Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSune, Engin
dc.contributor.authorYılmaz, Ömer
dc.date.accessioned2023-07-10T11:49:01Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-08
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33588
dc.description.abstractThe Eurocentric nature of the IR discipline has been discussed recently. Scholars criticize Eurocentrism for being unable to understand and analyze the problems of the non-Western world. Therefore, many studies attribute considerable significance to the efforts for developing a non-Western IR. Through these discussions, seven main premises appear to be constructing the Eurocentrism of IR: Western exceptionalism, racism, universalism, the Eurocentric framing of world history, Western civilizational superiority, Orientalism and the theory of progress. Not satisfied with this situation, many scholars argue for the necessity to overcome Eurocentrism and strive to reach a non-Western IR, which is neither establishing a new -centrism nor specifically designed for only certain regions/states. The Chinese School of IR is one of such attempts and is the focus of this study. Scholars of the Chinese School optimistically observe their success in overcoming Eurocentrism and believe that the Chinese School has the potential to establish a non-Western IR approach. Thus, this study aims to understand to what extent the Chinese School is successful in overcoming Eurocentrism. The seven premises of Eurocentrism are considered as the tool of comparison to be applied to the Chinese School of IR. As a result of this analysis, it is observed that the Chinese School replaces Eurocentrism with Sino-centrism, which stands as a challenge to the glorified West and Western ideas. However, it also reproduces Eurocentric logic of parochialism. Creating a new - centrism does not match the aim of non-Western IR, which strives to emancipate the discipline from centrist approaches. Through such an analysis, this study reveals the hidden traps in the search for a non-Western IR that would lead unintentional reproduction of Eurocentrism.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEurocentrismtr_TR
dc.subjectThe Chinese Schooltr_TR
dc.subjectNon-Western IRtr_TR
dc.subjectglobal IRtr_TR
dc.subject.lcshUluslararası ilişkilertr_TR
dc.titleNon-Western Challenges to Eurocentrism: the case of Chinese IRtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetUluslararası ilişkiler disiplininin Avrupa merkezci doğası son zamanlarda tartışılmaktadır. Akademisyenler, Avrupa merkezciliğin, dünyanın geri kalanının sorunlarını anlayamadığı ve analiz edemediği için eleştirmektedir. Bu nedenle, birçok çalışma, Batı-dışı bir Uİ disiplini geliştirme çabalarına büyük önem vermektedir. Bu tartışmalar yoluyla, Uluslararası İlişkilerin Avrupa merkezciliğini inşa eden yedi ana öncül ortaya çıkmaktadır: Batı istisnacılığı, ırkçılık, evrenselcilik, dünya tarihinin Avrupa merkezci çerçevesi, Batı medeniyet üstünlüğü, Oryantalizm ve ilerleme teorisi. Bu durumdan hoşnut olmayan pek çok akademisyen, Avrupa merkezciliğin üstesinden gelmenin gerekliliğini savunmakta ve ne yeni bir merkezciliğe iten ne de sadece belirli bölgeler/devletler için özel olarak tasarlanmış olan Batı-dışı bir uluslararası ilişkiler teorisine ulaşmaya çalışmaktadır. Çin Uluslararası İlişkiler Okulu bu tür girişimlerden biridir ve bu çalışmanın odak noktasıdır. Çin Okulu akademisyenleri, Avrupa merkezciliğin üstesinden gelme noktasındaki başarılarını iyimser bir şekilde yorumlamakta ve Çin Okulu'nun Batı-dışı bir Uluslararası İlişkiler yaklaşımı oluşturma potansiyeline sahip olduğuna inanmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma, Çin Okulunun Avrupa merkezciliği aşmada ne derece başarılı olduğunu anlamayı amaçlamaktadır. Avrupa merkezciliğin yedi önermesi, Çin Uluslararası İlişkiler Okulu'na uygulanacak karşılaştırma aracı olarak kabul edilmektedir. Bu analiz sonucunda Çin Okulu'nun Avrupa merkezciliğin yerine Çinmerkezciliğini koyarak bir meydan okumada bulunduğu görülmektedir. Bununla birlikte, Batı dar görüşlülüğünü Çin dar görüşlülüğüyle değiştirerek, disiplini bir bölgeye tahsis etme noktasında Avrupa merkezciliği yeniden üretmektedir. Yeni bir merkezcilik yaratmak, disiplini merkezci yaklaşımlardan kurtarmaya çalışan Batı-dışı Uluslararası İlişkiler çalışmalarının amacı ile uyuşmamaktadır. Böyle bir analiz aracılığıyla bu çalışma, Avrupa merkezciliğin istemsiz olarak yeniden üretilmesine yol açacak Batıdışı bir Uluslararası İlişkiler arayışındaki gizli tuzakları ortaya koymaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkilertr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-10T11:49:01Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster