dc.contributor.advisor | Sune, Engin | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2023-07-10T11:49:01Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-08 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33588 | |
dc.description.abstract | The Eurocentric nature of the IR discipline has been discussed recently. Scholars criticize Eurocentrism for
being unable to understand and analyze the problems of the non-Western world. Therefore, many studies
attribute considerable significance to the efforts for developing a non-Western IR. Through these
discussions, seven main premises appear to be constructing the Eurocentrism of IR: Western
exceptionalism, racism, universalism, the Eurocentric framing of world history, Western civilizational
superiority, Orientalism and the theory of progress. Not satisfied with this situation, many scholars argue
for the necessity to overcome Eurocentrism and strive to reach a non-Western IR, which is neither
establishing a new -centrism nor specifically designed for only certain regions/states. The Chinese School
of IR is one of such attempts and is the focus of this study. Scholars of the Chinese School optimistically
observe their success in overcoming Eurocentrism and believe that the Chinese School has the potential to
establish a non-Western IR approach. Thus, this study aims to understand to what extent the Chinese School
is successful in overcoming Eurocentrism. The seven premises of Eurocentrism are considered as the tool
of comparison to be applied to the Chinese School of IR. As a result of this analysis, it is observed that the
Chinese School replaces Eurocentrism with Sino-centrism, which stands as a challenge to the glorified
West and Western ideas. However, it also reproduces Eurocentric logic of parochialism. Creating a new -
centrism does not match the aim of non-Western IR, which strives to emancipate the discipline from centrist
approaches. Through such an analysis, this study reveals the hidden traps in the search for a non-Western
IR that would lead unintentional reproduction of Eurocentrism. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Eurocentrism | tr_TR |
dc.subject | The Chinese School | tr_TR |
dc.subject | Non-Western IR | tr_TR |
dc.subject | global IR | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Uluslararası ilişkiler | tr_TR |
dc.title | Non-Western Challenges to Eurocentrism: the case of Chinese IR | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Uluslararası ilişkiler disiplininin Avrupa merkezci doğası son zamanlarda tartışılmaktadır.
Akademisyenler, Avrupa merkezciliğin, dünyanın geri kalanının sorunlarını anlayamadığı ve analiz
edemediği için eleştirmektedir. Bu nedenle, birçok çalışma, Batı-dışı bir Uİ disiplini geliştirme çabalarına
büyük önem vermektedir. Bu tartışmalar yoluyla, Uluslararası İlişkilerin Avrupa merkezciliğini inşa eden
yedi ana öncül ortaya çıkmaktadır: Batı istisnacılığı, ırkçılık, evrenselcilik, dünya tarihinin Avrupa
merkezci çerçevesi, Batı medeniyet üstünlüğü, Oryantalizm ve ilerleme teorisi. Bu durumdan hoşnut
olmayan pek çok akademisyen, Avrupa merkezciliğin üstesinden gelmenin gerekliliğini savunmakta ve ne
yeni bir merkezciliğe iten ne de sadece belirli bölgeler/devletler için özel olarak tasarlanmış olan Batı-dışı
bir uluslararası ilişkiler teorisine ulaşmaya çalışmaktadır. Çin Uluslararası İlişkiler Okulu bu tür
girişimlerden biridir ve bu çalışmanın odak noktasıdır. Çin Okulu akademisyenleri, Avrupa merkezciliğin
üstesinden gelme noktasındaki başarılarını iyimser bir şekilde yorumlamakta ve Çin Okulu'nun Batı-dışı
bir Uluslararası İlişkiler yaklaşımı oluşturma potansiyeline sahip olduğuna inanmaktadır. Dolayısıyla bu
çalışma, Çin Okulunun Avrupa merkezciliği aşmada ne derece başarılı olduğunu anlamayı amaçlamaktadır.
Avrupa merkezciliğin yedi önermesi, Çin Uluslararası İlişkiler Okulu'na uygulanacak karşılaştırma aracı
olarak kabul edilmektedir. Bu analiz sonucunda Çin Okulu'nun Avrupa merkezciliğin yerine Çinmerkezciliğini koyarak bir meydan okumada bulunduğu görülmektedir. Bununla birlikte, Batı dar
görüşlülüğünü Çin dar görüşlülüğüyle değiştirerek, disiplini bir bölgeye tahsis etme noktasında Avrupa
merkezciliği yeniden üretmektedir. Yeni bir merkezcilik yaratmak, disiplini merkezci yaklaşımlardan
kurtarmaya çalışan Batı-dışı Uluslararası İlişkiler çalışmalarının amacı ile uyuşmamaktadır. Böyle bir
analiz aracılığıyla bu çalışma, Avrupa merkezciliğin istemsiz olarak yeniden üretilmesine yol açacak Batıdışı bir Uluslararası İlişkiler arayışındaki gizli tuzakları ortaya koymaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-10T11:49:01Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |