Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFırat, Ayşegül
dc.contributor.authorBayko, Selin
dc.date.accessioned2023-02-27T13:28:24Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-02-06
dc.identifier.citationBayko, S. Klasik Maket kullanımı ile Üç Boyutlu (Sanal) Görüntüleme Programlarının Anatomi Eğitimine Katkılarının Karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Anatomi Doktora Tezi, Ankara, 2023.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29424
dc.description.abstractAnatomy is the oldest branch of medicine that examines the normal shape, structure, position and functions of the structures that make up the human body and the relationships between them. Anatomy education has never lost its importance, even under difficult conditions, and has formed the basis of medical education. Today, with the help of developing technology, anatomy educaiton has become possible in many ways.This study aimed to compare the effects of teaching the heart and arteries with plastic anatomy models and 3D software on students and to evaluate the students’ thoughts. The universe of the study consists of Hacettepe University Faculty of Medicine Term I students. Students who wanted to participate voluntarily were included in the study and the study was started with 68 students. The students included in the study were randomly divided into two groups (n1=31, n2=37). A pre-test including questions about the anatomy of the heart was administered to the students, whose consent was obtained,in order to determine whether they had any previous knowledge of anatomy. Afterwards, the course content was distributed to the students, the theoretical course on the anatomy of the heart was explained, and immediately after, the students were randomly divided into two groups as randomized. One of the groups studied plastic anatomy models and the Netter Anatomy Atlas, and the other studied the structures on the Essential Anatomy 5 program. The test given as a pre-test was applied again as a post-test. After the test was over, a questionnaire was distributed and the students' ideas were added to our data. As a result, traditional education is still the preferred method since the emergence of anatomy. Basic materials such as cadavers, models, atlas; It is supported by software and technology, but it is not going to be completely replaced. Studies, success rates and statistics show that traditional education and technology supported education materials together form a stronger homogeneous education model.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectanatomi eğitimitr_TR
dc.subjecttıp eğitimitr_TR
dc.subject3 boyutlu eğitimtr_TR
dc.subjectanatomitr_TR
dc.subject.lcshİnsan anatomisitr_TR
dc.subject.lcshİnsan anatomisitr_TR
dc.titleKlasik Maket Kullanımı ile 3 Boyutlu (Sanal) Görüntüleme Programlarının Anatomi Eğitimine Katkılarının Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetAnatomi, insan vücudunu oluşturan yapıların normal şekil, yapı, pozisyon ve fonksiyonları ile aralarındaki ilişkileri inceleyen en eski tıp dalıdır. Anatomi eğitimi günümüze değin zorlu şartlar altında da olsa hiçbir zaman önemini yitirmemiş, tıp eğitiminin temelini oluşturmuştur. Günümüzde ise gelişen teknolojinin yardımıyla anatomi eğitimi birçok yolla yapılabilir hale gelmiştir. Bu çalışma kalp ve arterleri konusunun plastik anatomi modelleri ve 3 boyutlu yazılımlar ile öğretilmesinin öğrenci üzerindeki etkisinin karşılaştırılması ve öğrencilerin düşüncelerini değerlendirmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın evrenini Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem I öğrencileri oluşturmaktadır. Gönüllü olarak katılmak isteyen öğrenciler çalışmaya dahil edilmiş ve 68 öğrenci ile çalışma başlatılmıştır. Çalışmaya alınan öğrenciler randomize bir şekilde iki guruba ayrılarak değerlendirilmiştir (n1=31, n2=37). Onayı alınmış olan öğrencilere, daha önce herhangi bir anatomi bilgilerinin olup olmadığını belirlemek amacıyla kalbin anatomisi ile ilgili soruların yer aldığı bir ön test uygulanmıştır. Daha sonra öğrencilere ders içeriği dağıtılmış, kalbin anatomisi ile ilgili teorik ders anlatılmış, hemen sonra öğrenciler ramdomize olarak iki gruba ayrılmıştır. Gruplardan birisi plastik anatomi modelleri (maket) ve Netter Anatomi Atlası ile, diğeri ise Essential Anatomy 5 programında 3 boyutlu olarak teorik derste anlatılan yapıları incelemişlerdir. Ön test olarak verilen test yeninden son test olarak uygulanmıştır. Test bittikten sonra bir anket dağıtılarak öğrencilerin fikirleri de verilerimize eklenmiştir. Sonuç olarak geleneksel eğitim, anatominin ortaya çıktığı zamandan beri günümüzde de hala tercih edilen yöntemdir. Kadavra, maket, atlas gibi temel materyaller; yazılımlar ve teknoloji ile desteklenmektedir ancak tamamen yerlerini bırakması söz konusu değildir. Yapılan çalışmalar, başarı oranları ve istatistikler göstermektedir ki geleneksel eğitim ve teknoloji destekli eğitim materyalleri birlikte daha güçlü bir eğitim modeli oluşturmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentAnatomitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-27T13:28:24Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypemedicineThesistr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster