dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bora | |
dc.contributor.author | Karsandık, Yasin | |
dc.date.accessioned | 2023-05-22T10:15:24Z | |
dc.date.issued | 2022-12-20 | |
dc.date.submitted | 2022-12-09 | |
dc.identifier.citation | Elsevier, Numerical | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33214 | |
dc.description.abstract | In this study, damage tolerance and impact responses of a sandwich composite aircraft radome (radar dome) were determined numerically and experimentally at different energy levels. The sandwich composite was composed of MTM46® Quartz/epoxy prepreg as face-sheets and Flex-Core® Nomex® honeycomb as core material. For the experimental study, test specimens were prepared with the same face-sheet orientation/thickness and core thickness. Drop-weight impact tests were performed on the specimens while the impact energy changed from 10 J to 25 J (10 J, 15 J, 16 J, 18 J, 20 J, 22 J and 25 J). Within the scope of the study, it is aimed to determine and predict the damage tolerance for both the front and back face sheets. Therefore, initial tests were performed at 25 J energy level to see the impact response of test specimens for both sides. Afterward, experimental studies were continued with tests for other energy levels. The damaged regions of the coupons were measured by using image processing tools. Also, results such as force-time, displacement-time and force-displacement were obtained. Subsequently, the same tests were simulated via LS Dyna. During the simulations, the material properties obtained from the previous qualification tests were used. The main purpose of the study was to provide FEM simulation- experimental test correlation for impact energy, damaged area/geometry, force-time, displacement-time and force-displacement results. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sandwich composite materials | tr_TR |
dc.subject | Aircraft radome | tr_TR |
dc.subject | Damage tolerance | tr_TR |
dc.subject | İmpact response | tr_TR |
dc.subject | İmpact test simulations | tr_TR |
dc.subject | Finite element method | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Makina mühendisliği | tr_TR |
dc.title | Fınıte Element Method Correlatıon Of Damage Tolerance Tests For Composıte Sandwıch Structures | tr_TR |
dc.title.alternative | Kompozit Sandviç Yapılarının Hasar Toleransı Testlerinin Sonlu Elemanlar Metoduyla Korelasyonu | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmda, sandviç kompozit yapılı bir uçak radomunun hasar toleransı ve darbe tepkisi nümerik ve deneysel olarak farklı enerji seviyelerinde belirlenmiştir. Çalışmaya konu sandviç kompozitte, yüzey katmanları olarak MTM46® Quartz/epoksi reçinelendirilmiş elyaf ve çekirdek malzeme olarak Flex-Core® Nomex® bal peteği kullanılmıştır. Deneysel çalışma için, aynı yüzey katmanı oryantasyonu/kalınlığı ve çekirdek kalınlığında test kuponları hazırlanmıştır. Bu kuponlar, 10 J’den 25 J’e kadar değişen (10 J, 15 J, 16 J, 18 J, 20 J, 22 J ve 25 J) enerji seviyelerinde düşen ağırlıklı darbe testlerine maruz bırakılmıştır. Çalışma kapsamında hem ön hem de arka yüzey katmanları için hasar toleransının belirlenmesi ve ön görülmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle, ilk testler her iki taraftaki yüzey katmanlarının darbe tepkilerinin görülmesi için 25 J enerji seviyesinde yapılmıştır. Ardından, deneysel çalışmalara diğer enerji seviyeleri ile devam edilmiştir. Kuponların hasar alan kısımları görüntü işleme programları kullanılarak ölçülmüştür. Ayrıca, kuvvet-zaman, deplasman-zaman, kuvvet-deplasman gibi sonuçlar da elde edilmiştir. Ardından, aynı testler LS Dyna program kullanılarak simüle edilmiştir. Simülasyonlar esnasında daha önceki kalifikasyon testleri sonucunda elde edilen malzeme özellikleri kullanılmıştır. Çalışmanın esas amacı, sonlu elemanlar metodu simülasyonları ile deneysel testlerinin darbe enerjisi, hasar gören bölge alanı/geometrisi, kuvvet-zaman, deplasman-zaman ve kuvvet-deplasman sonuçlarının korelasyonudur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-13T10:15:24Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | editorial | tr_TR |