Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCodur, Müge Burcu
dc.contributor.authorKaya, Kaan
dc.date.accessioned2024-02-13T08:50:53Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-12
dc.identifier.citationKaya, K. Sanal Gerçeklik Ortamında Etkileşimli Öyküleme ve İllüstrasyon Uygulamalarıtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34617
dc.description.abstractIn recent years, innovations in micro-technology have paved the way for the development of virtual reality devices, opening the door to alternative reality experiences for consumers. Virtual reality technology, which has been in development for over fifty years, has reached a level of maturity that offers unique applications in art and design. This technology, providing immersive visual, auditory, and motion perception in a three-dimensional environment, has the potential to create original artistic experiences. Virtual reality technology can also add a new dimension to storytelling methods. With this technology, stories can be prepared to be experienced from a first-person perspective, allowing the audience to experience the story firsthand rather than waiting for it to be told to them. The experiences presented to the audience through exploration and interaction can leave a deeper and lasting impact, while also contributing to the development of creative thinking through interaction layers. This study, titled "Interactive Storytelling and Illustration Applications in Virtual Reality Environment," consisting of three parts, aims to research the effects of interaction on user experience, immersion, uniqueness, and creative thinking, and to create an interactive story using virtual reality technology based on the findings. The application developed during the study takes place in a virtual illustration book that showcases a story shaped by the viewer's choices. To create the atmosphere of an illustration book, the application was developed with a stylized visual language that departs from realism. The study involves research and analysis on how interactive storytelling can contribute to the viewer's imagination, how it can enhance different thinking abilities, and what factors support immersion, laying the theoretical and practical groundwork for future studies exploring the potential of virtual reality technology in areas such as art, design, storytelling, interaction, and creative thinking.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEtkileşimli öykülemetr_TR
dc.subjectEtkileşimli kurgutr_TR
dc.subjectİllüstrasyontr_TR
dc.subjectVideo oyunlarıtr_TR
dc.subjectSanal gerçekliktr_TR
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.titleSanal Gerçeklik Ortamında Etkileşimli Öyküleme ve İllüstrasyon Uygulamalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetSon yıllarda mikro teknoloji alanlarında yaşanan yenilikler sanal gerçeklik cihazlarının gelişmesine olanak tanıyarak, tüketiciye alternatif gerçeklik deneyimlerinin kapısını açmıştır. Elli yılı aşkın süredir geliştirilen sanal gerçeklik teknolojisi, sanat ve tasarıma benzersiz uygulama alanları sunacak olgunluğa ulaşmaktadır. Üç boyutlu bir ortamda kapsayıcı görüntü, ses ve hareket algısı sunan bu teknoloji, özgün sanatsal deneyimler yaratma potansiyeli taşımaktadır. Sanal gerçeklik teknolojisi, öyküleme yöntemlerine de yeni bir derinlik kazandırabilir. Bu teknoloji sayesinde öyküler birinci kişi görüşünden tecrübe edilecek şekilde hazırlanabilir, izleyici kendisine anlatılmasını beklemek yerine öyküyü birebir yaşayarak deneyimleyebilir. Keşif ve tecrübe aracılığıyla izleyiciye sunulacak deneyimler, izleyicide daha derin ve kalıcı bir etki bırakabileceği gibi, etkileşim katmanları sayesinde yaratıcı düşüncenin gelişimine de katkı sağlayabilir. Üç bölümden oluşan “Sanal Gerçeklik Ortamında Etkileşimli Öyküleme ve İllüstrasyon Uygulamaları” isimli bu çalışmada, etkileşimin kullanıcı deneyimi, kapsayıcılık, özgünlük ve yaratıcı düşünce gibi kavramlar üzerindeki etkilerini araştırmak ve elde edilen bulgular ışığında sanal gerçeklik teknolojisini kullanan etkileşimli bir öykü oluşturmak amaçlanmıştır. Çalışma sürecinde hazırlanan uygulama, izleyicinin seçimleriyle şekillenen öyküyü gösteren sanal bir illüstrasyon kitabı içerisinde yer almaktadır. Uygulama, bir illüstrasyon kitabı atmosferini yansıtabilmesi için, gerçekçilikten uzak stilize bir görsel dille geliştirilmiştir. Çalışma sürecinde, etkileşimli öykülemenin izleyicinin hayal dünyasına ne gibi katkılar sağlayabileceği, farklı düşünme kabiliyetini nasıl geliştirebileceği, kapsayıcılığını destekleyen faktörlerin neler olduğu gibi konular üzerine araştırmalar ve analizler yapılarak; gelecekte insan hayatında sıklıkla yer alması öngörülen sanal gerçeklik teknolojisinin sanat, tasarım, öyküleme, etkileşim ve yaratıcı düşünce gibi alanlardaki potansiyelini araştıracak gelecek çalışmalar için teorik ve pratik bir alt yapı hazırlamak hedeflenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-13T08:50:53Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeimage, 3-Dtr_TR
dc.subtypevideotr_TR
dc.subtypesoftwaretr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster