dc.contributor.advisor | Işıksal, Aslı | |
dc.contributor.author | Görücü, Mizgin Müjde | |
dc.date.accessioned | 2023-11-20T10:50:27Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-09-11 | |
dc.identifier.citation | Görücü, Mizgin, Müjde. (2023). Resimde Bir İmge Olarak Kağıt. Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı. Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34161 | |
dc.description.abstract | At the point of defining nature, the tree was used as a symbol and in this way; meanings
have been established through metaphors such as death/life, creation/destruction,
destruction/reconstruction. In the first part of the thesis, how the tree shapes perception
through these concepts and the social and biological reasons for the creation of these
meanings are examined. Within the scope of the paintings produced during the thesis, the
transformation of the tree into a wrinkled paper image takes its inspiration from its
destruction by cutting. Although cutting down the tree indicates destruction, producing it
as paper means reconstruction.
The fact that the paper, which has become the object of the industrial society, reinforces the
meaning of destruction through the act of crumpling in terms of the form used in the works,
by giving the impression of a piece of paper that is about to be thrown away, and the
meaning is re-established. The dialectic created by the image of wrinkled paper mentioned
in the second chapter is explained by establishing a cause and effect relationship. As it is
the subject of painting, which is a means of artistic expression, I revisit the image of
wrinkled paper by recirculating it within the framework of the production relation. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | İmge | |
dc.subject | Metafor | |
dc.subject | Yıkım | |
dc.subject | Yeniden inşa | |
dc.subject | Ağaç | |
dc.subject | Kağıt | |
dc.subject | Kırıştırılmış kağıt | |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Resimde Bir İmge Olarak Kağıt | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Doğayı tanımlama noktasında ağaç, bir sembol olarak kullanılmış ve bu yolla; ölüm/ yaşam,
yaratma/yok etme, yıkım/yeniden inşa gibi metaforlar üzerinden anlamlar kurulmuştur.
Tezin birinci bölümünde ağacın bu kavramlar üzerinden algıyı nasıl şekillendirdiği ve bu
anlamların yaratılmasında yatan toplumsal ve biyolojik sebepleri incelenmiştir. Tez
süresince üretilen resimler kapsamında ağacın, kırışık kağıt imgesine dönüşmesi, ilhamını,
kesilerek yıkıma uğratılmasından alır. Ağacın kesilmesi bir yıkımı işaret etse de kağıt olarak
üretilmesi, yeniden inşa anlamı taşır.
Endüstri toplumunun nesnesi haline gelen kağıdın, çalışmalarda kullanılan biçim itibariyle,
buruşturulma eylemi üzerinden yıkım anlamını pekiştirmesi, çöpe atılmak üzere olan bir
kağıt parçası izlenimi verilerek sağlanmış ve anlam tekrar kurulmuştur. İkinci bölümde
bahsedilen kırışık kağıt imgesinin yarattığı diyalektik, bir neden sonuç ilişkisi kurularak
açıklanmıştır. Sanatsal bir ifade aracı olan resmin konusu olması itibariyle, kırışık kağıt
imgesini, üretim ilişkisi çerçevesinde yeniden dolaşıma sokarak tekrar ele alıyorum. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.embargo.terms | 2 yil | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-11-21T10:50:27Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | image | tr_TR |