Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDokak, Hüsnü
dc.contributor.authorAkay Söğütlü, Perihan
dc.date.accessioned2023-10-09T10:58:16Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-14
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34049
dc.description.abstractAs humans have formed large societies, they have created overarching individuals within these societies to each other’s and to ensure the effective continuation of the existing social structure. Throughout history, Imagined Orders have determined many aspects of human perception of society and themselves through the use of images. Artists, who are active members of society who think critically about images, are not independent from these Imagined Order narratives. However, they are not necessarily limited to this framework in their own world. Imagined Orders have determined how reality is perceived in societies where they are effective. Generally, the boundaries of accepted reality have remained within of framework of Imagined Orders. This can be shown though a brief evaluation of artistic Works throughout history. The remaining artistic Works reflect the spirit of their time and of course, the Imagined Order. Accordingly, the “stories” that art works tell are shaped by this framework. However, especially as we approach the contemporary era, humans have begun to realize the existence of this overarching narrative more and more. As the dominance of reason has increased, societies and artists have begun to question the Imagined Orders, sometimes unconsciously, but definitely leading to great changes from these inquiries. After taking brief but comprehensive look at the concepts of reality and Imagined Orders, my goal is to question, at least attempt to see, influence of Imagined Orders in the Works of contemporary artists and of course, in my work.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectHayali düzen
dc.subjectSanat
dc.subjectTarih
dc.subjectToplum
dc.subjectGerçeklik
dc.subjectYanılsama
dc.subject.lcshResim sanatıtr_TR
dc.titleHayali Düzentr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetİnsanoğlu, kalabalık toplumlar oluşturdukça bu toplumları oluşturan bireyleri birbirine ve topluma bağlamak ve mevcut toplumsal yapının etkin bir şekilde devam edebilmesini sağlamak için, Hayali Düzen adı verilen üst anlatılar icat etmişlerdir. Hayali Düzen, tarih boyunca, imgeleri kullanarak insanın topluma ve kendisine bakışındaki pek çok şeyi belirlemiştir. Toplumun imgeler üzerine etkin bir şekilde düşünen bir üyesi olan sanatçı da Hayali Düzen anlatılarından bağımsız değildir. Ancak kendi dünyasını bununla sınırlandırmak zorunda değildir. Hayali düzen(ler) tarih boyunca etkin oldukları toplumlarda gerçeğin nasıl algılandığını belirlemişlerdir. Kabul edilmiş gerçekliğin sınırları hayali düzen çerçevesi içinde kalmıştır genel olarak. Bunu tarihsel süreç içindeki sanatsal çalışmaların kısa bir değerlendirilmesiyle göstermek mümkündür. Günümüze kalan sanatsal çalışmalar, yapıldıkları dönemin ruhunu ve elbette hayali düzenini yansıtırlar. Sanat eserlerinin anlattıkları “hikâyeler” buna göre şekillenmiştir. Oysa özellikle çağdaş döneme yaklaştıkça insanoğlu bu üst anlatının varlığını daha çok fark etmeye başlamışlardır. Özellikle aklın egemenliği artmaya başladıkça toplum ve sanatçılar üst anlatıların işlevlerini bazen bilinçsiz bir şekilde olsa da, ama mutlaka, sorgulamaya başlamışlar ve bu sorgulamalardan büyük değişimler devşirmişlerdir. Amacım, gerçeklik ve hayali düzen kavramlarına kısa, ama toparlayıcı bir bakış attıktan sonra, özellikle günümüz sanatçılarının işlerinde ve elbette kendi çalışmalarımda hayali düzen’in etkisini sorgulamak, en azından görmeye çalışmaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2025-10-10T10:58:16Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster