Show simple item record

dc.contributor.advisorKalanlar, Bilge
dc.contributor.authorSağlam, Rukiye Kevser
dc.date.accessioned2023-07-05T06:29:43Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-05-30
dc.identifier.citationSağlam RK. Çalışan Hemşire Yardımcılarının ve Hemşire Yardımcılığı Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Mesleğe İlişkin Görüşleri ve Bu Mesleğin Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi [Yüksek lisans yeterlik tezi]. Ankara: Hacettepe Üniversitesi; 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33561
dc.description.abstractIn the study, it was aimed to determine the opinions of working nurse assistants and students studying in the last year of private and state health vocational high schools studying in the nurse assistant program about the profession and the factors effective in the selection of this profession. The universe of the descriptive type of research consists of a private school and a public school providing nurse assistant education in Ankara, 8 state hospitals and 11 training and research hospitals in Ankara for students studying in the nurse assistant program, and a research universe for nurse assistants actively working. In the study, sample selection was not made, it was planned to include the entire universe in the sampling. The research was carried out with 115 senior students studying in the nurse assistant program in private and public vocational schools and three nurse assistants who are actively working in a health institution. In the collection of the data, a questionnaire form developed and prepared by the researcher from the existing literature was used. The socio-demographic characteristics of the participants, the factors affecting the choice of profession and their responses to the statements about their opinions about the profession were evaluated by average, frequency and percentage in the IBM SPSS 26.0 program and chi-square analyzes were applied. According to the findings obtained from the research, it was found that although 68.7% of the senior students studying in the nursing assistant program had a positive perspective on the nursing assistant profession, the rate of desire to choose another profession and to receive university education was high. It was determined that students and active nurse assistants did not know enough about the duties and responsibilities of the defined nurse assistant profession. It was found that approximately 4 out of every 10 students thought that the education they received would not be sufficient for their professional life. In line with the results of the research, it is thought that it is important to determine the current problems of nurse assistants and to develop solution suggestions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHemşirelerin yardımcılarıtr_TR
dc.titleÇalışan Hemşire Yardımcılarının ve Hemşire Yardımcılığı Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Mesleğe İlişkin Görüşleri ve Bu Mesleğin Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada, çalışan hemşire yardımcılarının ve hemşire yardımcılığı programında öğrenim gören özel ve devlet sağlık meslek liselerinin son sınıfında eğitim gören öğrencilerin, mesleğe ilişkin görüşlerinin ve bu mesleğin seçiminde etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipteki araştırmanın evrenini hemşire yardımcılığı programında öğrenim gören öğrenciler için, Ankara’da hemşire yardımcılığı eğitimi veren bir özel okul ve bir devlet okulu, aktif olarak çalışan hemşire yardımcıları için araştırma evrenini, Ankara ilinde bulunan 8 devlet hastanesi, 11 eğitim araştırma hastanesi oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş, evrenin tamamının örnekleme dâhil edilmesi planlanmıştır. Araştırma, özel ve devlet meslek okullarında hemşire yardımcılığı programında öğrenim gören son sınıf 115 öğrenci ve aktif olarak bir sağlık kuruluşunda çalışmakta olan üç hemşire yardımcısı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından mevcut literatürden geliştirilerek hazırlanan anket formu kullanılmıştır. Katılımcıların sosyo-demografik özellikleri, meslek seçiminde etkili olan faktörler ve mesleğe ilişkin görüşlerine yönelik ifadelere verdikleri yanıtlar IBM SPSS 26.0 programında ortalama, frekans, yüzde ile değerlendirilmiş olup, ki-kare analizleri uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, hemşire yardımcılığı programında öğrenim gören son sınıf öğrencilerin %68,7 oranında hemşire yardımcılığı mesleğine olumlu bir bakış açıları olsa da başka bir meslek seçme ve üniversite eğitimi alma isteği oranlarının yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin ve aktif çalışan hemşire yardımcılarının tanımlanan hemşire yardımcılığı mesleğinin görev ve sorumluluklarını yeterince bilmedikleri belirlenmiştir. Her 10 öğrenciden yaklaşık 4 tanesinin aldığı eğitimin mesleki hayatı için yeterli olmayacağını düşündüğü bulunmuştur. Araştırma sonucu doğrultusunda, hemşire yardımcılarının güncel sorunlarının belirlenmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentHalk Sağlığı Hemşireliğitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2023-07-05T06:29:43Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record