Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTopçu Tecelli, Nazmiye
dc.contributor.authorSarıakçalı, Hanife Bilge
dc.date.accessioned2023-11-23T10:54:34Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-10-11
dc.identifier.citationSARIAKÇALI, H. B. (2023). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İlk 100 Fiilin Hareketli Resimlerle Öğretimi: A1-A2. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34170
dc.description.abstractNowadays, due to technological advancements, the variety of materials employed in teaching foreign languages has expanded. The utilized materials simplify the process of teaching and learning a language. Graphics Interchange Formats (GIF) assist instructors in situations where it's not feasible to physically demonstrate objects in the classroom. These easily accessible materials allow for quick explanations of situations, emotions, and actions. It has been observed that no research has been conducted to assess the effectiveness and importance of using GIFs in teaching Turkish verbs as a foreign language. Our aim is to contribute towards addressing this research gap. In the first part of our study, three language sets used in teaching Turkish as a foreign language were examined using the content analysis method. The frequency levels of the verbs were analysed, and the first 200 verbs were listed. Subsequently, this list was compared with the top 100 verb lists in English, French, and German, as well as the top 100 verb lists we generated based on frequency studies for Turkish. Following these comparisons, a list of the top 100 verbs in Turkish was established. In the second part of our study, information about GIFs was provided, and verb teaching activities were incorporated using these GIFs.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçe öğretimitr_TR
dc.subjectHareketli resimtr_TR
dc.subjectSözcük öğretimitr_TR
dc.subjectİlk 100 fiiltr_TR
dc.subjectTürkçe fiillertr_TR
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İlk 100 Fiilin Hareketli Resimlerle Öğretimi: A1-A2tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte yabancı dil öğretiminde malzeme kullanımı çeşitlenmiştir. Kullanılan malzemeler dil öğretimini ve öğrenimini kolaylaştırmaktadır. Hareketli resimler sınıf içinde canlandırmanın, nesneler ile göstermenin mümkün olmadığı durumlarda öğreticiye yardımcı olan; kısa sürede durumun, duygunun, eylemin anlatılmasını sağlayan ve ulaşılması kolay malzemelerdir. Yabancı dil olarak Türkçe fiil öğretiminde hareketli resimlerin etkililiği ve gerekliliği üzerine bir çalışmanın yapılmadığı görülmüştür. Amacımız bu eksikliğin giderilmesine yardımcı olmaktır. Çalışmamızın ilk bölümünde; içerik çözümlemesi yöntemiyle Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan 3 dil seti incelenmiş, fiillerin sıklık derecelerine bakılmış ve ilk 200 fiil listelenmiştir. Daha sonra bu liste İngilizce, Fransızca, Almanca ilk 100 fiil listeleri ve Türkçe için yapılmış sıklık çalışmalarından yola çıkarak oluşturduğumuz ilk 100 fiil listeleri ile karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmalar neticesinde Türkçe ilk 100 fiil listesi ortaya çıkmıştır. Çalışmamızın ikinci bölümünde; hareketli resimler (GIF) ile ilgili bilgiler verilmiş, hareketli resimler (GIF) ile fiil öğretimine ve etkinliklere yer verilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentTürkiyat Araştırmalarıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-11-23T10:54:34Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster