Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEsen Aydınlı, Fatma
dc.contributor.authorTağıl, Hanife Nur
dc.date.accessioned2023-09-18T11:47:07Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-08-14
dc.identifier.citationTağıl, H. N. Rezonans Ses Ediniminde Klinisyen Geri Bildirim Özelliklerinin Etkisinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dil ve Konuşma Terapisi Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33976
dc.description.abstractThere are clinical researches which aim to adapt motor learning principles to voice therapy and which examine individual differences that underlie of behavioral changes and skill acquisition. While there are many studies at the ‘practice’ phase regarding the characteristics of clinician feedback for motor learning principles in the field of voice therapy, there are few studies available in the ‘prepractice’ phase. In this thesis study, by keeping the prepractice phase components motivation, verbal information and modeling steady; resonant voice training was applied by 2 Speech and Language Therapists to 6 different groups (n=90) consisting of women with healthy voices between the ages of 18-35, in which feedback characteristics changed. These 6 groups; consists of groups that do not receive any feedback, receive knowledge of result feedback and receive knowledge of performance feedback (4 subgroups). Auditory-perceptual and acoustic assessments were made before and after the training. Auditory-perceptual assessment was made by 3 experts experienced in the field by grading the quality of the resonant voice, and a statistically significant difference was found between the groups when the participant groups were compared (p<.05). According to the results of multiple comparison analysis, a statistically significant difference was found between the group that did not receive feedback and the kinesthetic + visual + auditory feedback group after the Bonferronni correction (p<.05). According to the findings of the analyzes of acoustic assessment, there was no significant difference between the groups in terms of the intensity and the Cepstral Peak Prominence, but an increase in the repetitions at the end of the training was detected in the feedback-given groups. The findings of the study indicate that it is beneficial to give feedback by using different sensory modalities in the prepractice phase and to use knowledge of result feedback in the acquisition of the resonant voice.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMotor Öğrenmetr_TR
dc.subjectSes Terapisitr_TR
dc.subjectHummingtr_TR
dc.subjectUygulamatr_TR
dc.subjectGeri Bildirimtr_TR
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleRezonans Ses Ediniminde Klinisyen Geri Bildirim Özelliklerinin Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKlinik araştırmalar, motor öğrenme ilkelerini ses terapisine uyarlamayı hedefleyerek, davranış değişikliklerinin ve beceri ediniminin altında yatan bireysel farklılıkları incelemektedir. Ses terapisi alanında motor öğrenme ilkeleri için, klinisyen geri bildiriminin özelliklerine ilişkin ‘uygulama’ aşamasında birçok çalışma mevcut iken; ‘uygulama öncesi’ aşamada sınırlı sayıdadır. Yapılan bu tez çalışmasında, uygulama öncesi aşaması bileşenlerinden; motivasyon, sözel bilgilendirme ve model olma sabit tutularak; geri bildirim özellikleri değişen, katılımcıları 18-35 yaş arası sağlıklı sese sahip kadınların oluşturduğu, 6 ayrı gruba (n=90), 2 Dil ve Konuşma Terapisti tarafından rezonans ses eğitimi verilmiştir. Bu 6 grup; geri bildirim almayan, sonuç geri bildirimi alan ve performans geri bildirimi alan (4 alt grup) gruplardan oluşmaktadır. Eğitim öncesinde ve sonrasında işitsel-algısal ve akustik değerlendirmeler yapılmıştır. İşitsel-algısal değerlendirme, alanda deneyimli 3 uzman tarafından rezonans sesin kalitesinin derecelendirilmesi şeklinde yapılmış olup, katılımcı grupları karşılaştırıldığında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<.05). Çoklu karşılaştırma analizi sonuçlarına göre, Bonferroni düzeltmesi sonrası geri bildirim almayan grup ile kinestetik + görsel + işitsel geri bildirim grubu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur (p<.05). Akustik değerlendirme analizi bulgularına göre ise şiddet ve Kepstral Tepe Noktası arasında gruplar arasında anlamlı farklılık elde edilmemekle birlikte geri bildirim verilen gruplarda seans sonundaki tekrarlarda artış tespit edilmiştir. Çalışma bulguları, rezonans sesin ediniminde uygulama öncesi aşamada farklı duyusal modalitelerin kullanılarak geri bildirimin verilmesinin ve sonuç geri bildiriminin kullanılmasının faydalı olduğunu işaret etmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentDil ve Konuşma Terapisitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-09-18T11:47:07Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster