Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökmen, Rengim
dc.contributor.authorInal, Eray
dc.date.accessioned2023-07-24T08:14:57Z
dc.date.issued2023-07-11
dc.date.submitted2023-06-15
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33718
dc.description.abstractIn this study, a detailed form analysis of Antonin Dvorak's 9th Symphony was made and the work was analysed in terms of conducting techniques. Document analysis method was used in the study. The study includes information about the Romantic Period and its music, Czech music, Antonin Dvorak's life, musical life and musical language. Dvorak's Op.95 mi minor 9th Symphony was analysed in various dimensions. In the study, while suggestions for beat techniques for many parts of the work that are thought to be a problem for conductors, tempo and tempo change suggestions and style suggestions based on the characteristic structure of the work other than the tempos written by Dvorak are also included. It has been determined that different understandings of the terms and tempos written by Dvorak in the score have been traditionalised. In addition to dynamic suggestions, suggestions were made about the parts that should be studied in detail during rehearsals. This is the most detailed study on Dvorak's 9th Symphony in Turkey. Technically, this research contains information that will enable a better understanding and analysis of the 9th Symphony, one of the most popular symphonies of the nationalist romantic movement, and thus bring a different perspective to the romantic symphony. It is thought that conductors and conductor candidates will conduct this work much more consciously and in detail in line with the issues enlightened by this thesis.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectRomantik dönemtr_TR
dc.subjectÇek müziğitr_TR
dc.subjectUlusalcılıktr_TR
dc.subject19. Yüzyıltr_TR
dc.subjectAntonin Dvoraktr_TR
dc.subject9. Senfonitr_TR
dc.subject.lcshM- Müzik ve Müzik üzerine kitaplartr_TR
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.subject.lcshMüzik literatürütr_TR
dc.titleA. Dvorak'ın 9. Senfonı̇sı̇nı̇n Form Analizi Ve Orkestra Şefliği Teknikleri Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, Antonin Dvorak'ın 9. Senfonisinin detaylı form analizi yapılmış ve eser orkestra şefliği teknikleri açısından incelenmiştir. Çalışmada, doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada; Romantik Dönem ve müziği, Çek müziği, Antonin Dvorak’ın hayatı, müzikal yaşamı ve müzikal dili ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Dvorak’ın Op.95 mi minör 9. Senfonisi çeşitli boyutlarıyla ele alınmıştır. Çalışmada, eserin şefler açısından problem olabileceği düşünülen birçok kısmı için vuruş teknikleri önerilerine yer verilirken; Dvorak’ın yazdığı tempolar dışında eserin karakteristik yapısına dayanan tempo ve tempo değişim önerileri ve stil önerilerine de yer verilmiştir. Dvorak’ın partisyonda yazdığı terim ve tempolarla ilgili farklı anlayışların gelenekselleşmiş olduğu tespit edilmiştir. Dinamik önerileriyle birlikte provalar esnasında detaylı çalışılması gerektiği öngörülen kısımlarla ilgili önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışma, ülkemizde Dvorak’ın 9. Senfoni ile ilgili yapılmış en ayrıntılı çalışmadır. Teknik olarak bu araştırma, ulusalcı romantik akımın en gözde senfonilerinden birisi olan 9. Senfoninin daha iyi anlaşılmasını, analiz edilmesini ve böylelikle romantik senfoniye farklı bir bakış açısı getirilmesini sağlayacak bilgiler içermektedir. Bu tezin aydınlattığı hususlar doğrultusunda orkestra şefi ve şef adaylarının, bu eseri çok daha bilinçli ve detaylı yönetecekleri düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentKompozisyon ve Orkestra Şefliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-24T08:14:57Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR
dc.subtypemusical scoretr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster