Show simple item record

dc.contributor.advisorSayın, Zülfükar
dc.contributor.authorAksoy, Burcu
dc.date.accessioned2023-09-27T08:27:00Z
dc.date.issued2023-09-13
dc.date.submitted2023-08-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33992
dc.description.abstractThe climate crisis is a global problem that concerns all humanity and is becoming more dangerous day by day. Therefore, it is important that governments and large organizations encourage the use of green energy systems for a sustainable future by producing effective policies for the solution of the crisis in question, requiring a mass movement, not individual efforts. With the field experts’ opinions, it can be said that it is urgently necessary to abandon the use of outdated fossil fuels and reduce greenhouse gas emissions to zero in this context. In this thesis, in which posters with the content of the climate crisis are analyzed with semiotic methods in order to examine both in terms of form / graphic design and content, and poster applications are carried out in this context; it is aimed to make designs in order to increase the awareness of the target audience about the climate crisis and to attract the attention of the society for the solution of climate problems, to create a useful resource for researchers on the climate crisis, and to constitute a theoretical and functional resource on the subject for researchers as much as possible. In the study, the concepts of climate, climate crisis, poster, indicator, and semiotics were examined in detail, and five selected posters with the content of climate crisis were examined in terms of semantic, syntactic, and pragmatic methods. Based on the information obtained after detailed poster analysis, a climate campaign was created, and seven poster applications were carried out. These posters were designed in the light of the views of widely known climate advocates such as Greta Thunberg, Leonardo DiCaprio, Al Gore, Bill Gates, Jane Fonda and with the theme of May 15, 2024 World Climate Change Day. The designed campaign was implemented with the slogan “stop the use of fossil fuels and take part in the climate movement”.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİklim krizi
dc.subjectAfiş
dc.subjectSosyal afiş
dc.subjectGösterge
dc.subjectGöstergebilim
dc.subjectGrafik tasarım
dc.subjectGörsel iletişim tasarımı
dc.subject.lcshGörsel sanatlartr_TR
dc.titleİklim Krizi İçerikli Afişlerin Göstergebilimsel Yaklaşımlarla İncelenmesi ve Uygulamalartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİklim krizi tüm insanlığı ilgilendiren ve her geçen gün daha tehlikeli hale gelen küresel bir sorundur. Dolayısıyla, bireysel çabaların değil kitlesel bir hareketin gerektiği söz konusu krizin çözümü konusunda, hükümetlerin ve büyük kuruluşların etkili politikalar üreterek sürdürülebilir bir gelecek için yeşil enerji sistemlerini kullanmayı teşvik etmeleri önemlidir. Alan uzmanlarının görüşlerinden hareketle, bu bağlamda artık çağ dışı olan fosil yakıt kullanımının terk edilip, sera gazı emisyonlarının sıfıra indirilmesinin ivedilikle gerekli olduğu söylenebilir. İklim krizi içerikli afişlerin hem biçim / grafik tasarım hem de içerik açısından irdelenmesi için göstergebilimsel yaklaşımlarla incelendiği ve bu bağlamda afiş uygulamalarının gerçekleştirildiği bu tez çalışmasında; iklim krizi konusunda hedef kitlenin farkındalığının arttırılması ve iklim sorunlarının çözümü için toplumun dikkatinin çekilmesi amacıyla tasarımlar yapılması ve araştırmacılar için -olanaklar ölçüsünde- konu ile ilgili kuramsal ve kılgısal bir kaynak oluşturulması amaçlanmıştır. Çalışmada iklim, iklim krizi, afiş, gösterge ve göstergebilim kavramları ayrıntılı olarak incelenmiş; seçilen beş adet iklim krizi içerikli afiş, anlamsal, biçimdizimsel / düzen ve yararsal /işlevsel açıdan, göstergebilimsel yaklaşımlarla incelenmiştir. Ayrıntılı bir şekilde yapılan örnek incelemeleri sonrasında elde edilen verilerden hareketle bir iklim kampanyası tasarlanarak yedi afiş uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu afişler Greta Thunberg, Leonardo DiCaprio, Al Gore, Bill Gates ile Jane Fonda gibi iklim savunuculuğu yapan ve büyük kitleler tarafından tanınan kişilerin konu ile ilgili görüşleri ve 15 Mayıs 2024 Dünya İklim Günü izleğiyle tasarlanmıştır. Tasarlanan kampanya, geliştirilen “fosil yakıt kullanımına dur de; iklim hareketinde sen de yer al” sloganı ile uygulanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.terms2 aytr_TR
dc.embargo.lift2023-11-28T08:27:00Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeprojecttr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record