dc.contributor.advisor | Elibol, Gülçin Cankız | |
dc.contributor.author | Gülnar, Sera | |
dc.date.accessioned | 2024-02-13T12:56:35Z | |
dc.date.issued | 2024-02-09 | |
dc.date.submitted | 2024-01-08 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34625 | |
dc.description.abstract | This study examines Hacettepe University Kindergarten example and includes design desicions that needs to be followed, in order to make kindergardens safer, healtier, and more comfortable living places. In this study it is planned to make a qualitative research. Apart from space analysis, a survey is conducted to kindergarten teachers to examine their space satisfaction.To collect data, Place Satisfaction Scale is conducted to teachers working on Hacettepe University Kindergarten. The purpose of this study is to understand kindergarten teacher's viewpoint and detect actual workspace problems with the interpretation of the survey and to make suggestions through Hacettepe University Kindergarten example. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kullanıcı memnuniyeti | tr_TR |
dc.subject | Çocuklar | tr_TR |
dc.subject | Anaokulu | tr_TR |
dc.subject | İç mekan tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Anaokulu öğretmenlerİ | tr_TR |
dc.title | Anaokullarında Mekansal Memnuniyetin Araştırılması: Hacettepe Üniversitesi Anaokulu Örneği | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | ÖZ
Bu tez çalışmasında Hacettepe Üniversitesi Anaokulu örneğinin mekânsal özelliklerinin değerlendirilmesi ve anaokullarının çocuklar ve öğretmenleri için daha güvenli, sağlıklı ve konforlu bir yaşam alanı haline getirilebilmesi için alınabilecek tasarım kararlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olarak planlanmıştır. Mekan analizinin yanı sıra anket yoluyla anaokulu öğretmenlerinin mekan memnuniyetleri araştırılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Mekan Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek, Hacettepe Üniversitesi Anaokulu’nda bulunan öğretmenlere uygulanmıştır. Ölçekte yer alan sorular ile öğretmenlerin bakış açılarını anlamak ve anaokullarında yaşanan mekânsal sorunları tespit etmek ve bu sorunlar hakkında çözümler önermek araştırmanın hedeflerindendir. | tr_TR |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-02-13T12:56:35Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |