Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozer, Ayşe Deniz
dc.contributor.authorÇağan, Güven
dc.date.accessioned2024-02-15T11:32:42Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-17
dc.identifier.citationÇağan, Güven. "The Playwrights’ Ironic Criticism of the Post-Truth Discourse of Institutions in Selected British and Irish Plays about the Iraq War." Diss. Hacettepe University, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34666
dc.description.abstractThe concept of post-truth, theorised by Ralph Keyes in 2004 and used to denote the normalisation of lying in modern societies, remained popular for a long time due to political discourses during the American Presidential Election and the Brexit Referendum in the United Kingdom in 2016. Its popularity led to the word being chosen as the Word of the Year in 2016 by Oxford Dictionaries. The concept is defined as the consideration of the compatibility of information with one’s emotions rather than with objective facts when accepting information as truth. One of the early instances of using post-truth discourse was in the process leading to the 2003 Iraq War. In the United Kingdom, Prime Minister Tony Blair was considering sending armed forces along with the US army in an operation against Iraq. To persuade the public, both he and British institutions disseminated pro-war propaganda. Although the society was not convinced by these discourses and participated in large-scale anti-war protests, the British army began the invasion of Iraq with Operation Telic in March 2003. Playwrights joined in the public response and criticised the post-truth discourses of the British institutions by quickly writing successful plays. In this context, Scottish playwright Gregory Burke, in his Black Watch (2006), depicts the pro-war discourse of the military institution and criticises this discourse from an anti-war perspective. Similarly, Irish playwright Colin Teevan, in his How Many Miles to Basra? (2006), addresses the pro-war stance of the media institution and criticises its discourse. On the other hand, differing from the others, English playwright Simon Stephens, in his Motortown (2006), opposes the anti-war discourse of the family institution and confronts his reader/audience with a pro-Iraq War discourse. This dissertation analyses how post-truth discourses of the military, the media and the family institutions are scrutinised in these plays and argues that these playwrights, ironically, use a counter post-truth discourse while presenting their arguments.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectContemporary British Dramatr_TR
dc.subjectContemporary Irish Dramatr_TR
dc.subjectPost-Truthtr_TR
dc.subjectDiscoursetr_TR
dc.subjectThe Iraq Wartr_TR
dc.subject.lcshİngiliz edebiyatıtr_TR
dc.titleThe Playwrights’ Ironic Criticism of the Post-Truth Discourse of Institutions in Selected British and Irish Plays about the Iraq Wartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozet2004 yılında Ralph Keyes tarafından kuramsallaştırılan ve modern toplumlarda yalanın normalleştirilmesi anlamında kullanılan hakikat sonrası kavramı 2016 yılında Amerikan Başkanlık Seçimi ve Birleşik Krallık’ta oylanan Brexit Referandumu sürecindeki siyasi söylemler sebebiyle uzun süre gündemde kaldı. Bu kadar popülerleşmesi kelimenin Oxford Dictionaries tarafından 2016 Yılının Kelimesi olarak seçilmesini sağladı. Kavram, bir bilginin doğru olarak kabul edilmesinde, onun nesnel gerçeklerle değil, ona karşı hissedilen duygularla uyumluluğunun göz önünde bulundurulması olarak tanımlanır. Hakikat sonrası söylemlerin kullanıldığı süreçlerin erken örneklerinden biri 2003 Irak Savaşı’na giden yoldur. Birleşik Krallık’ta Başbakan Tony Blair silahlı kuvvetleri ABD ordusunun yanında Irak’a karşı bir operasyona göndermek düşüncesindeydi. Halkı ikna etmek için hem kendisi hem de İngiliz kurumları savaş yanlısı propaganda yapıyordu. Her ne kadar bu söylemler ile ikna edilmeyen toplum savaş karşıtı protesto gösterilerine geniş çaplı katılım sağlamış olsa da İngiliz ordusu 2003 Mart’ında Telic Operasyonu ile Irak’ın işgaline başladı. Halktan gelen tepkiye oyun yazarları da ortak oldular ve kısa zamanda başarılı oyunlar yazarak İngiliz kurumlarının hakikat sonrası söylemlerini eleştirdiler. Bu bağlamda, İskoç oyun yazarı Gregory Burke, Black Watch (2006) oyununda askeriye kurumunun savaş yanlısı söylemini tasvir eder ve bu söylemi savaş karşıtı bir bakış açısıyla eleştirir. Benzer şekilde, İrlandalı oyun yazarı Colin Teevan, How Many Miles to Basra? (2006) oyununda medya kurumunun savaş yanlısı tutumunu ele alır ve söylemini eleştirir. Öte yandan, diğerlerinden farklı olarak İngiliz oyun yazarı Simon Stephens ise Motortown (2006) oyununda aile kurumunun savaş karşıtı söylemine karşı çıkar ve Irak Savaşı yanlısı bir söylemle okuyucusunun/izleyicisinin karşısına çıkar. Bu doktora tezi, bu oyunlarda askeriye, medya ve aile kurumlarının hakikat sonrası söylemlerinin nasıl eleştirildiğini inceler ve bu oyun yazarlarının, ironik bir şekilde, savlarını sunarken karşıt bir hakikat sonrası söylem kullandıklarını ileri sürmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-15T11:32:42Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster