Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Pınar
dc.contributor.authorErcan, Fatma Arzum
dc.date.accessioned2023-07-18T11:35:54Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-06
dc.identifier.citationErcan FA. Toplumsal Cinsiyetlendirilmiş Bir Kurum: Futbol Antrenörlüğü Mesleği [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara: Hacettepe Üniversitesi; 2023tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33675
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to reveal the gender-based inequalities experienced by women in football coaching on the basis of Acker's gendered institution theory. This study would contribute to understanding how gender inequalities are experienced in and through football coaching, which is accepted as an institution. Moreover, it would be important to understand the obstacles women coaches face on the football field and set light on recommendations. Qualitative research design was used as it allows to understand and interpret the experiences of women in the field of football coaching. The data were collected through semi-structured individual interviews between December 2021 and February 2022. The research group determined by the criterion sampling method consists of thirteen active women football coaches aged between 23 and 40. Nine of the coaches work in sports clubs, three work in football schools, and one works in the national team. In the analysis of the data, deductive and inductive approaches were adopted together and reflexive thematic analysis method was used. As a result of the analyses, two themes were developed: "A Matter of Existence: To Be or Not To Be" and "Football Player of the Past, Coach of the Future: Organizational Experiences and Expectations". Findings show that women challenge to prove themselves to others to continue their football coaching profession and remain on the football field. It reveals that traditional gender roles attributed to football coaching and women exclude women from the profession of coaching. In addition, the strategies implemented by the TFF in the football coaching profession and coaching training courses are reflected in the experiences of women as inequality. As a result, football coaching in Turkey is a profession in which gendered inequalities are reproduced culturally and institutionally. To achieve gender equality in the field of football coaching, football institutions need to develop and implement strategic action plans, as recommended by UEFA (2021) and FIFA (2019).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFutbol antrenörlüğütr_TR
dc.subject.lcshSosyolojitr_TR
dc.titleToplumsal Cinsiyetlendirilmiş Bir Kurum: Futbol Antrenörlüğü Mesleğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada kadınların futbol antrenörlüğünde deneyimlediği toplumsal cinsiyet temelli eşitsizlikleri Acker’ın toplumsal cinsiyetlendirilmiş kurum kuramı temelinde inceleyerek ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Futbol antrenörlüğünü bir kurum olarak ele alan bu çalışma meslekteki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nasıl deneyimlendiğini açığa çıkartması, böylece kadın antrenörlerin karşılaştıkları engellerin anlaşılması ve bu engellere karşı geliştirilebilecek önerilere ışık tutması açısından önemlidir. Kadınların futbol antrenörlüğü alanındaki deneyimlerini anlamaya ve yorumlamaya olanak tanıdığı için nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Veriler Aralık 2021 – Şubat 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler ile toplanmıştır. Ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen araştırma grubunu on üç aktif kadın futbol antrenörü oluşturmaktadır. 23-40 yaş aralığındaki antrenörlerin dokuzu kulüplerde, üçü futbol okulunda ve biri milli takımda çalışmaktadır. Verilerin analizinde tümdengelimsel ve tümevarımsal yaklaşım birlikte benimsenmiş ve refleksif tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonucunda “Bir Varoluş Meselesi: Olmak ya da Olmamak” ve “Geçmişin Futbolcusu, Geleceğin Antrenörü: Kurumsal Deneyimler ve Beklentiler” olmak üzere iki tema geliştirilmiştir. Bulgular kadınların futbol antrenörlüğünde var olabilmeleri için kendini kanıtlama mücadelesi verdiklerini göstermektedir. Kadınlara geleneksel olarak yüklenen rollerin kadın futbol antrenörlerini dışlayan uygulamaları ürettiği; ayrıca TFF’nin futbol antrenörlüğünde ve antrenörlük eğitim programlarında uyguladığı stratejilerin kadınların deneyimlerine eşitsizlik olarak yansıdığı ortaya çıkmaktadır. Sonuç olarak Türkiye’de futbol antrenörlüğü toplumsal cinsiyetlendirilmiş eşitsizliklerin kültürel ve kurumsal olarak yeniden üretildiği bir meslektir. Futbol antrenörlüğünde kadınların toplumsal cinsiyet eşitliği temelinde yeterli temsil edilmesi için, UEFA (2021) ve FIFA’nın (2019) da önerdiği gibi, futbol kurumlarının stratejik eylem planları geliştirmelerine ve uygulamalarına ihtiyaç duyulmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri ve Teknolojisitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-18T11:35:54Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster