İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 336
-
Elektrikli Araçların Detaylı Enerji Tüketimini Dikkate Alan Dinamik Gezgin Satıcı Problemi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-12-17)In recent years, electric vehicles have started to be used frequently in logistics operations, especially in cities, since they cause less damage to the environment compared to conventional vehicles. Instantaneous data ... -
Afrika Boynuzundaki Bankaların Finansal Performanslarının Ölçülmesi: Etiyopya ve Kenya Bankaları Üzerine Bir İnceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-01-28)As the main part of the financial system, banks are considered the engine of economic development. Especially in developing countries where capital markets are not sufficiently developed, banks are of great importance for ... -
Anne Girişimcilerin Motivasyonları, Yaşam Doyumları, Girişimcilik Deneyimleri: Fenomenolojik Bir Çalışma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The aim of this research is to reveal the entrepreneurial adventures of mumpreneurs. The phenomenological research approach of qualitative research method was chosen since mumpreneur is a new phenomenon under women's ... -
E-Ticaret Sitelerinin Tüketici Yorumlarında Manipülasyon Olup Olmadığının Benford Analizi ile Yorumlanması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Today, online shopping through e-commerce sites is increasing very rapidly. While making the purchasing decision during the transactions made by the consumers on the e-commerce sites, the online reviews left before for the ... -
İşletmelerin Dijitalleşmesi Ve Covıd-19 Salgınına Verdikleri Tepki Arasındaki İlişkinin Ölçülmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The COVID-19 pandemic is a crisis that has affected the whole world and deeply damaged businesses. The unexpected emergence of the pandemic and the unpredictability of its progress have been a burden on businesses, and ... -
Duyguların Affetme, Ağızdan Ağıza İletişim ve Yeniden Müşteri Olma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Sosyal Mesafenin Düzenleyici Rolü: Üçüncü Taraf Müşteriler İçin Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)This thesis attempts to examine the effects of third-party customers' positive and negative emotions on negative word of mouth and repatronage intention through customer forgiveness depending on how socially close or distant ... -
Yapay Sinir Ağları Destekli Etkinlik Ölçümü: Veri Zarflama Analizi Üzerine Uygulamalar
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-01-05)This study reviews the existing methods in the literature of using Artificial Neural Networks (ANN) with Data Envelopment Analysis (DEA), a recent focus of attention. It proposes a new and novel contribution to improving ... -
Dünya Yürüyüş Parkurları Sıralaması ve Yürüyüş Parkuru Seyahati Rotalaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-12)Walking trails are an important type of tourism that takes place in tourism activities for countries. Operations Research, Performance Analysis and Multi-Criteria Decision Analysis (MCDA) studies in the field of tourism ... -
Endüstriyel Satın Almada Dijital Teknolojilerin Kabulü: TAM ve TOE Modelleri Kapsamında Havacılık Sektöründe Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-10-14)The digital technologies used in procurement and supply chain processes provide various benefits such as increasing the efficiency of processes, minimizing risks, and savings, and conducting transparent, reliable, and ... -
Çevrimiçi İkinci El Paylaşım Ekonomisine Katılma Niyetinin Kişilik Özellikleri ve Tutum Çerçevesinde İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to examine the effect of the Big Five Personality Traits on attitudes towards second-hand online shopping and intention to participate in terms of consumers residing in Turkey. In this context, ... -
(R,S) Envanter Politikası İçin Statik Fiyatlandırma Kararları
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Along with the process of globalization, the competition between companies has become quite intense. In this competitive environment, companies aim to achieve the operational efficiency and to increase their market share. ... -
Covid 19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Çalışmada İş-Yaşam Dengesi ve İş Doyumu:Bir Kamu Bankasında Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The Covid-19 pandemic has radically changed the way life and work around the world. Because of the epidemic, it has become a major problem to ensure business continuity in organizations. In the 1970 years, the remote work ... -
Çalışma Yaşamı Alanlarının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisinde İşe Adanmışlığın Aracı Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)In this thesis, it is aimed to examine the mediating role of work engagement in the relationship between areas of work life and organizational citizenship behavior. The research tests an integrative model that takes into ... -
İşveren Markasının Çalışanların Tutumu Açısından İncelenmesi: Bir Alan Çalışması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The employer branding defined as "the package of functional, economical and psychological benefits provided by employment and identified with the employing company”, refers to the process of creating a unique and attractive ... -
Kendi Kendine Liderlik ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkide Öz Yeterliliğin Aracı Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The main purpose of the master's thesis study titled “The Mediating Role Of Self-Efficacy In The Relationship Between Self-leadership And Organizational Citizenship Behavior” is to evaluate the contribution of self-leadership, ... -
Turizm Sektöründe Müşterinin Olumsuz Davranışını Etkileyen Faktörler: 4, 5 Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to try to determine the jaycustomer behaviors in the tourism sector especially in the field of hotel management. For this purpose, it is aimed to determine the relationship between the perceived ... -
Sosyal Medya İçerik Pazarlaması Paylaşımlarının Tüketici Katılımı Yoluyla Firma Performansı Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to investigate whether the content message types and post formats that firms share on Facebook and Twitter accounts within the scope of content marketing make a difference on consumer engagement ... -
Çevrimiçi İkinci El Paylaşım Ekonomisine Katılma Niyetinin Kişilik Özellikleri ve Tutum Çerçevesinde İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-07)The aim of this study is to examine the effect of the Big Five Personality Traits on attitudes toward second-hand online shopping and intention to participate in terms of consumers residing in Turkey. In this context, data ... -
Yeşil Ambalajlı Ürünlerin Satın Alma Niyetini Etkileyen Faktörler: Materyalizm ve Fiyat Hassasiyetinin Düzenleyici Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to examine the effects of altruism, environmental knowledge and attitude variables on purchase intention of green packaged products in the light of Planned Behavior Theory and Value-Belief-Norm ... -
Yatay İşbirliği Altında Son Mil Taşımacılıkta Kullanılan Mobil Kargo Dolapları Yer Seçimi ve Rotalama Problemi İçin Bir Matematiksel Model Önerisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Along with growing e-commerce effect, increasing delivery frequencies and small volume deliveries led to innovative and efficient last mile transportation solutions. In this context, mobile parcel lockers, which are ...