dc.contributor.advisor | Codur, Müge Burcu | |
dc.contributor.author | Karakuş, Onur Şahin | |
dc.date.accessioned | 2024-02-16T12:34:47Z | |
dc.date.issued | 2024-02 | |
dc.date.submitted | 2024-01-16 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34688 | |
dc.description.abstract | The transfer of functions between media tools has initiated a process known as
"media convergence". In this process, the theory of "convergence culture"
developed by Henry Jenkins and Mark Deuze has redefined the boundaries and
roles between content producers and consumers. With these developments,
"transmedia narratives" have emerged conveying a story across multiple media
platforms. While each story presented on different platforms maintains its
uniqueness and integrity, they come together to create a larger narrative. The goal
of using this method in transmedia projects is to "immerse" users in various media
forms, thereby creating a more comprehensive and impactful experience.
In studies within the field of digital media, the concept of "immersion" describes the
quality of "offering a lifelike experience." Therefore, the immersion of a digital
media product is evaluated through the transmission methods of visual, auditory,
and haptic messages. The definition and approaches applied to the concept of
immersion exclude the "experience of identification" and "cognitive-sensory
messages" provided by convergence culture and transmedia storytelling.
Hence, the purpose of this thesis is to evaluate the relationship between the
concept of immersion and transmedia narratives, contribute to the development of
products with immersive qualities, and identify potential problems and solutions by
experiencing the working process of a transmedial narrative. To achieve this goal,
a graphic novel design has been developed throughout the study guided by the
theoretical framework obtained during the research. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kuşatıcı deneyim | |
dc.subject | Transmedya anlatıları | |
dc.subject | Medya yakınsaması | |
dc.subject | Yakınsama kültürü | |
dc.subject | Grafik roman | |
dc.subject.lcsh | Çizim. Tasarım. İllüstrasyon. | tr_TR |
dc.title | Kuşatıcılık Kavramı Bağlamında Transmedya Hikaye Anlatıcılığı ve Bir Uygulama | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Medya araçları arasında gerçekleşen işlev transferi, “medya yakınsaması” olarak tanımlanan bir süreci başlatmıştır. Bu süreçte Henry Jenkins ve Mark Deuze tarafından geliştirilen “yakınsama kültürü” teorisi ise, içerik üreticisi-tüketicisi arasındaki sınırları ve rolleri yeniden tanımlamıştır. Bu gelişmelerle beraber, bir hikayeyi birden fazla medya platformu üzerinden aktaran “transmedya anlatıları” ortaya çıkmıştır. Farklı platformlarda sunulan her bir hikaye, kendi özgünlüğüne ve bütünselliğine sahip olmakla birlikte, bir araya geldiğinde daha büyük bir hikayeyi meydana getirmektedir. Transmedya projelerinde kullanılan bu yöntemin amacı; kullanıcıları farklı medya formları ile “kuşatmak”, böylece daha kapsamlı ve etkileyici bir deneyim yaratmaktır.
Dijital medya alanındaki çalışmalarda ise “kuşatıcılık” kavramı, “gerçekliğe yakın bir deneyim sunma” özelliğini tanımlar. Bu nedenle bir dijital medya ürününün kuşatıcılığı; görsel, işitsel ve dokunsal iletilerin aktarım yöntemleri üzerinden değerlendirilmektedir. Kuşatıcılık kavramına getirilen bu tanım ve yaklaşımlarda, yakınsama kültürü ve transmedya hikayeciliğinin sağladığı “özdeşleşme deneyimi” ve “bilişsel-sezgisel iletiler” kapsam dışında tutulmaktadır.
Bu nedenle tezin amacı; kuşatıcılık kavramı ve transmedya anlatıları arasındaki ilişkiyi değerlendirmek, kuşatıcılık niteliğine sahip ürünlerin geliştirilmesine katkıda bulunmak, transmedyal bir anlatının geliştirme sürecini deneyimleyerek olası problemleri ve çözümlerini tespit edebilmektir. Bu amaçla çalışma boyunca elde edilen teorik altyapının rehberliğinde bir grafik roman tasarımı yapılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Grafik | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-02-16T12:34:47Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |