Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorElçin, Melih
dc.contributor.authorKaracan, Bensu
dc.date.accessioned2023-07-17T13:40:25Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-02
dc.identifier.citationKaracan, B., Tıp Fakültesi Öğrencilerinin LGBTİQ+ Bireylerin Eğitim Süreçlerine Yönelik Algılarının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıp Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33646
dc.description.abstractThe concept of LGBTIQ+ in today's world encompasses individuals who do not conform to the traditional gender roles of male and female, bringing together various sexual identities under one umbrella. LGBTIQ+ individuals are at a disadvantage in terms of their education, access to healthcare, and other areas. This study, prepared to describe the perceptions of medical students regarding the educational process of LGBTIQ+ individuals, was conducted as a qualitative research using accessible situation sampling and snowball sampling methods. The research group was formed with voluntary participation from undergraduate students enrolled in the medical program at Hacettepe University School of Medicine during the 2022-2023 academic year. Semi-structured interview forms were used for in-depth individual interviews, and the data obtained were evaluated through thematic content analysis. The findings of the study support previous research. However, it was observed that the participants in our study had different perceptions regarding definitions and concepts, and these individuals showed sensitivity in terms of discourse. The findings of the study indicate that there is no discriminatory/different/negative behavior towards individuals with different sexual orientations/identities by faculty members/instructors in the educational environment. Different attitudes were not observed towards individuals with different sexual orientations during their education. The findings obtained from the research indicate that the problems faced by LGBTIQ+ individuals are a result of social discrimination. It demonstrates that creating an environment that accepts and supports LGBTIQ+ individuals would contribute positively to reducing discrimination and negative behavior. In this research, it has been emphasized that combating prejudice and discrimination is important to find solutions to the problems faced by LGBTIQ+ individuals, and education emerges as the most crucial factor in removing the barriers in front of LGBTIQ+ individuals.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLGBTİQ+tr_TR
dc.subject.lcshTıp uygulamasıtr_TR
dc.titleTıp Fakültesi Öğrencilerinin LGBTİQ+ Bireylerin Eğitim Süreçlerine Yönelik Algılarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüzde cinsel kimlikleri tek bir çatı altında toplayan LGBTİQ+ kavramı, geleneksel kadın ve erkek cinsiyet rollerine uymayan bireyleri kapsamakta ve söz konusu kimliklerin baş harflerinden oluşmaktadır. LGBTİQ+ bireyler, eğitim süreçlerinde, sağlık hizmetlerine erişimde vb. konularda dezavantajlı konuma düşmektedirler. Tıp fakültesi öğrencilerinin LGBTİQ+ bireylerin eğitim süreçlerine yönelik olan algılarının neler olduğunu betimleme amacıyla hazırlanan bu çalışma, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ve kartopu-zincir örneklemesi yöntemleri kullanılarak Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi 2022-2023 eğitim öğretim döneminde lisans programına kayıtlı öğrencilerden gönüllü katılım esası çerçevesinde oluşturulmuş bir araştırma grubu ile olgubilim deseni kullanılarak nitel bir araştırma olarak yürütülmüştür. Bu desen içinde yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak derinlemesine bireysel görüşmeler yapılmış ve elde edilen veriler tematik içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular daha önceki araştırmaları destekler niteliktedir. Bununla birlikte, araştırmamıza katılan katılımcıların tanım ve kavramlarla ilgili farklı algılarının bulunduğu, bu bireylerin hitabet konusunda hassasiyet gösterdikleri görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular, eğitim ortamında cinsel kimliği/eğilimi farklı bireylere öğretim üyeleri/öğreticiler açısından ayrımcı/farklı/olumsuz bir davranış söz konusu olmadığını, cinsel eğilimi/yönelimi farklı olan bireylere eğitim süresince dersliklerde farklı bir tutum oluşmadığını ortaya koymaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, LGBTİQ+ bireylerin sorunlarının, toplumsal ayrımcılığın sonucu olduğu, LGBTİQ+ bireyleri kabul eden ve destekleyen bir eğitim ortamının sağlanmasının, ayrımcılık ve olumsuz davranışların azaltılmasında olumlu katkı sağlayacağını göstermektedir. Bu araştırmada LGBTİQ+ bireylerin sorunlarına çözüm bulmak için önyargı ve ayrımcılıkla mücadele etmenin önemli olduğu ve LGBTİQ+ bireylerin önündeki engelleri ortadan kaldırabilmek için en önemli etkenin eğitim olabileceği öne çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi ve Bilişimitr_TR
dc.embargo.termsAçık Erişimtr_TR
dc.embargo.lift2024-01-19T13:40:25Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster