dc.contributor.advisor | Demir, Nurettin | |
dc.contributor.author | Yavuz, Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2023-08-31T12:50:34Z | |
dc.date.issued | 2023-08-31 | |
dc.date.submitted | 2023-07-04 | |
dc.identifier.citation | YAVUZ, Şeyma. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kitlesel Açık Çevrim İçi Dil Derslerinde A1 Düzeyi Yazma Becerisine Yönelik Bir Durum Çalışması, Doktora Tezi, Ankara, 2023. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33953 | |
dc.description.abstract | The advent of technology and the proliferation of the internet have facilitated greater
accessibility to the language learning process. People can benefit from online resources,
participate in online language courses, and improve their language skills by practicing on
interactive platforms, without being dependent on traditional methods for language
learning purposes. In this new era, language learning has become a hobby that meets
people’s desire to explore the world and interact with different cultures. Now people have
the opportunity to acquire linguistic competence and experience cultural diversity by
crossing borders. Technological innovations have facilitated the access, enjoyment, and
engagement of language learners in varies contexts.
The aim of this study is to explore the potential strategies for enhancing the writing
proficiency of learners at the A1 level in Massive Open Online Language Courses
(MOOLC). The characteristics of this system are the absence of teachers or guides, and
the use of pre-recorded videos and activities based on a specific curriculum.
This study is a qualitative research and is designed in the form of a case study. The
document review technique was used to determine the errors made by the learners in the
A1 level writing process. Semi-structured interviews were conducted with teachers to
determine the most common errors made by A1 level learners in their writing skills and
with learners learning Turkish in MOOLC to determine the opinions of learners about
writing skills and system in MOOLC. The data collected in the research were analysed
by transferring them to the NVivo 12 qualitative data analysis program and examined
with descriptive analysis.
According to the research findings, the errors made by the learners in writing skills have
been classified as grammatical, vocabulary, syntactic, spelling and punctuational errors,
and it was determined that learners are in need of sentence construction and free writing
exercises, in MOOLC systems to improve their writing skills. The learners also reported
that learning a language in MOOLC systems was challenging due to the lack of body
language and immediate feedback by the teacher. While the advantages stated as no marking of attendance, the ability to work according to the subject you want at any time
and place and at your own pace in language learning in MOOLC systems.
As a result of the study, in accordance with the findings, activities aimed at writing skills
at A1 level have been prepared and presented as suggestions for use in MOOLC in the
teaching of Turkish as a foreign language. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Kitlesel açık çevrim içi dil dersleri (KAÇDD) | |
dc.subject | A1 düzeyi | |
dc.subject | Yazma becerisi | |
dc.subject | Durum çalışması | |
dc.subject.lcsh | Filoloji. Dilbilim. | tr_TR |
dc.title | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kitlesel Açık Çevrim İçi Dil Derslerinde A1 Düzeyi Yazma Becerisine Yönelik Bir Durum Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Teknoloji ve internet sayesinde dil öğrenme süreci daha erişilebilir hale gelmiştir.
İnsanlar dil öğrenme amacıyla geleneksel yöntemlere bağımlı olmadan, çevrimiçi
kaynaklardan faydalanabilir, çevrimiçi dil kurslarına katılabilir ve dil becerilerini
interaktif platformlarda pratik yaparak geliştirebilir. Bu yeni dönemde dil öğrenmek,
insanların dünyayı keşfetme isteğini ve farklı kültürlerle etkileşimde bulunma arzusunu
karşılayan bir hobi haline gelmiştir. Artık insanlar, sınırları aşarak farklı dilleri öğrenme
ve kültürel çeşitliliği deneyimleme imkânına sahiptir. Teknolojinin sunduğu imkânlarla,
dil öğrenmek artık daha erişilebilir, keyifli ve ilgi çekici bir deneyim haline gelmiştir.
Bu çalışmada, hiçbir öğretmen ve/veya rehberin olmadığı, öğretimin sadece belli bir
müfredata göre önceden hazırlanmış videolar ve etkinlikler ile olduğu Kitlesel Açık
Çevrim İçi Dil Derslerinde (KAÇDD) yabancı dil olarak Türkçe öğrenen A1 düzeyindeki
öğrenicilerin yazma becerilerini geliştirmek için etkinlik hazırlanması amaçlanmıştır.
Çalışma nitel araştırma olup durum çalışması biçiminde desenlenmiştir. Öğrenicilerin A1
düzeyinde yazma sürecinde yaptıkları hataların belirlenmesinde doküman incelemesi
tekniğinden yararlanılmıştır. A1 düzeyinde öğrenicilerin yazma becerilerinde en sık
yaptıkları hataların belirlenmesi için öğretmenlerle ve KAÇDD’de öğrenicilerin yazma
becerisi ve sistemle ilgili görüşlerini tespit etmek için KAÇDD’de Türkçe öğrenen
öğrenicilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada toplanan veriler
NVivo 12 nitel veri analizi programına aktarılarak çözümlenmiş ve betimsel analiz ile
incelenmiştir.
Araştırma bulgularına göre, öğrenicilerin yazma becerisinde yaptıkları hatalar dilbilgisel,
sözcük seçimi, söz dizimsel ve yazım noktalama hataları olarak sınıflandırılmıştır.
Öğrenicilerin KAÇDD’de yazma becerilerini geliştirebilmek için cümle kurma ve serbest
yazma etkinlikleri olmasını istedikleri tespit edilmiştir. Öğreniciler, KAÇDD’de dil
öğrenmeyi beden dilinin olmaması, sorularını soracak birinin olmaması açısından zor
bulduklarını belirtirken devam zorunluluğunun olmaması, istenilen konuya, istenilen saatte, istenilen yerde ve kendi hızına göre çalışabilmeyi KAÇDD’de dil öğrenmenin
avantajı olarak ifade etmişlerdir.
Çalışmanın sonucunda, bulgular doğrultusunda Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde
KAÇDD’de kullanılmak üzere A1 düzeyinde yazma becerisine yönelik etkinlikler
hazırlanmış ve öneri olarak sunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türkiyat Araştırmaları | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-08-31T12:50:34Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |