Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaya, Şebnem
dc.contributor.authorDere, Özden
dc.date.accessioned2023-07-10T11:18:11Z
dc.date.issued2023-07-09
dc.date.submitted2023-06-14
dc.identifier.citationDERE, Özden. “The Crisis of Utopia” In Edward Bond’s The War Plays: Red, Black And Ignorant, The Tin Can People, and Great Peace, Ph.D. Thesis, Ankara, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33586
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to explore how Edward Bond’s (1934- ) trilogy, The War Plays (1984) – comprising Red Black and Ignorant (1984), The Tin Can People (1984), and Great Peace (1985) – reflects the transformation of utopianism throughout history. To this end, Zygmunt Bauman’s (1925-2017) classification of the historical transformation of utopianism is chosen to reveal Bond’s scrutinisation of utopianism. Each of these three plays, with its eclectic dramaturgy combining elements from agit-prop, Bertolt Brecht’s (1898-1956) epic theatre, and naturalistic theatre, criticises one form of utopianism through emphasising the devastating outcomes and consequent failure of it. The first play of the trilogy depicts a dystopian consequence that arises from a solid modern utopian philosophy, which prioritises progress and promises a flawless society through advanced scientific and technological innovations. The second play depicts a transition towards a postmodern and liquid consumerist utopian ideology, which elicits dissatisfaction among people owing to the emergence of a novel dystopian environment. The final play prompts inquiries into the plausibility of establishing a novel and just society in a post-liquidised world, which is scrutinised through a discussion on the loss of mental integrity because of a desire to turn back to old forms of being which Bauman called retrotopia. After the analysis, this study concludes that the trilogy in question can be categorised as an example of contemporary British political drama, which reflects the historical evolution of utopianism and scrutinises the feasibility of a utopia in the present-day post-liquidised, vaporised world, drawing upon Bauman’s theory of liquid modernity and his ideas concerning the transformation of utopianism.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBritish political theatretr_TR
dc.subjectUtopianismtr_TR
dc.subjectEdward Bondtr_TR
dc.subjectZygmunt Baumantr_TR
dc.subjectLiquid modernitytr_TR
dc.subjectDystopiatr_TR
dc.subjectRetrotopiatr_TR
dc.subject.lcshİngiliz edebiyatıtr_TR
dc.title“The Crisis of Utopia” in Edward Bond's the War Plays: Red, Black and Ignorant, The Tin Can People, and Great Peacetr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezin amacı, Edward Bond’un (1934- ) Red Black and Ignorant (1984, Kırmızı, Siyah ve Cahil), The Tin Can People (1984, Konserve Kutusu İnsanları) ve Great Peace (1985, Büyük Barış) adlı oyunlarından oluşan The War Plays (Savaş Oyunları) üçlemesinin ütopyacılık kavramının tarihsel gelişimini nasıl yansıttığını incelemektir. Bu amaçla, Zygmunt Bauman’ın (1925-2017) akışkan modernite kavramına dayanan ütopyacılığın tarihsel dönüşümüne ilişkin sınıflandırması, Bond’un ütopya kavramını nasıl yansıttığını irdelemek üzere seçilmiştir. Üçlemede yer alan oyunlardan her biri, agit-prop, Bertolt Brecht’in (1898-1956) epik tiyatrosu ve naturalistik tiyatro unsurlarını birleştiren eklektik dramaturjisiyle, bir ütopya türünü o türün yıkıcı sonuçlarını ve dolayısıyla başarısızlığını vurgulayarak eleştirir. Üçlemenin ilk oyununda, ilerlemeyi öncelikli hale getiren ve gelişmiş bilim ile teknolojik ilerlemeler sayesinde hatasız bir toplum vadeden katı modern ütopyacı bir felsefenin distopik sonuçları vurgulanmaktadır. İkinci oyunda ise, yeni bir distopik çevrenin ortaya çıkmasına neden olduğu için insanları hayal kırıklığına uğratan tüketici akışkan bir ütopya idealine geçiş vurgulanmaktadır. Son oyunda ise Bauman tarafından retrotopya olarak adlandırılan, eskide kalmış bir yaşam biçimine dönme arzusu nedeniyle yaşanan zihinsel bütünlüğün kaybı durumunun tartışılması yoluyla akışkan sonrası toplumda yeni ve adil bir toplum oluşturmanın mümkün olup olmadığı incelenmektedir. Yapılan inceleme sonrasında bu çalışma, Bond’un söz konusu üçlemesinin, ütopyacılık kavramının tarihsel gelişimini yansıtan ve günümüzün akışkanlaşma, buharlaşma sonrası dünyasında ütopya fikrinin uygulanabilirliğini ayrıntılı olarak inceleyen ve eleştiren çağdaş İngiliz politik tiyatrosuna bir örnek olarak değerlendirilebileceği sonucuna varmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-10T11:18:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster