Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, F. Figen
dc.contributor.authorDoğan, Naze Deniz
dc.date.accessioned2024-02-01T08:28:09Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34558
dc.description.abstractIn this research; It was aimed to determine whether there is a significant difference between the name writing, print awareness and alphabet knowledge of normally developing preschool children according to age, socioeconomic status, gender and parents' education level, and to compare them with children in the risk group in terms of early literacy. Relational screening model was used. In the study, within the "Demographic Family Information Form" that prepared by the researcher to determine the demographic characteristics of the child and the family, assessment tools were used as follows; "Name Writing Performance Evaluation" to evaluate name writing performances, and "Early Literacy Skills Assessment Tool (EOBDA)" to evaluate print awareness and phonological awareness, ''Letter Knowledge'' to evaluate alphabet knowledge, ''Home Environment Early Literacy Scale (EROY-EV)'' to evaluate the home early literacy environment and ''Early Development Inventory (EGE)'' to evaluate children's development. The sample of the study consisted of 97 children between the ages of 3 and 6 who attended private and public kindergartens in Ankara and whose families voluntarily agreed to participate, as well as 23 children with low scores in terms of early literacy and their families. The families of all participants were informed about the study and signed an informed consent form. The findings of the research showed that there were significant differences in name writing, print awareness and alphabet knowledge between the normally developing group and the risky developing group. Significant differences were found in name writing, print awareness and alphabet knowledge according to age and gender, but no statistically significant difference was found according to socioeconomic status and parental education level.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectdil gelişimitr_TR
dc.subjectisim yazma becerisitr_TR
dc.subjectyazı farkındalığıtr_TR
dc.subjectsesbilgisel farkındalıktr_TR
dc.subjectalfabe bilgisitr_TR
dc.subjecterken okuryazarlıktr_TR
dc.subjectLanguage developmenttr_TR
dc.subjectname writing skilltr_TR
dc.subjectprint awarenesstr_TR
dc.subjectalphabet knowledgetr_TR
dc.subjectearly literacytr_TR
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocukların İsim Yazma, Yazı Farkındalığı ve Alfabe Bilgisi Becerilerinin İncelenmesi ve Erken Okuryazarlık Açısından Risk Grubunda Olan Çocuklarla Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada; normal gelişim gösteren okul öncesi çocukların isim yazma, yazı farkındalığı ve alfabe bilgisinin yaş, sosyoekonomik durum, cinsiyet ve anne babanın eğitim düzeyi ile arasında anlamlı bir farkın olup olmadığının belirlenmesi, erken okuryazarlık açısından risk grubunda olan çocuklarla karşılaştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada çocuğun ve ailenin demografik özellikleri belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan “Demografik Aile Bilgi Formu’’, isim yazma performanslarının değerlendirilmesi için “İsim Yazma Performans Değerlendirme’’, yazı farkındalığı ve sesbilgisel farkındalığı değerlendirmek için “Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme Aracı (EOBDA)’’, alfabe bilgisini değerlendirmek için “Harf Bilgisi’’, ev erken okuryazarlık ortamının değerlendirilmesi amacıyla “Ev Ortamı Erken Okuryazarlık Ölçeği (EROY-EV)’’ çocukların gelişimlerini değerlendirmek amacıyla “Erken Gelişim Envanteri(EGE)’’ değerlendirme araçları kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde 3-6 yaş arası özel ve resmi anaokullarına devam eden ailesi gönüllü olarak katılmayı kabul eden 97 çocuk ve ayrıca erken okuryazarlık açısından düşük puan alan 23 çocuk ve bu çocukların aileleri oluşturmuştur. Tüm katılımcıların ailelerine çalışma hakkında bilgi verilerek bilgilendirilmiş onam formu imzalatılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular normal gelişim gösteren grup ile riskli gelişim gösteren grup arasında isim yazma, yazı farkındalığı ve alfabe bilgisinin anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği bulunmuştur. İsim yazma, yazı farkındalığı ve alfabe bilgisinin yaşa ve cinsiyete göre anlamlı farklılık bulunmuş, sosyoekonomik durum ve ebeveyn eğitim düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-08-05T08:28:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster