Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek Çınar, Betül
dc.contributor.authorBaran, Cennet
dc.date.accessioned2023-07-04T06:13:19Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-14
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33531
dc.description.abstractTeachers are exposed to all noises inside and outside the classroom during the school time. This study aims to compare the hearing, speech, and speech understanding in noise performances of normal-hearing teachers with normal-hearing individuals without noise exposure. The study included 16 teachers (14 females, 2 males) aged 25-45, with normal hearing and active duty, and 16 individuals (13 females, 3 males) who without noise exposure. In addition to the standard audiological test battery, high-frequency audiometry, Distortion Product Otoacoustic Emission (DPOAE), TEN (Threshold Equalizing Noise) test, Turkish Matrix test, the Tinnitus Handicap Inventory, the Speech, Spatial and Qualities of Hearing Scale and the Weinstein Noise Sensitivity Scale was applied. While the findings obtained from the tests in the standard test battery in all participants were within normal limits, there was a significant difference between the groups in the acoustic reflex threshold test at 500 and 2000 Hz frequencies in the left ear (p<0,05). According to the findings obtained from other tests; 9 kHz and 11200 Hz frequencies in both ears in intergroup high-frequency audiometry, all frequencies in both ears in the TEN test, all frequencies in the left ear in the DPOAE test, SNR values in all frequencies except 8000 Hz in the right ear, left ear, right ear in Turkish Matrix test a significant difference was obtained in the ear and binaural SNR values (p<0,05). A significant difference was found in all questionnaires and the correlations of the questionnaires with each other (p<0,05). As a result, continuous and regular exposure to noise causes cochlear synaptopathy or hidden hearing loss in teachers. It is thought that the noise in the classroom and outside the classroom increases the auditory symptoms of the teachers and negatively affects them psychologically.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectGürültü maruziyetitr_TR
dc.subject.lcshGenel tıp. Sağlık mesleğitr_TR
dc.titleNormal İşitmeye Sahip Öğretmenlerin Gürültüde İşitme ve Konuşmayı Anlama Performanslarının Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğretmenler, okulda bulundukları süre boyunca sınıf içi ve sınıf dışı tüm gürültülere maruz kalmaktadır. Bu çalışmanın amacı, normal işitmeye sahip öğretmenlerin işitme, konuşma ve gürültüde konuşmayı anlama performanslarının normal işitmeye sahip bireylerle karşılaştırılmasıdır. Çalışmaya 25-45 yaş arası, normal işitmeye sahip olan ve aktif olarak görev yapan 16 öğretmen (14 Kadın, 2 Erkek) ve gürültüye maruz kalmamış 16 birey (13 Kadın, 3 Erkek) dahil edilmiştir. Katılımcılara standart odyolojik test bataryasına ek olarak yüksek frekans odyometri, bozulma ürünü uyarılmış otoakustik emisyon (Distortion Product Otoacoustic Emission- DPOAE), TEN (Threshold Equalizing Noise) testi, Türkçe Matrix test, Tinnitus Engellilik Anketi, Konuşma, Uzaysal Algı ve İşitme Kalitesi Ölçeği ve Weinstein Gürültü Hassasiyet Ölçeği uygulanmıştır. Tüm katılımcılarda standart test bataryasındaki testlerden elde edilen bulgular normal sınırlarda elde edilirken, akustik refleks eşiği testinde gruplar arası sol kulakta 500 ve 2000 Hz frekanslarda anlamlı farklılık elde edilmiştir (p<0,05). Diğer testlerden elde edilen bulgulara göre; gruplar arası yüksek frekans odyometride her iki kulakta 9 kHz ve 11200 Hz frekanslarda, TEN testinde her iki kulakta tüm frekanslarda, DPOAE testinde sol kulakta tüm frekanslarda, sağ kulakta ise 8000 Hz harici tüm frekanslarda S/G değerlerinde, Türkçe Matrix testte sol kulak, sağ kulak ve binaural S/G değerlerinde anlamlı farklılık elde edilmiştir (p<0,05). Yapılan tüm anketlerde ve anketlerin birbirleriyle olan korelasyonlarında anlamlı fark elde edilmiştir (p<0,05). Sonuç olarak sürekli ve düzenli olarak gürültüye maruz kalmak, öğretmenlerde koklear sinaptopatiye ve buna bağlı olarak gizli işitme kaybına neden olmaktadır. Sınıf içi ve sınıf dışı gürültünün öğretmenlerde işitsel semptomlarda artış ve psikolojik yönden olumsuz yönde etkilediği düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentOdyolojitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-01-06T06:13:19Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypemedicineThesistr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record