Alt Tür "learning object" İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
-
İnsani Yardım Lojistiği: Ankara’nın Çankaya İlçesindeki Mahallelere Covıd-19 Aşısının Dağıtılması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Since November 2019, there has been a pandemic that has affected the whole world and has caused crises that will take time to repair both economically and socially internationally. Since the moment the Corona Virus started ... -
İşyeri Yalnızlığı ve Lider Üye Etkileşiminin Algılanan İş Performansı Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to examine moderating role of leader member exchange on the relationship between workplace loneliness and perceived job performance. The model of the study is discussed within the frameworks of ... -
Kişisel Değerler İle Öz Liderlik İlişkisinde Kuşak Farklılıklarının Düzenleyici Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)The main purpose of the study is to examine the impact of personal values on self-leadership and the role of different generations in this interaction. The study consists of two parts. In the first part, the theoretical ... -
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (Kobilerin) Finansmanında Kitle Fonlaması Modeli: Türk Kobilerine Yönelik Bir Öneri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)In this study, state supports provided to Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) and the difficulties they face were examined and it was concluded that the supports provided to SMEs were insufficient in terms of access ... -
Örgütlerde Kayırmacılık, Sinizm ve Psikolojik Sözleşme İhlali Algısı Üzerine Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)As a result of the literature review, it is planned to conduct a study by predicting that the favoritism prevailing among the employees in the organizations will cause the violation of the psychological contract in the ... -
Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Algıların Marka Denkliğine Etkisinde Marka Güveninin Düzenleyicilik Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The purpose of this study is to investigate the moderating role of brand trust in the impact of perceptions of social media marketing activities on brand equity. The study utilized a descriptive research method with a ... -
Yapay Sinir Ağları Destekli Etkinlik Ölçümü: Veri Zarflama Analizi Üzerine Uygulamalar
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-01-05)This study reviews the existing methods in the literature of using Artificial Neural Networks (ANN) with Data Envelopment Analysis (DEA), a recent focus of attention. It proposes a new and novel contribution to improving ...