Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSayın, Zülfükar
dc.contributor.authorÇorbacı, Uğurcan
dc.date.accessioned2023-08-21T10:53:42Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-07-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33930
dc.description.abstractWindow displays, which are used to attract the attention of customers in clothing stores, have become an important tool used by both employers and designers in recent years. In fact, these visual communication indicators have been designed as applications that fulfill the purpose of attracting customers and on the other hand, they have undertaken the tasks of providing social communication and creating beautiful sensory (aesthetic) impressions in the commercial context. Therefore, the window displays of some clothing stores can be designed as an artistic presentation and display area and can be differentiated from other displays. In parallel with the continuous development of technology and the change in design approaches in this context, unexpected interest and reaction environments can be created in the normal course of life of the target audience by using original illustrations, which are becoming more and more interesting day by day. So, by attracting the attention of passers-by even with no intention to enter any stores with the interesting graphic indicators used, they can arouse the curiosity to examine the window display, attracting them to the store. In order to further develop the window display illustrations, which have a great impact on the life of the individual and thus on the life of the society in terms of both function and aesthetics, it is very important to define the problems by researching the subject, to develop solutions to the problems identified and to realize more qualified illustrations in this context. In the first chapter titled "Conceptual Framework" of the research consisting of four chapters; the subject, purpose, problem, importance, method, limits and iv assumptions / hypotheses of the study are emphasized. In the second chapter titled "Window Display Design in the Clothing Sector"; clothing, window display and graphic applications in window display design are mentioned. In the third chapter, the illustration applications in the prominent window display designs in the world and in Turkey are analyzed; and analytical information is provided about the illustrators, application methods and styles of the illustrations. Window display illustration including two different clothing store, which has been used in scope of this study as implementation, has been revealed by examining at 4th and the last chapter.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectVitrin
dc.subjectVitrin tasarımı
dc.subjectResimleme
dc.subjectİllüstrasyon
dc.subjectVitrin resimlemesi
dc.subjectResimleme biçemleri
dc.subjectGrafik tasarım
dc.subjectGörsel iletişim tasarımı
dc.subjectGiyim
dc.titleGiyim Sektörüne Yönelik Vitrin Tasarımlarında Resimleme Biçemleri ve Uygulamalartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetGiyim sektörüne yönelik mağazalarda, müşterilerin ilgisini çekmek için kullanılan vitrinler son yıllarda hem işverenler hem de tasarımcılar tarafından kullanılan önemli bir araç haline gelmiştir. Öyle ki, bu görsel iletişim göstergeleri; bir yandan müşteri çekme amacını yerine getiren uygulamalar olarak tasarlanırken, diğer yandan tecimsel bağlamda toplumsal iletişimi sağlama ve güzel duyusal (estetik) izlenimler yaratma görevlerini üstlenmiştir. Dolayısıyla da bazı giyim mağazalarının vitrinleri sanatsal birer sunum ve sergileme alanı olarak tasarlanabilmekte ve diğer vitrinlerden ayrışabilmektedir. Teknolojinin sürekli gelişimi ve bu bağlamda tasarım yaklaşımlarının değişmesine paralel olarak gün geçtikçe daha ilgi çekici hale gelen özgün resimlemelerin vitrinlerde kullanılması ile hedef kitlenin normal yaşam seyrinde beklenmedik ilgi ve tepki ortamları yaratılabilmektedir. Öyle ki; kullanılan ilginç resimlemeler sayesinde herhangi bir mağazaya girme ereği olmayan gezginlerin bile dikkatlerini çekerek, onlarda vitrini inceleme merakı uyandırabilmekte ve böylece -hiç akıllarında yokken bile- onları mağazaya çekebilmektedir. Bireyin, dolayısıyla da toplumun yaşamı üzerinde hem işlev hem de estetik açısından çokca etkili olan vitrin resimlemelerinin daha da geliştirilmesi amacı ile konunun araştırılarak problemlerinin tanımlanması, tespit edilen sorunlara çözüm önerileri geliştirilmesi ve bu bağlamda daha nitelikli resimlemeler gerçekleştirilmesi oldukça önemlidir. Dört bölümden oluşan araştırmanın “Kavramsal Çerçeve” başlıklı birinci ii bölümünde; çalışmanın konusu, amacı, problemi, önemi, yöntemi, sınırları ve varsayımları / hipotezleri üzerinde durulmaktadır. “Giyim Sektöründe Vitrin Tasarımı” başlıklı ikinci bölümde; giyim, vitrin ve vitrin tasarımında grafik uygulamalarından söz edilmektedir. Üçüncü bölümde Dünya’da ve Türkiye’de öne çıkan vitrin tasarımlarındaki resimleme uygulamaları incelenmekte; resimlemeciler, resimlemelerin uygulama yöntemleri ve biçemleri hakkında irdeleyici bilgiler verilmektedir. Dördüncü ve son bölümde ise iki farklı giyim mağazasına yönelik -uygulama çalışması- olarak gerçekleştirilen vitrin resimlemeleri irdelenerek sunulmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-08-21T10:53:42Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster