Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇiçek, Elif
dc.contributor.authorGözenoğlu, Beycan
dc.date.accessioned2022-10-20T10:56:38Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-01
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26984
dc.description.abstractThe number of people using vehicles and public transportation in cities is increasing day by day. In this study, vehicle and pedestrian road service levels were evaluated for Ankara, the capital city of Turkey. A total of 1197 hours of data were obtained by counting the 3-week pedestrian and vehicle service levels multiple times during the day from the camera footages in the Traffic Control Branch of Directorate of the Transportation Department in the Ankara Metropolitan Municipality in certain selected regions. These data were used in calculations for 11 different pedestrian level level determination methods and 1 vehicle road traffic level determination method. The counts were made in 3 weeks between 19.07.2021 - 25.07.2021, 02.08.2021 - 08.08.2021 and 09.08.2021 - 15.08.2021. The "Highway Capacity Manual (HCM)" method was applied to determine the vehicle road service level for the capital. in order to determine pedestrian road service levels, “Highway Capacity Manual (HCM)”, “Landis”, “Mozer”, “Tan Dandan”, “Disabled PLOS”, “Sarkar”, “Trip Quality”, “Gainesville”, “Conjoint Analysis”, “Australian” and “Traffitec” methods were applied. In line with the results obtained, firstly the methods were compared within themselves, then different methods were compared with each other, hours, days and weeks were compared with each other. In line with the results, improvement suggestions were tried to be presented where deemed necessary for the optimal result, and suggestions were made for studies for new pedestrian level of service evaluation methods that can be studied in the future.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectRoadtr_TR
dc.subjectSidewalktr_TR
dc.subjectLevel of service (LOS)tr_TR
dc.subjectRoad service leveltr_TR
dc.subjectPedestrian road level of service (PLOS)tr_TR
dc.subjectVehicle and pedestrian level of service evaluation methodstr_TR
dc.subjectYoltr_TR
dc.subjectKaldırımtr_TR
dc.subjectServis hizmet seviyesitr_TR
dc.subjectYol hizmet seviyesitr_TR
dc.subjectYaya yolu hizmet seviyesitr_TR
dc.subjectAraç ve yaya yolu hizmet seviyesi hesaplama yöntemleritr_TR
dc.subject.lcshUlaştırma mühendisliğitr_TR
dc.titleDetermination Of Vehicle And Pedestrian Road Service Levels And Investigation Of Road Safety in Ankara Province Some Selected Regionstr_en
dc.title.alternativeAnkara İlinde Seçilen Bazı Bölgelerin Araç ve Yaya Yolu Hizmet Seviyelerinin Belirlenmesi ve Yol Güvenliğinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetŞehirlerdeki araç ve toplu taşıma kullanan insan sayısı günden güne artış göstermektedir. Bu çalışmada, Türkiye’nin başkenti olan Ankara ili için araç ve yaya yolu hizmet seviyeleri değerlendirilmiştir. Seçilen belli bölgelerde Ankara Büyükşehir Belediyesinde Ulaşım Daire Başkanlığına bağlı Trafik Kontrol Şube Müdürlüğünde 3 haftalık yaya ve araç hareketlilik seviyeleri kamera görüntülerinden gün içerisinde birden çok kez sayılarak, toplamda 1197 saatlik veri alınmıştır. Bu veriler 11 farklı yaya yolu hizmet seviyesi belirleme metodunda ve 1 araç yolu trafik seviyesi belirleme metodu için hesaplarda kullanılmıştır. Yapılan sayımlar 19.07.2021 – 25.07.2021, 02.08.2021 – 08.08.2021 ve 09.08.2021 – 15.08.2021 tarihleri arasındaki 3 haftada gerçekleştirilmiştir. Başkent için araç yolu servis hizmet seviyesi belirlemek adına “Highway Capacity Manual (HCM)” metodu uygulanmıştır. Yaya yolu hizmet seviyelerinin belirlenmesi adına “Highway Capacity Manual (HCM)”, “Landis”, “Mozer”, “Tan Dandan”, “Disabled PLOS”, “Sarkar”, “Trip Quality”, “Gainesville”, “Conjoint Analysis”, “Australian” ve “Traffitec” metotları uygulanmıştır. Başkentte uygulanan bu farklı metotlar karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öncelikle metotlar kendi içlerinde analiz edilmiş ardından farklı metotlar birbirleri ile kıyaslanırken, saatler, günler ve haftalar birbirleri ile kıyaslanmıştır. Çıkan sonuçlar doğrultusunda optimal sonuç için, gerekli görülen yerlerde iyileştirme önerileri sunulmaya çalışılmış ve gelecekte tasarlanabilecek yeni yaya yolu hizmet seviyesi belirleme yöntemleri için çalışmalarına öneriler oluşturulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-10-20T10:56:38Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster