Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıkavak, Namık Kemal
dc.contributor.authorÇalış, Murat
dc.date.accessioned2023-03-06T12:17:52Z
dc.date.issued17-02-23
dc.date.submitted21-12-22
dc.identifier.citationÇALIŞ, M. (2023). Hareketli Çizgi Roman Tekniklerinin İncelenmesi ve Bir Senaryo İçin Uygulama [Sanatta Yeterlik Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29443
dc.description.abstractComics are a relatively new kind of narrative art that evolves and evenly changing from past to present. From this thesis point of view, comics have changed and developed their tastes both in terms of narrative methods and from the first periods they emerged. In the process of developing multiple components of comics, the characteristics of the media in which the final production will be published should be observed from the beginning of the production process. Comic books published in magazines and comics will not have the same narrative methods and techniques as the comic strips in weekly magazines. And it is clear that thanks to the smart devices that keep a great part of our daily life under control, most of the time, there is a new medium or branch in which comics will be differentiated and developed once again. Since the beginning of 2000s, internet comics, motion books, smart device applications have emerged in the digital application and digital publishing world and producing content such as them; comic artists have also pulled to this new area of self-expression. In this thesis which is titled “Analysis of Motion Comic Book Development Techniques and Development Stages for a Scenario”, the stages of the comic book are discussed and how they are defined past and how they are defined today. And even when it was researched which approaches were carried out in different periods of history and in different regions of the world, detailed study of motion comics is or is not the last form of comic book. The aim of the course is to measure the relationship between the stages of the scenario, graphic expression language design, illustration and animation.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇizgi romantr_TR
dc.subjectİllüstrasyontr_TR
dc.subjectMangatr_TR
dc.subjectAnimasyontr_TR
dc.subjectGrafik romantr_TR
dc.subject.lcshÇizim. Tasarım. İllüstrasyon.tr_TR
dc.titleHareketli Çizgi Roman Tekniklerinin İncelenmesi ve Bir Senaryo İçin Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÇizgi romanlar, geçmişten günümüze devamlı olarak gelişen, değişen ve başkalaşan, görece yeni bir tür “anlatı sanatı” türüdür. Bu açıdan incelendiğinde çizgi romanlar ortaya çıktıkları ilk dönemlerden bugüne hem anlatım yöntemleri açısından gelişirken hem de okuyucularının beğenilerini de değiştirmiş ve geliştirmiştir. Çizgi romanların birden çok birleşeninin geliştirilme sürecinde, nihai üretimin yayınlanacağı medyanın özelliklerinin, üretim sürecinin başlangıcından itibaren, gözetilmesi gerekmektedir. Dergi sayfalarında yayınlanan çizgi romanlar ile fasikül halinde yayınlanan çizgi romanların aynı anlatım yöntemlerine ve tekniklerine sahip olmayacağı gibi basılı medya üzerinde yayınlanacak çizgi romanlar ile yeni medya ortamlarında yayınlanacak çizgi romanlar da aynı anlatı yöntemini benimsemeyecektir. Günümüzde büyük çoğunluğumuzun gündelik hayatının büyük bir kısmını kontrol altında tutan akıllı aygıtlar sayesinde çizgi romanların bir kez daha farklılaşıp, gelişeceği yeni bir mecra ortaya çıktığı aşikardır. 2000’li yılların başından itibaren internet çizgi romanları, hareketli kitaplar, akıllı aygıt uygulamaları vb. gibi içeriklerin üretilmesi ve ilgi çekmesi; çizgi roman sanatçılarının da bu yeni alana yönelmesine neden olmuştur. “Hareketli Çizgi Roman Tekniklerinin İncelenmesi ve Bir Senaryo İçin Uygulama” başlıklı bu tezde, çizgi romanın geçmişi boyunca hangi aşamalardan geçtiği ve günümüzde nasıl tanımlandığına değinilmiştir. Öte yandan çizgi roman sanatının tarihin farklı dönemlerinde ve dünyanın farklı bölgelerinde hangi yaklaşımlarla icra edildiği araştırılmışken, yine çizgi roman sanatının gelinen son formu olarak “hareketli çizgi roman”’ın derinlemesine bir araştırması ortaya koyulmuş ve elde edilen veriler ışığında hazırlanan senaryonun bir hareketli çizgi roman olabilmesi için atlatılan aşamalar ile senaryo, grafik anlatım dili tasarımı, illüstrasyon ve hareketlendirmenin birbiri ile ilişkisi ölçülmeye çalışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-03-06T12:17:52Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster