Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüner Özden, Selda
dc.contributor.authorÇakmaktaş, Halil
dc.date.accessioned2024-02-09T07:46:49Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-16
dc.identifier.citationÇAKMAKTAŞ, Halil, Siyon Aşıkları Hareketi (1884-1897), Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2024.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34590
dc.description.abstractThe Lovers of Zion Movement was born in Eastern Europe due to the assassination of the Russian Tsar Alexander II in 1881 and the Jewish pogroms that followed. This situation mobilized Jewish leaders such as Leon Pinsker and showed that the assimilation and integration policies implemented with the Haskala idea were futile. Integration was therefore replaced by emigration. In the 19th century, the Palestinian territories, to which Jews migrated with individual means and support, were a perfect fit for the Jews. Because for the Jews, Palestine was a memory, a descendant, a historical consciousness. Pinsker's manifesto Auto-Emancipation, written in 1882, declared that the fate of the Jews was in their own hands. The maskilim were the intellectuals of the Jewish people who became convinced of the futility of assimilation. They led the Jews in seeking remedies and organizing: The Lovers of Zion. Organized as the first local and regional associations, this structure united secular and conservative Jews. With the 1884 Kattowitz Conference, it became centralized. The Lovers of Zion established colonies in Palestine with the support of philanthropic Jews such as Baron Edmond Rothschild for the organization and sustainability of immigration to Palestine. These pre-Herzl colonies played a crucial role in the development of practical zionism. In this study, the Lovers of Zion Movement, one of the pioneers of Jewish immigration to Palestine, will be analyzed. At the same time, it will touch upon Leon Pinsker by explaining the Lovers of Zion, the catalyst of Jewish immigration, with a cause-and effect relationship. In addition, the development of the movement and its impact on zionism within the framework of its intellectual implications will be explained. Thus, it aims to contribute to the development of the idea of zionism and to understand the origins of the Jewish-Arab conflict that still occupies the agenda.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYahudi Göçleritr_TR
dc.subjectSiyonizmtr_TR
dc.subjectFilistintr_TR
dc.subjectLeon Pinskertr_TR
dc.subject.lcshD- Tarihtr_TR
dc.titleSiyon Aşıkları Hareketi (1884-1897)tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSiyon Aşıkları Hareketi Rus Çarı II. Aleksandr’ın 1881 yılında suikaste kurban gitmesi ve ardından yaşanan Yahudi pogromları sebebiyle Doğu Avrupa’da doğdu. Bu durum, Leon Pinsker gibi Yahudi liderlerini harekete geçirmiş ve Haskala düşüncesiyle tatbik edilen asimilasyon ve entegrasyon politikalarının beyhude olduğunu göstermiştir. Dolayısıyla entegrasyon yerini göçe bırakmıştır. 19. yüzyılda bireysel imkân ve desteklerle göç edilen Filistin toprakları, Yahudiler için biçilmiş kaftandı. Çünkü Filistin, Yahudiler için bir hafızaydı, zürriyetti, tarihsel bilinçti. Pinsker’in 1882 yılında yazdığı Auto-Emancipation adlı manifesto, Yahudilerin kaderlerinin kendi elinde olduğunu ilan etti. Asimilasyonun beyhude kanısına varan maskilim, Yahudi halkının entelektüelleriydi. Yahudilere liderlik ederek çare arıyor ve örgütleniyordu: Siyon Aşıkları. İlk yerel ve bölgesel dernekler olarak örgütlenen bu yapı, seküler ve muhafazakâr Yahudileri birleştirdi. 1884 Kattowitz Konferansıyla merkezi bir yapıya kavuştu. Siyon Aşıkları, Filistin’e göçün organizasyonu ve sürdürebilirliği için Baron Edmond Rothschild gibi hayırsever Yahudilerin destekleriyle Filistin’de koloniler kurdu. Herzl öncesi bu koloniler, pratik siyonizmin gelişiminde mühim rol oynadı. Bu çalışmada, Filistin’e gerçekleştirilen Yahudi göçünün öncülerinden Siyon Aşıkları Hareketi incelenecektir. Aynı zamanda bu çalışma, Yahudi göçünün katalizörü konumundaki Siyon Aşıkları’nı neden-sonuç ilişkisiyle açıklayarak Leon Pinsker’a temas edecektir. Hareketin gelişimi ve fikirsel çıkarımları çerçevesinde siyonizme etkisi açıklanacaktır. Böylece siyonizm fikrinin gelişimine değinip halen gündemi meşgul eden Yahudi-Arap çatışmasının kökenlerini anlamaya katkı sunması hedeflenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentTarihtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-09T07:46:49Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypepresentationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster