152. Ryder, A., Alden, L. & Paulhus, D. (2000). Is Acculturation Unidimensional or Bidimensional? Journal of Personality and Social Psychology, 79(1), 49-65. Sağın, A. E. & Güllü, M. (2020). Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyum Süreci; Sportif Etkinliklerin Rolü. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(3), 86-99. Sağlam, S. (2006). Türkiye'de İç Göç Olgusu ve Kentleşme. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), 5, 33-44. Sakız, H. (2016). Göçmen Çocuklar ve Okul Kültürleri: Bir Bütünleştirme Çalışması. Göç Dergisi, 3(1), 65-81. Saklan, E. & Karakütük, K. (2022). Türkiye’deki Suriyeli Eğitim Çağı Çocuklarının Eğitim Süreçleri Üzerine Bir Çözümleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 51-76. Sam, D.L. & Berry, J.W. (2006) (Eds.). Cambridge Handbook of Acculturation Psychology. Cambridge: Cambridge University Press. Sarmini, I., Topcu, E., & Scharbrodt, O. (2020). Integrating Syrian refugee children in Turkey: The role of Turkish language skills (A case study in Gaziantep). International Journal of Educational Research Open, 1, 100007. Saygın, S., & Hasta, D. (2018). Göç, Kültürleşme ve Uyum. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 10(3), 302-323. Sayın, Y., Usanmaz, A., & Aslangiri, F. (2016). Uluslararası Göç Olgusu ve Yol Açtığı Etkiler: Suriye Göçü Örneği. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18(31), 1-13. Searle, W. & Ward, C. (1990). The Prediction Of Psychological And Sociocultural Adjustment During Cross-Cultural Transitions. lnternational Journal of Inrercultural Relations, 14, 449464. Sekhon, M. (2008). Acculturation and School Adaptation Of Somali Bantu Refugee Children. University of Louisville. SETA, Engelleri Aşmak: Türkiye’de Suriyeli Çocukları Okullaştırmak, 2017, https://setav.org/assets/uploads/2017/11/Engelleri-A%C5%9Fmak-T%C3%BCrkiye% E2%80%99de Suriyeli-%C3%87ocuklar%C4%B1-Okulla%C5%9Ft%C4%B1rmak.pdf, s.20. (30.10.2023). Sever, M. B. (2020). Suriyeli mülteci çocukların eğitim durumu ve sosyal uyum örneklemi. Journal of European Education, 10(1-2), 1-16. Sezgin, A., & Yolcu, T. (2016). Göç İle Gelen Uluslararası Öğrencilerin Sosyal Uyum ve Toplumsal Kabul Süreci. Humanitas, 4(7), 419-438. Sığınmacı ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği. (2022). Geçici Koruma Altındaki Suriyeli Sığınmacıların Sağlık Hizmetlerine Erişiminin Geliştirilmesinde SGDD-ASAM Desteği Projesi. https://sgdd.org.tr/projeler/gecici-koruma-altindali-suriyeli-siginmacilarin- HYPERLINK "https://sgdd.org.tr/projeler/gecici-koruma-altindali-suriyeli-siginmacilarin-saglik-hizmetlerine-erisiminin-gelistirilmesinde-sgdd-asam-destegi/"saglik-hizmetlerine-erisiminin-gelistirilmesinde-sgdd-asam-destegi/, (Erişim Tarihi: 27.10.2022). Sinan, F. N. (2019). Türkiye’de Ilkokula Devam Suriyeli Çocukların Akran Ilişkilerinin Incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, YÖK Ulusal Tez Merkezi. Solmaz, F. (2018). Okul Çağındaki Suriyeli Sığınmacı Çocukların Yalnızlık Ve Depresyon Durumlarının Incelenmesi, [Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. Sözcü. (2022). Türkiye Suriyelilerle Ilgili Bu Verileri Konuşuyor. https://www.sozcu.com.tr/2022/saglik/turkiye-suriyelilerle-ilgili-bu-verileri-konusuyor-7018188/, (Erişim Tarihi: 27.10.2022). Spencer, S. (2011). The Migration Debate. Policy Press, Bristol Sternberg, R. J., & Grigorenko, E. L. (Eds.). (2004). Culture and Competence: Contexts of Life Success. American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/10681-000 Şahin, B. (2010). Almanya’daki Türk Göçmenlerin Sosyal Entegrasyonunun Kuşaklar Arası Karşılaştırması: Kültürleşme. Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 103-134. Şahin, C. (1999). Yurt Dışı Yaşantısı Geçiren ve Geçirmeyen Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri. [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. Şahin, H. (2020). Göç Olgusu, Mülteci Çocuklarin Eğitimi ve Suriyeli Mülteci Çocuklarin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonu Süreci. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(1), 377-394. Şanlı, B. (2019). Türkiye'deki Suriyeli Çocuklarin Eğitime Ve Sosyal Bilgiler Dersine Entegrasyonlari Hakkinda Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri, [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. Şeker, B. D. (2015). Göç Ve Uyum Süreci Psikolojik Bir Değerlendirme, İçinde [in] B. D. Şeker; İ. Sirkeci & M. M. Yüceşahin (Eds.), Göç ve Uyum (p. 9- 21). Transnational Press. Şerif, İ. (2020). Türkiye’deki Suriyeli Çocuklara Yönelik Eğitim Politikasının Etkisi: Batman Örneği. [Yüksek Lisans Tezi. T.C. Batman Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Şimşek Bulut, F. (2021). Suriyeli kadın ve çocukların sosyal entegrasyonu (İstanbul İli Sultanbeyli İlçesinde nitel bir araştırma), [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. Şimşek, D. (2018). Mülteci Entegrasyonu, Göç Politikalari Ve Sosyal Sinif: Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler Örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 367-392. Şimşek, D. (2019). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitime Erişimi: Engeller ve Öneriler. Eğitim Bilim Toplum, 17(65), 10-32. Şimşir, Z. & Dilmaç, B. (2018). Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim gördüğü okullarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. Elementary Education Online, 17(3). 1116-1134. T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2015). 2015 Yılı İdare Faaliyet Raporu. https://www.aile.gov.tr/Uploads/sgb/uploads/pages/arge-raporlar/2015-yili-idare-faaliyet-raporu .pdf (27.19.2022). T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı, 2022, https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638 (Erişim Tarihi: 24.10.2022). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acil Durumlarda Eğitim Daire Başkanlığı, 2022, https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/202201/26165737goc2022 sunu.pdf T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. (2016). Suriyeli Çocukların Eğitimi Için Yol Haritası Belirlendi, https://www.meb.gov.tr/suriyeli-cocuklarin-egitimi-icin-yol-haritasi-belirlendi/haber/11750/tr, (Erişim Tarihi: 24.10.2022). T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022). “Göçmen Sağlığı Merkezi”. https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/göçmen-sağlığı-merkezleri.html, (Erişim Tarihi: 26.10.2022). Türkiye Cumhuriyeti Anayasasi (1982), Mevzuat, Sayı:17863 (Mükerrer), https://www.mevzuat.gov.tr / MevzuatMetin/1.5.2709-19821018.pdf Tanrıkulu, F. (2018). Suriye Krizi Sonrası Türkiye’deki Sığınmacıların Ve Göçmenlerin Eğitimi: Geçmiş, Bugün Ve Gelecek Perspektifleri. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3), 2585-2604. Taşkın, P. & Erdemli, O. (2018). Education for Syrian Refugees: Problems Faced by Teachers in Turkey. Eurasian Journal of Educational Research, 75, 155-177. Tatlıcıoğlu, O. (2019). Suriyeli Çocukların Iyi Olma Hallerinin Incelenmesi: Altındağ Örneği. [Doktora Tezi, Dicle Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Toksabay, B. (2010). The Health Right of Refugees in Turkey. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Tunç, A. (2015). Mülteci Davranışı ve Toplumsal Etkileri: Türkiye’deki Suriyelilere İlişkin Bir Değerlendirme. Tesam Akademi Dergisi, 2(2), 29-63. Uluslararası Göç Örgütü. (2009). Göç Terimleri Sözlüğü.(Ed. Bülent Çiçekli). Uluslararası Göç Örgütü. No: 18. UNESCO (1994). The Salamanca Statement and Framework For Action on Special Needs Education. Spain:UNESCO. UNESCO (2015). EFA Global Monitoring Report: Education For All 2000-2015 Achievements and Challenges. Paris: UNESCO Publishing. UNICEF. (2017). Basın Merkezi. Available at: http://www.unicef.org.tr/basinmerkezidetay.aspx?id= 22737, (Erişim Tarihi: 27.10.2022). Ünal, K., Taşkaya, S. M. ve Ersoy, G. (2018). Suriyeli göçmenlerin yabancı dil olarak Türkçe öğrenirken karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 134- 149. Van Dick, R., Wagner, U., Stellmacher, J.. Christ, O.(2004). The Utility Of A Broader Conceptualization Of Organizational Identification: Which Aspects Really Matter? Journal of Occupational and Organizational Psychology, 77, 171–191. Vasquez, A. (1984). Les implications ideologiques du concept d'acculturation. Cahiers de Sociologie Wood, W. (1994). “Forced Migration: Local Conflicts and İnternational Dilemmas”. Annals of the Association of American geographers, 84(4), 607-634. Yalçın, F, (2017) “İstanbul’da yaşayan Suriyeli çocukların eğitime katılımları bağlamında uyum ve kültürleşme süreçleri”, [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi] YÖK Ulusal Tez Merkezi. Yaman, F. (2017). Uyum ve ötekileşme ayrımında Suriyeli sığınmacılar. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 3(1), 91-110.(S, 101-106) Yenen, E., & Ulucan, P. (2020). Uzman Görüşleri Doğrultusunda Türkiyede Yaşayan Mülteci Çocukların Sorunlarına Yönelik Çözüm Önerileri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(1), 292-305. Yıldırım, D. (2019). Suriyeli Göçü ve Sığınmacıların Entegrasyon Sürecinde STK'lar. Journal of International Social Research, 12(63), 726-735. Yıldırım, S. G., & Dinler, M. (2021). Suriyeli Kent Mültecilerinin Sosyal Entegrasyonu Üzerine Nitel Bir Çalışma. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 452-478.(S, 472) Yıldız, Ö. (2013). Türkiye Kamplarında Suriyeli Sığınmacılar: Sorunlar,Beklentiler,Türkiye ve Gelecek Algısı. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi,16(1),140-169. Yılmaz, İ.H. (2021). Türkı̇ye’dekı̇ Surı̇yelı̇ Çocukların Okula Uyumu. [Doktora Tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Ünı̇versı̇tesı̇], YÖK Ulusal Tez Merkezi. Yılmaz Ş. Türgen, G. (2018). Kesin dönüş mü, yoksa tekrar göç etme hazırlığı mı? nitelikli türk göçmenlerin Almanya ve Amerika’dan geriye göçü, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, (21)1, 311- 377. Yurdakul, A., & Tok, T. (2018). Öğretmen gözüyle göçmen/mülteci öğrenci. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (2), 46-58. Yüceşahin, M., & Özgür, E. (2006). Türkiye’nin Güneydoğusunda Nüfusun Zorunlu Yerinden Oluşu: Süreçler ve Mekânsal Örüntü. Coğrafi Bilimler Dergisi, 4(2), 15-35. Zafer, A. (2016). Göç Çalışmaları İçin Bir Anahtar Olarak "Kültürleşme" Kavramı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(30),75-92.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34801
dc.description.abstractPeople may have to leave the place they live from time to time for different reasons. Today's wars have also brought about large waves of migration. Although immigrants who go to another country through forced migration are first seen as guests, they eventually become permanent. This brings with it an expectation for integration with the new society. Since migrating individuals have different cultural characteristics, this process can be quite long and complicated. Among immigrants, children are among those whose integration is most important. Because their children are extremely important for the future demographic structure of that society. The proportion of children and adolescents among the population coming to Turkey through forced Syrian migration is quite high. The integration of Syrian children, who will form the profiles of Syrians in Turkey in the future, is an extremely important issue. In this study, it was aimed to determine the social integration levels of children between the ages of 7 and 17 who left their country as a result of migration and resided and attended school in the Yenişehir district of Bursa, and to reveal the variables affecting this level with a quantitative method. In this context, as a result of the analysis of the data collected from a sample of one hundred and fifty Syrian children, it was seen that Syrian children achieved relative structural integration. However, it has been concluded that the level of inclusion in education is still not desirable and that this is related to insufficient economic resources and gender inequality. The social, cultural and identity integration levels of Syrian children are much lower than structural integration and are at a level below expectations. In this context, the research concluded that new policies are needed regarding the integration of Syrian children.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSuriyeli çocuklartr_TR
dc.subjectEntegrasyontr_TR
dc.subjectYapısal entegrasyontr_TR
dc.subjectKültürel entegrasyontr_TR
dc.subjectSosyal entegrasyontr_TR
dc.subjectGöç yönetimitr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleSuriyeli Çocukların Entegrasyon Düzeyleri: Bursa Yenişehir Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetİnsanlar farklı sebeplerden zaman zaman yaşadıkları yeri terk etmek zorunda kalabilmektedirler. Günümüzde yaşanan savaşlar da zorunlu olarak gerçekleşen büyük göç dalgalarını beraberinde getirmiştir. Zorunlu göçle bir başka ülkeye giden göçmenler geldikleri yerde ilk önce misafir olarak görülse de zamanla bunlar göç ettikleri yerde kalıcı hâle gelmektedirler. Bu ise yeni toplumla bütünleşmeye yönelik bir beklentinin oluşmasını beraberinde getirmektedir. Göç eden bireylerin farklı kültürel özelliklere sahip olması nedeniyle bu süreç oldukça uzun ve zorlu olabilmektedir. Göçmenler arasında yetişkinlerden ziyade çocukların entegrasyonu daha fazla önemsenmektedir. Çünkü çocuklar, o toplumun gelecekteki demografik yapısı için son derece önemlidirler. Suriye’den Türkiye’ye zorunlu göç ile gelen nüfusun içerisinde çocuk ve ergen sayısının oranı oldukça yüksektir. Gelecekte Suriyelilerin Türkiye’deki profillerini oluşturacak olan Suriyeli çocukların entegrasyonları, son derece önemli bir konudur. Bu çalışmada, ülkelerini terk edip Bursa’nın Yenişehir ilçesine yerleşen ve okula devam eden 7-17 yaş arasındaki Suriyeli çocukların sosyal entegrasyon düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeyi etkileyen değişkenlerin nicel yöntemle ortaya konması amaçlanmıştır. Bu kapsamda yüz elli Suriyeli çocuktan oluşan örneklemden toplanan verilerin analizi sonucunda, Suriyeli çocukların göreli olarak yapısal entegrasyon sağladıkları görülmüştür. Ancak eğitime dâhil olma düzeyinin hâlâ istenilir durumda olmadığı, bunun da yetersiz ekonomik kaynak ve toplumsal cinsiyet eşitsizliği ile ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Suriyeli çocukların sosyal, kültürel ve kimliksel entegrasyon düzeyleri ise yapısal entegrasyona göre çok daha düşük olup beklenilenin altında bir seviyededir. Araştırmada Suriyeli çocukların entegrasyonları konusunda yeni politikalara ihtiyaç olduğu saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyolojitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-03-20T07:10:06Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster