Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozer, A. Deniz
dc.contributor.authorGümüşlü, Defne Arya
dc.date.accessioned2023-02-16T10:36:48Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29325
dc.description.abstractAs a post-war dramatist, Harold Pinter (1930-2008) reflects the effects of trauma and suffering of the period following the Second World War through his enigmatic early plays by presenting characters who seemingly fall victim to neurosis. To comprehend the psychology of Pinter’s characters and demystify his plays, Sigmund Freud’s views on neurosis are drawn onto in this study. In light of Freud’s perspectives on neurosis, this thesis aims to illustrate that Pinter’s characters in The Room (1957), The Birthday Party (1957), and The Caretaker (1959) suffer from apprehension, constant fear, aggressive behaviour, solitude, catatonia, obsessions, and paranoia, in other words, neurotic disturbance primarily due to their unfulfilled unconscious desires, that is the unresolved Oedipal urge and the death drive, as well as society’s restrictive forces on individuals; thus, the characters in the abovementioned plays are unable to harmonise with their environment. All of the three plays which are selected for this thesis encompass the Freudian elements at their cores. The introduction part gives information about Freudian psychoanalysis and focalises on the period following the Second World War and its traumatic effect on Pinter. Then, the first chapter delves into the impact of the repressed Oedipal and death desires on individuals in The Room. The second chapter, which is about The Birthday Party, analyses castration anxiety through the punishment of a man by the father figures. Lastly, the third chapter examines the desire to get rid of the father figure, in other words, parricide, in The Caretaker. Therefore, this thesis concludes that the individuals in Pinter's early plays fall into the grip of neurosis due to unsatisfied Oedipal and death urges as well as discontent caused by the suffocating effect of social norms. To encapsulate, with the help of the Freudian psychoanalytical perspective, the chaotic unconscious world of the characters is excavated, and it is clarified that they are caught in the vortex of menace, which creeps both into the external world and the depths of their unconscious.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHarold Pintertr_TR
dc.subjectThe Roomtr_TR
dc.subjectThe Birthday Partytr_TR
dc.subjectThe Caretakertr_TR
dc.subjectSigmund Freudtr_TR
dc.subjectPsychoanalysistr_TR
dc.subjectNeurosistr_TR
dc.subject.lcshİngiliz edebiyatıtr_TR
dc.titleA Freudian Reading of Harold Pinter's Early Plays: Neurotic Characters in The Room, The Birthday Party, and The Caretakertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSavaş sonrası dönemi oyun yazarı Harold Pinter (1930-2008), İkinci Dünya Savaşı’nı takip eden dönemin travma ve acılarının etkilerini, nevrotik bozukluktan muzdarip karakterler sunarak erken dönem oyunlarında yansıtır. Pinter’ın karakterlerinin psikolojisini anlamak ve oyunlarının arkasında gizli kalmış anlamları çözümlemek için bu tez çalışmasında Sigmund Freud’un (1856-1939) nevroz hakkındaki görüşlerinden yararlanılmıştır. Bu tez, Freud’un nevroz hakkındaki görüşleri ışığında Pinter’ın Oda (1957), Doğum Günü Partisi (1957) ve Kapıcı (1959) oyunlarındaki karakterlerin endişe, devamlı korku hali, saldırgan davranışlar, yalnızlık, katatoni, obsesyon ve paranoya, başka bir deyişle nevrotik rahatsızlıkla başa çıktıklarını göstermeyi amaçlamaktadır. Bu rahatsızlığın başlıca nedeni, çözümlenmemiş Oidipus kompleksi ve ölüm dürtüsü gibi tatmin edilmemiş bilinçdışı arzuların yanı sıra toplumun bireyler üzerindeki kısıtlayıcı etkisidir; dolayısıyla, yukarıda bahsi geçen oyunlardaki karakterler çevreleriyle uyum sağlayamamaktadır. Bu tez için seçilen üç oyunda da Freudyen unsurlar ön plandadır. Tezin giriş bölümü, Freudyen psikanaliz ile İkinci Dünya Savaşı sonrası dönem ve savaşın Pinter üzerindeki travmatik etkisine odaklanmaktadır. Ardından, ilk bölümde bastırılmış ödipal arzu ve ölüm dürtüsünün Oda oyununda yer alan bireyler üzerindeki etkisi incelenmektedir. Doğum Günü Partisi’ni konu alan ikinci bölüm, bir adamın baba figürleri tarafından cezalandırılması üzerinden kastrasyon kaygısını analiz etmektedir. Son olarak, üçüncü bölümde, Kapıcı oyununda baba figüründen kurtulma arzusu, bir diğer deyişle baba katli incelenmektedir. Dolayısıyla bu tez, Pinter'ın erken dönem oyunlarındaki bireylerin, giderilmeyen Ödipal ve ölüm dürtülerinin yanı sıra toplumsal normların boğucu etkisinin yarattığı hoşnutsuzluk nedeniyle nevrozun pençesine düştüğü sonucuna varmaktadır. Özetlemek gerekirse, Freudyen psikanalitik bakış açısının yardımıyla, karakterlerin kaotik bilinçaltı dünyası kazılır ve hem dış dünyada hem de bilinçaltlarının derinliklerinde tehdit girdabına yakalandıkları açıklığa kavuşturulur.tr_TR
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-16T10:36:48Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster