Alt Tür "workingPaper" İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14
-
Aracı Kurumların Tavsiye Performanslarının Değerlendirilmesi: Öncü Beş Aracı Kurum Üzerine Çalışma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-16)This paper analyzes the investment recommendations provided by the five leading brokerage houses with the highest equity trading volume according to the 2017 annual statistics of Turkish Capital Markets Association – Garanti ... -
Birleşme ve Satın Almalarda Ödeme Yönteminin Belirleyici Faktörleri: Bist İncelemesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025)This thesis examines the factors influencing the choice of payment methods in mergers and acquisitions (M&A) involving publicly traded companies in Turkey. First, the theoretical framework and historical development of ... -
Bütçe Uygulama Sonuçlarının Borsa İstanbul 100 Endeksine Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Stock market indexes and stock prices can be affected by many factors. As a matter of fact, it has been concluded that stock market indexes are associated with various macroeconomic factors in the studies conducted until ... -
Değer-İnanç-Norm Teorisi Bağlamında Bencillik Değerleri İle Sürdürülebilir Davranışlar Arasındaki İlişki
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)In this thesis study, it was investigated what motivation consumers are influenced by when consuming sustainable fashion and disposing of products. In this regard, Value-Belief-Norm (V-B-N) Theory was used to explain ... -
DEĞER-İNANÇ-NORM TEORİSİ BAĞLAMINDA BENCİLLİK DEĞERLERİ İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR DAVRANIŞLAR ARASINDAKİ İLİŞKİ
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)In this thesis study, it was investigated what motivation consumers are influenced by when consuming sustainable fashion and disposing of products. In this regard, Value-Belief-Norm (V-B-N) Theory was used to explain ... -
Kapalı Döngü Tedarik Zincirlerinde Yatay Lojistik İş Birliği Altında İadesi Mümkün Nakliye Malzemelerinin Yönetimi için Bir Matematiksel Model Önerisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Globalization and growing competition in the business world have caused business processes to become increasingly complex. As a result, companies began to collaborate and form business relationships, resulting in the ... -
KRİZ DÖNEMLERİNDE LİDERLİK TARZLARININ ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL GÜVENİN VE ÖZ YETERLİLİĞİN ROLÜ
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025-01)In large-scale crises such as the Covid-19 pandemic, leaders and employees in organizations need to have the same perspective in order to quickly adapt to changing situations and respond to this change. Ethical leaders ... -
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (Kobilerin) Finansmanında Kitle Fonlaması Modeli: Türk Kobilerine Yönelik Bir Öneri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)In this study, state supports provided to Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) and the difficulties they face were examined and it was concluded that the supports provided to SMEs were insufficient in terms of access ... -
Pandemi Sürecinde İnsansız Hava Araçları ile Keşif/Gözetleme ve Medikal Ürün Dağıtımı İçin Rotalama Uygulamaları
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Unmanned Aerial Vehicles usage is increased on many areas thanks to fast developments on technology. Especially ease of use has been provided by increasing autonomy level so, UAV become utilizable by everybody. After all, ... -
Planlanmış Davranış Teorisi'nin Çevresel Kaygı, Fiyat Duyarlılığı ve Para Sevgisi Değişkenleri ile Genişletilmesi: Sürdürülebilir Giyim Ürünlerine İlişkin Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-08-15)The purpose of this study is to examine the variables that influence consumers' intentions to purchase sustainable clothing products on the basis of the Theory of Planned Behavior and to extend this theory with the variables ... -
Sosyal Medya İçerik Pazarlaması Paylaşımlarının Tüketici Katılımı Yoluyla Firma Performansı Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to investigate whether the content message types and post formats that firms share on Facebook and Twitter accounts within the scope of content marketing make a difference on consumer engagement ... -
Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Algıların Marka Denkliğine Etkisinde Marka Güveninin Düzenleyicilik Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The purpose of this study is to investigate the moderating role of brand trust in the impact of perceptions of social media marketing activities on brand equity. The study utilized a descriptive research method with a ... -
Tüketicilerin Hane İçi Enerji Tasarrufu Davranışına Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)The purpose of this study is to examine the factors which affect individual consumers’ energy conservation behavior in the light of Planned Behavior Theory and Norm Activation Theory. Descriptive research was determined ... -
Yeşil İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının İşe Adanmışlık Açısından İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024-02-10)This study aims to examine the relationship between green human resources management practices (GHRM) and work engagement (WE) and explore the mediating role of the perceptions of green work climate (GWC) on this ...