Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDede, Kadir
dc.contributor.authorAydeniz, Sema
dc.date.accessioned2023-07-12T10:13:11Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-12
dc.identifier.citationAydeniz, S. (2023), Yeni Medya Çağında Nostalji: Bir Bellek Mekanı Olarak Old Laik Days, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33613
dc.description.abstractThe key concept in explaining Turkey's social and political transformation in the 2000s is the "old Turkey." The discourse of the old Turkey brings a comparison between the past and the present. This comparison becomes frequently used both in everyday life and in politics. While the problems of the past serve a function in idealizing the present, there are also those who yearn for the past. This situation indicates the coexistence of different images of the past. This coexistence implies a social aspect of remembering. Testimonies and narratives influence individuals' perspectives on the past. Thus, the group to which an individual belongs shapes their way of remembering. What is remembered, forgotten, and ignored will influence individuals' and groups' perspectives on the past. The subject of the thesis is the Old Laik Days account on the social media platform Instagram, which generates nostalgia by invoking the past in a positive tone. In this sense, the account is considered as a memory place. With the opportunities brought by new media technologies, nostalgia finds a wide dissemination space and becomes popularized. On the other hand, the possibility of mutual interaction in the new media environment allows nostalgia to stay alive. Therefore, the aim of the thesis is to reflect on the relationship between new media and nostalgia. The aim of the thesis is to approach the nostalgia emerging from the Old Laik Days account as a reflection of today's crises. In this sense, nostalgia is seen as a product of the present, rather than the past. Nostalgia is based on the idea that the golden age has been lost. Thus, the study aims to reach the traces of the golden age(s) and losses of Old Laik Days. On the other hand, the study also involves reflecting on the impact of this emerging nostalgia on the future. Is the nostalgia that emerges in a form of mourning, or does it play a decisive role in constructing the future?tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectNostaljitr_TR
dc.subjectToplumsal bellektr_TR
dc.subjectLaikliktr_TR
dc.subjectEski Türkiyetr_TR
dc.subject.lcshSiyaset bilimi (Genel)tr_TR
dc.titleYeni Medya Çağında Nostalji: Bir Bellek Mekanı Olarak Old Laik Daystr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTürkiye’nin 2000’li yıllarda geçirmiş olduğu toplumsal ve siyasal dönüşümü açıklamada eski Türkiye anahtar kavramdır. Eski Türkiye söylemi geçmiş ve bugün arasındaki kıyası beraberinde getirir. Bu kıyas hem gündelik hayatta hem de siyasette sıklıkla kullanılır hale gelir. Geçmişin problemleri bugünün idealleştirilmesinde işlev görürken geçmişe özlem duyanlar da görünürdür. Bu durum farklı geçmiş görüntülerinin birlikteliğine işaret eder. Bu birliktelik, hatırlamanın toplumsal yönüne dair imada bulunur. Tanıklıklar ve aktarılanlar, kişilerin geçmişe bakışını etkiler. Böylece kişinin dahil olduğu grup, onun hatırlama biçimini şekillendirir. Hatırlananlar, unutulanlar ve görmezden gelinenler kişi ve grupların geçmişe bakışlarını etkileyecektir. Çalışmanın konusunu bir sosyal medya platformu olan Instagram’da, geçmişi olumlu tonda çağırarak nostalji üreten Old Laik Days hesabı oluşturur. Bu anlamıyla hesap bir hafıza mekânı olarak ele alınmıştır. Yeni medya teknolojilerinin getirmiş olduğu olanaklarla, nostalji kendisine geniş bir yayılma alanı bulur ve kitleselleşir. Bir diğer yandan yeni medya ortamında karşılıklı etkileşimin mümkün olması, nostaljinin canlı kalmasını sağlar. Bu anlamıyla çalışmada, yeni medya ve nostalji arasındaki ilişkisi üzerine düşünmeyi hedefler. Çalışmada Old Laik Days hesabında ortaya çıkan nostaljinin, bugünün krizlerinin bir yansıması olarak ele alınması hedeflenmiştir. Bu anlamıyla nostalji, geçmişin değil bugünün ürünüdür. Nostalji, altın çağın kaybedildiği fikrine dayanır. Böylece çalışma Old Laik Days’in altın çağı/çağlarının ve kayıplarının izlerini sürmeyi hedefler. Bir diğer yandan çalışma, ortaya çıkan bu güncel nostaljinin gelecek üzerindeki etkisi üzerine düşünmeyi içerir. Ortaya çıkan nostalji bir yas biçiminde midir yoksa geleceğin inşa edilmesi fikrinde belirleyici midir?tr_TR
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-12T10:13:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster