Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOnan, Arif
dc.contributor.authorÖztürk Kaygusuz, Türkkan
dc.date.accessioned2023-02-24T12:18:55Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29374
dc.description.abstractÖZTÜRK KAYGUSUZ T. Development of Progress Test In Postgraduate Medıcal Educatıon In Infectıous Dıseases and Clınıcal Mıcrobıology Specıalızatıon. Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences, Medical Education Program, Master's Thesis Ankara, 2023. Standardizing and structuring the formative, synchronized online exams held twice a year for medical residency students studying in the field of infectious diseases and clinical microbiology by the Education and Qualification Board of the Turkish Society of Infectious Diseases and Clinical Microbiology (EMEK) in line with guideline recommendations (AMEE 71), It is aimed to transform it into a developmental exam format and demonstrating its applicability. The researchers planned this study as an intervention and descriptive study, and they took two consecutive exams during the study process. 301 and 322 medical residency students participated in these exams, which is called the Specialty Education Development Exam (EMEK) and held as Spring and Autumn 2021 semester exams. It was determined that the EMEKs held before we made the study for the purpose of the development exam, but they did not meet the development exam standards. EMEKs were examined within the scope of development exam standards, and it was seen that these exams need to be structured in the stages of creating questions, exam administration, analysis and examination of results, and feedback to stakeholders. In this thesis study, we reported the results of the exams to the stakeholders; we calculated the question analyses and the reliability of the exams and we gave feedback to the trainers and the exam board. We noted improvements in the results analysis, review, and feedback to stakeholders. We found the median scores of the medical residency students who took both exams in the spring and autumn semesters exams to be 68.52±9.4 and 71.84±13.7. We found the difference between them to be statistically significant (p<0.001). According to the spring semester exam, we saw that 123 students increased their scores in the autumn semester exam, 82 students decreased their scores, and 20 medical residency students kept their scores.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjecttıptr_TR
dc.subjectMezuniyet Sonrası Eğitimtr_TR
dc.subjectÖlçme Değerlendirmetr_TR
dc.subjectGelişim Sınavıtr_TR
dc.subject.lcshR/W - Tıptr_TR
dc.titleEnfeksiyon hastalıkları ve klinik mikrobiyoloji uzmanlık alanında mezuniyet sonrası tıp eğitiminde gelişim sınavlarının geliştirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖZTÜRK KAYGUSUZ T. Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanlık Alanında Mezuniyet Sonrası Tıp Eğitiminde Gelişim Sınavlarının Geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıp Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2023. Bu çalışmada Türkiye Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Derneği Eğitim ve Yeterlik Kurulu (EMEK) tarafından enfeksiyon hastalıkları ve klinik mikrobiyoloji uzmanlık alanında eğitim alan tıpta uzmanlık öğrencilerine yönelik yılda iki kez biçimlendirici, senkronize çevrim içi yapılan sınavların, rehber önerileri (AMEE 71) doğrultusunda standardize edilerek yapılandırılması, gelişim sınavı formatına dönüştürülmesi ve uygulanabilirliğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çalışma müdahale ve tanımlayıcı tipte bir çalışma olarak planlanmış, çalışma sürecinde ardışık iki sınava dâhil olunmuştur. Uzmanlık eğitimi gelişim sınavı (UEGS) olarak adlandırılan, bahar ve sonbahar 2021 dönemi sınavları olarak yapılan bu sınavlara sırasıyla 301 ve 322 tıpta uzmanlık öğrencisi katılmıştır. Çalışma öncesi yapılan EMEK sınavlarının gelişim sınavı amacı ile yapıldığı ancak gelişim sınavı standartlarını karşılamadığı tespit edilmiştir. EMEK sınavları, gelişim sınavları standartları kapsamında incelenmiş, bu sınavların soruların oluşturulması, sınav yönetimi, sonuçların analizi ve incelenmesi ile paydaşlara geri bildirim aşamalarında yapılandırılmasına ihtiyaç olduğu görülmüştür. Bu tez çalışmasında sınav sonuçları rapor haline getirilerek paydaşlara; soru analizleri ve sınavların güvenirlik hesaplaması yapılarak eğiticiler ve sınav kuruluna geri bildirim yapılmıştır. Sonuç analizi, incelenmesi ve paydaşlara geri bildirim aşamalarında iyileştirmeler kaydedilmiştir. Her iki sınava giren tıpta uzmanlık öğrencilerinin bahar ve sonbahar dönemi sınavlarında aldıkları median puanlar sırasıyla 68,52±9,4 ve 71,84±13,7 olarak bulundu. Aralarındaki fark istatistiksel olarak anlamlıydı (p<0,001). Bahar dönemi sınavına göre sonbahar dönemi sınavında puanını yükselten 123, düşüren 82 ve puanını koruyan 20 tıpta uzmanlık öğrencisi olduğu görüldü. EMEK UEGS sorularının alanda uzmanlar tarafından hazırlanması, alan mezuniyet öğrenim hedeflerini kapsaması, sınav puanlarının dördüncü kıdem yılına kadar artış göstermesi, her iki sınavın KR20 değerinin 0,71 ve 0,81 olması nedeniyle EMEK UEGS’ leri yapı ve kapsam geçerliliğini sağlamış, güvenirlilik düzeyi yüksek sınavlar olarak kabul edildi. İkinci sınav olan sonbahar dönemi sınavından sonra tıpta uzmanlık öğrencilerinin ve eğitim sorumlularının EMEK UEGS’ ye yönelik görüşleri görüşme yöntemi ile alınmış, tıpta uzmanlık öğrencileri ve eğitim sorumluları tarafından EMEK UEGS’ nin sınav formatı gereği eksikliklerini tespit eden, geri bildirimi sayesinde öğrenmeye teşvik eden iyi bir değerlendirme aracı olarak kabul gördüğü anlaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi ve Bilişimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-24T12:18:55Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster