Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Bayram
dc.contributor.authorKırgın Toprak, Duygu
dc.date.accessioned2024-02-23T09:39:07Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-18
dc.identifier.citationKırgın Toprak, D. (2024). Türkiye'de Uzun Süreli Bakım Hizmetlerinin Paydaşlar Açısından Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi. Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34732
dc.description.abstractSocieties' need for long-term care (LTC) has been increasing due to reasons such as the increase in the elderly population and chronic diseases becoming a priority health problem. The aim of the study is to reveal the problems and solution suggestions in the field of LTC services in Turkey from the perspective of different stakeholders (managers, service providers and recipients). The study was conducted with mixed method. In the qualitative research part, which is the first phase of the study, the opinions of 20 participants, who are managers and experts in the field of LTC, regarding their work and LTC services in Turkey were investigated using the in-depth interview technique. In the second phase of the study, the quantitative research section, a questionnaire was developed for employees and service recipients with the information from the survey form developed based on the findings obtained from the first phase. After the content validity analysis of the questionnaire was performed, it was applied to employees (n=310) and service recipients (n=126). When the opinions of service providers and recipients regarding the problems experienced in the field of LTC are compared; there are significant differences in terms of the adequacy of institutional care services, access to services, sustainability of the service and primary caregivers and the service recipients' participations in decisions/satisfaction (p<0.05). When the opinions of service providers and recipients regarding the problems experienced in the solution suggestions of LTC are compared; there are significant differences in terms of the adequacy of institutional care services, access to services, specialized care services, sustainability of the service and primary caregivers and the service recipients' participation in decisions/satisfaction (p<0.05). It is thought that the results obtained from the research will provide important data and information to support the political decisions to be taken, especially in the field of LTC, and the managerial decisions of public and private institution managers providing LTC services.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectUzun süreli bakım
dc.subjectPaydaş değerlendirmesi
dc.subjectKarma yöntem
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleTürkiye'de Uzun Süreli Bakım Hizmetlerinin Paydaşlar Açısından Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetYaşlı nüfusun artması, kronik hastalıkların öncelikli sağlık sorunu haline gelmesi gibi nedenlerle toplumların uzun süreli bakım (USB) ihtiyacı artmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de USB hizmetlerinde yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin farklı paydaşların (yöneticiler, hizmet sunan ve alanlar) bakış açısıyla ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yaklaşımları kullanılmıştır. Çalışmanın birinci aşaması olan nitel araştırma kısmında USB alanında yönetici ve uzman olan 20 katılımcının Türkiye’de USB hizmetlerine ilişkin görüşleri derinlemesine görüşme tekniğiyle araştırılmıştır. Çalışmanın ikinci aşaması olan nicel araştırma kısmında ise birinci aşamadan elde edilen bulgulara dayalı olarak geliştirilen anket formu USB çalışanlarına (n=310) ve hizmet alanlara (n=126) uygulanmıştır. Çalışanlar ile hizmet alanların USB alanındaki sorunlara ilişkin görüşleri karşılaştırıldığında; kurumsal bakım hizmetlerinin yeterliliği, hizmete erişim, hizmetin sürdürülebilirliği ve birincil bakım verenler, hizmet alanların kararlara katılımı/memnuniyet boyutlarında anlamlı farklılıklar olduğu (p<0,05) tespit edilmiştir. Çalışanlarla hizmet alanların USB alanındaki sorunların çözümüne ilişkin görüşleri karşılaştırıldığında; kurumsal bakım hizmetlerinin yeterliliği, hizmete erişim, uzmanlaşmış bakım hizmetleri, hizmetin sürdürülebilirliği ve birincil bakım verenler, hizmet alanların kararlara katılımı/memnuniyet boyutlarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Araştırma sonuçlarının USB alanında alınacak politik kararları ve USB hizmeti sunan kurum yöneticilerin yönetsel kararlarını desteklemekte önemli veri ve bilgiler sağlayacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-23T09:39:07Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster