dc.contributor.advisor | Seber, Hande | |
dc.contributor.author | Karaca, Oğuzhan | |
dc.date.accessioned | 2024-02-15T11:47:52Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-01-15 | |
dc.identifier.citation | KARACA, Oğuzhan. Navigating the Middle Road: Sir Walter Scott’s Representation of the Scottish Identity in Marmion: A Tale of Flodden Field and The Lady of the Lake, Master’s Thesis, Ankara, 2024. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34681 | |
dc.description.abstract | Regarded as the father of the historical novel and recognised for his ground-breaking influence on the genre, Sir Walter Scott played a pivotal role in reinstating Scottish identity amid Britain’s dominance in nineteenth-century Europe. In response to Napoleon’s threat, Scott adopted a middle-of-the-road policy, steering clear of enmity with England and seeking to preserve Scotland’s cultural heritage within the unified Great Britain. In this context, this thesis explores the intricate relationship between Scott’s dedication to Scottish identity and his loyalty to broader Britishness through an analysis of his poems Marmion: A Tale of Flodden Field (1808) and The Lady of the Lake (1810). In Marmion, Scott emphasises Scotland’s unity with England, foregrounding British identity. Despite reflecting Scotland’s cultural values, Scott’s primary objective is to strategically integrate the idea that both countries should coexist within a common British identity. Marmion’s narrative unfolds through the incorporation of supernatural and gothic elements, typical in romantic literature, centred around the character of Marmion. Conversely, The Lady of the Lake shifts focus directly to Scotland, revealing Scott’s profound respect for Scottish traditions. He manifests this reverence through the narrative’s exploration of relationships between the Scottish kingdom, the Highlands and the Lowlands. The idea of the necessity for peaceful coexistence between England and Scotland in Marmion transforms into the idea of the Scottish monarchy and clans living harmoniously in this poem. Besides recounting Scotland’s history and showcasing its natural beauty, the narrative centres on the traditions of Scottish clans. In essence, this thesis uncovers the dual narrative embedded in Scott’s poems under analysis. In Marmion, Scott champions British unity, whereas, in The Lady of the Lake, he assumes the role of a Scottish nationalist. The thesis meticulously explores Scott’s nuanced approach to national identity in these works and investigates the underlying reasons for this intricacy. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sir Walter Scott | tr_TR |
dc.subject | Marmion: A Tale of Flodden Field | tr_TR |
dc.subject | The Lady of the Lake | tr_TR |
dc.subject | middle-of-the-road policy | tr_TR |
dc.subject | Scottish Identity | tr_TR |
dc.subject | British Identity | tr_TR |
dc.subject.lcsh | İngiliz edebiyatı | tr_TR |
dc.title | Navigating the Middle Road: Sir Walter Scott’s Representation of the Scottish Identity in Marmion: A Tale of Flodden Field and The Lady of the Lake | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Tarihi romanın babası olarak kabul edilen ve bu yazın türü üzerindeki çığır açan etkisiyle tanınan Sir Walter Scott, Britanya’nın on dokuzuncu yüzyıl Avrupa’sındaki hâkimiyeti esnasında İskoç kimliğinin yeniden tesis edilmesinde önemli bir rol oynamıştır. Napolyon’un Britanya’ya yönelik tehdidine karşı Scott, İngiltere ile düşmanlık yaratmaktan kaçınarak ve İskoçya’nın kültürel mirasını korumaya çalışarak orta yolcu bir politika izlemiştir. Bu bağlamda bu tez, Scott’ın İskoç kimliğine olan bağlılığı ile bu kimliği içine alan Britanya kimliğine olan sadakati arasındaki karmaşık ilişkiyi Marmion: A Tale of Flodden Field (Marmion: Bir Flodden Field Hikâyesi) (1808) ve The Lady of The Lake (Gölün Leydisi) (1810) isimli şiirler üzerinden incelemektedir. Marmion’da Scott, İskoçya’nın İngiltere ile bir bütün olma fikrini vurgulayarak İskoç kimliğinden ziyade Britanya kimliğini ön plana çıkarır. İskoçya’nın kültürel değerlerini yansıtmasına rağmen Scott’ın öncelikli hedefi her iki ülkenin ortak bir Britanya kimliği içinde arada var olması gerekliliği fikrini stratejik bir şekilde entegre etmektir. Şiirdeki anlatı, romantik edebiyatta yaygın olarak kullanılan doğaüstü ve gotik unsurlar kullanılarak ve Marmion karakteri etrafında şekillenen bir hikâye aracılığıyla aktarılır. Öte yandan The Lady of the Lake’te odak doğrudan İskoçya’ya kayar ve Scott’ın İskoç geleneklerine olan derin saygısı gözler önüne serilir. Scott bu saygıyı İskoç krallığı, Highlands (Yukarı İskoçya) ve Lowlands (Aşağı İskoçya) klanları arasındaki ilişkiler üzerinden kurduğu anlatısı aracılığıyla ortaya koyar. Marmion’da İngiltere ve İskoçya’nın barışça yaşaması gerekliliği fikri, bu şiirde İskoç kraliyetinin ve ülkedeki klanların birlikte huzur içinde yaşaması fikrine dönüşür. İskoçya tarihini ve ülkenin doğal güzelliklerini anlatmanın yanı sıra İskoç klan geleneklerine de odaklanılır. Özetle, bu tez, Scott’ın bu çalışmada konu edilen şiirlerindeki iki yönlü anlatıyı ortaya koymaktadır. Marmion’da Britanya birliğini savunan Scott, The Lady of the Lake’te bir İskoç milliyetçisi gibi hareket eder. Çalışmada, Scott’ın bu şiirlerde ulusal kimlik konusundaki karmaşık yaklaşımı ve bunun altında yatan nedenler detaylı bir şekilde irdelenmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-02-15T11:47:52Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |